Interrail, reserveren, budget

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
Jessica**

Interrail, reserveren, budget

Bericht door Jessica** »

Hallo,
Ik wil volgende maand met een vriendin de interrail reis gaan doen.
De kaartjes zijn al besteld en we gaan 22 dagen aaneengesloten met de trein weg.

Onze reis begint bij Berlijn -> Praag -> Auschwitz -> Bratislava -> Budapest -> Belgrado -> Zagreb -> Ljubljana -> Milaan en verder (hier zijn we nog niet over uit)

Nu is het voor ons heel onduidelijk hoe en wanneer je moet reserveren voor bepaalde treinen. We zijn al druk op zoek naar gunstige reistijden, maar hoe doe je dit als je ter plekke je reis wijzigt? Hoe kom je dan aan actuele vertrektijden van de treinen?
Verder vragen wij ons erg af hoe dat zit met het reserveren van bepaalde treinen? Hoe is dit geregeld?

Hopelijk kan iemand ons op weg helpen, want we gaan 7 juli al weg!!

En heeft iemand een idee hoeveel liter rugzak we mee moeten nemen voor een reis van 22 dagen?
En aan wat voor budget kun je denken met bijbehorende lijst van steden?
Groetjes
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Interrail, reserveren, budget

Bericht door Tikva »

Er zijn de afgelopen maand een heleboel onderwerpen geweest over interrailen. Kijk daar eens voor tips over reserveren. Voor het budget in de steden kan je kijken bij de reisinfo van de verschillende landen. Afhankelijk van de stad, of je zelf kookt en en of je veel of niet wilt stappen. Maar meestal tussen de 30-50 per dag.

Rugzak zeker niet te groot 60-65l zou ik aanraden dan kan je het ook nog eens gebruiken voor een langere reis.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
backpackert
Vakantieganger

Bericht door backpackert »

Zie topic: Interrailen Oost-Europa - Budget?

Hierin zal je veel antwoorden op je vragen terugvinden. Heb er zelf in ieder geval veel aan gehad.
Voor betrouwbare treintijden kan je altijd even kijken op www.bahn.de. Duitse site, dus lekker nauwkeurig ;)

Succes en fijne vakantie! ^O^
Not all those who wander are lost
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Dit artikel is ook handig:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/be ... 12326.html
Staat het eea uitgelegd over de treinen door Europa!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

reserveren deed ik altijd ter plekke op station bij loket.. ik schreef de namen en tijden van treinen en bestemmingen op voor het geval ze geen engels konden.. ik had een vrij flexibele reis en besloot ter plekke hoe lang ik wilde blijven en wat mijn volgende bestemming zou worden... ik had een thomas cook train time table en daar zocht ik dan tijdens treinen uit hoe verder en hoe lang bepaalde trajecten zouden duren..
Plaats reactie