Als het mooi weer is, is de Noordkaap echt wel de moeite waard! Het uitzicht moet dan echt fenomenaal zijn! Wij verbleven twee dagen op de dichtstbijzijnde camping (we moesten alsnog een heeeel eind rijden

). We hebben beide dagen mistig weer getroffen, maar desondanks hebben we ons daar toch zeker een paar uur vermaakt. Er zit ook een bezoekerscentrum bij waar je o.a. een panoramafilm kunt bekijken en een restaurant, vanwaar je ook kunt genieten van het uitzicht. Als je weer terug rijdt, kom je door een aantal schattige vissersdorpjes, echt heel erg leuk. Maar als je al je twijfels hebt, het weer is slecht en het wordt lastig om er te komen, zou ik het niet doen. Aan de andere kant zeg ik op mijn beurt, als je daar in de buurt bent, moet je het eigenlijk wel gezien hebben
Als je naar Honnigsvag gaat, mag een bezoek aan de Artico Ice Bar niet ontbreken. Kost ook een paar centen, maar ook dat is ontzettend leuk. Het Nordkapp museet vind je hier ook.
Houd er wel rekening mee dat je ook entree (dik 30 euro) moet betalen om de Noordkaap met het bezoekerscentrum te bezoeken. Dit kaartje is dan wel 48u geldig en dekt ook de parkeerkosten. Kijk hier:
https://www.rica-hotels.com/PageFiles/1 ... s-2012.pdf voor meer informatie. Ga je met eigen vervoer, dan kom je nog een tolpunt tegen, maar als ik de nieuwsberichten mag geloven, hoef je hier vanaf 1 juli 2012 geen tol meer voor te betalen. Dit vond ik ook nog op Wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Knivskjellodden
Je kunt je in Tromso ook prima een of meerdere dagen vermaken. Er is een prachtige botanische tuin, Polaria, de IJskathedraal en nog veel meer.
Ik weet niet zoveel van Alta. Er moet wel iets van Unesco zitten, maar dan zou je even op Google moeten kijken. Edit: Dit zijn de rotstekeningen van Hjemmeluft.
Nog enkele tips wat bezienswaardigheden in Noorwegen betreft (even gekopieerd uit een eerdere reactie van mij):
- Het Samipark in Karasjok
- Lofotr Viking Museum, nabij Borg
- Lofoten, Nusfjord
- Saltstraumen, draaikolken bij Bodo
- De Noorse hoogvlakte en de Poolcirkel
- Laksfossen, een giga waterval
- Dagje Trondheim
- Vikingbegraafplaats Vang
- Magalaupet, een bepaald deel van een rivier (vrij vertaald: maagdarmkanaal)
- Ridderspranget, nauwe kloof waar het water doorheen geperst wordt
- De staafkerk van Lom
- Dagje Oslo
Afrader:
De Gronli Grotta bij Mo i Rana..