Wat zijn de hoogtepunten:
- Natuurlijk het Rila klooster.. een echte must en terecht, als je er kunt slapen of vroeg bent nog beter.
-Wandelen in de bergen rondom sofia. (met de kabellifte omhoog en lopend weer terug, zorg voor een kaart!!!)
- Leuk inderdaad Nesebar en Plovdiv, maar ook Sozopol met openlucht biosscoop.
- Erg overrated: Veliko Tarnavo (een kasteel met veel beton, en auto's die door de straten scheuren en alles verpesten). Wel goed museum.
Hoe is het reizen met openbaar vervoer,
- Wel goed te doen, bussen zijn alleen niet van al te hoge kwaliteit en traag maar wellicht is dat (ik was er in 2005) al verbeterd. De trein is prima te doen.
En geeft het cyrillische alfabet nog probleempjes of zit ik mij daar bijv. voor niks om druk te maken?
- Af en toe wel lastig, vooral omdat veel Bulgaren echt helemaal geen engels spraken. Gelukkig kon mijn vriend grieks en door gewoon de letters uit te spreken wisten we dan wel waar welke bus heen gaat, en wat ze met welke vertrektijden bedoelen. Je kunt natuurlijk ook heel hard de naam van je bestemming schreeuwen en hopen dat iemand je helpt
Oplichterstip: Een van weinige en beste keren dat ik opgelicht ben ik Bulgarije. Taxi's moeten de prijzen op de ramen vermelden. Startprijs, km prijs etc.. in Sofia een taxi aangehouden en die zegt mijn vriend moet toch die kant uit. Dus wij die taxi in. Na een paar minuten dachten we huuh die meter loopt wel snel op. Op de ramen stond het bedrag maar dan *10. Dat valt dus niet zo snel op als er normaal 40 cent staat en dan 400 cent.
zie ook;
http://marceltikva.blogspot.com/search/ ... 0Bulgarije