Ik heb vanalles en neem mee wat ik denk dat op dat moment het handigst is. Grote sporttas (handig in de auto), grote rolkoffer, kleine rolkoffer (formaat handbaggage, handig voor citytrips), Backpack (60L/30L/17L), slingshot (voor cameraspullen). Meestal een combinatie hiervan. Lijkt duur, maar doordat je niet altijd hetzelfde gebruikt gaat het ook langer mee.
Daarnaast heb ik nog softcases/wraps voor als ik mn camera + lenzen in mn daypack wil meenemen. Iets praktischer en valt minder op dan een speciale (extra) cameratas.
Backpack vs Rolkoffer
Re: Backpack vs Rolkoffer
ik geef net als de meesten voor mij, heel ernstig de voorkeur aan een backpack. tis makkelijker dragen, je houdt je handen vrij, beter voor je rug enz. daarbij vind ik die roltassen/-koffers over het algemeen te korte handvatten hebben. maar misschien heb ik neit de juiste moddelen gehad. tevens heeft ervaring mij geleerd dat ook in een koffer een enorme bende gecreerd kan worden (geef me een paar minuutjkes..)
Re: Backpack vs Rolkoffer
Nou ik heb er uitgebreid over gepraat met een verkoper in de Bever en vanalles bekeken. Ik heb zelf ook een travelpack, dus zo'n backpack die heel ver open geritst kan worden trouwens en heb besloten daarmee te gaan reizen.
De rugzak met wieltjes en hengsel; die installatie neemt heel veel ruimte in en je krijgt dan zo'n bolling in de tas (lastiger inpakken). Daarnaast is zo'n rugzak best wel zwaar.
De reistas met wielen, super mooi en heel stevig, maar zodra het oppervlak niet gelijk is (5cm ongelijkheid) dan gaat de tas dus steeds over de grond slepen. De wieltjes komen dan dus aan 1 kant niet aan de grond en dat is het probleem, niet dat ze kapot zullen gaan denk ik.
Aangezien ik heb besloten ook behoorlijk afgelegen plekken te willen bezoeken, toch besloten met mn oude vertrouwde backpack te gaan reizen, maar ik ga wel opletten of het had gekund (in bijvoorbeeld Birma).
Iedereen dank voor het meedenken hier!!!
De rugzak met wieltjes en hengsel; die installatie neemt heel veel ruimte in en je krijgt dan zo'n bolling in de tas (lastiger inpakken). Daarnaast is zo'n rugzak best wel zwaar.
De reistas met wielen, super mooi en heel stevig, maar zodra het oppervlak niet gelijk is (5cm ongelijkheid) dan gaat de tas dus steeds over de grond slepen. De wieltjes komen dan dus aan 1 kant niet aan de grond en dat is het probleem, niet dat ze kapot zullen gaan denk ik.
Aangezien ik heb besloten ook behoorlijk afgelegen plekken te willen bezoeken, toch besloten met mn oude vertrouwde backpack te gaan reizen, maar ik ga wel opletten of het had gekund (in bijvoorbeeld Birma).
Iedereen dank voor het meedenken hier!!!