Ervaringen met visafirst.com

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
bab

Ervaringen met visafirst.com

Bericht door bab »

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het aanvragen/verkrijgen van een working holiday visum voor australie via www.visafirst.com??
Zo ja, hoe gaat het in zn werk? Is het goed gegaan?

Groetjes!
Annanas

Re: Ervaringen met visafirst.com

Bericht door Annanas »

Hoi

het makkelijkste is aanvragen via http://www.eta.immi.gov.au/
Gewoon achter je PC en als je daar bent kun je m ophalen bij het immigratiekantoor. Geen gedoe met bankafschriften etc..

8) Fijne reis
bab

Bericht door bab »

Maar daar kun je toch geen Working Holiday Visum aanvragen? Een ETA is wel een jaar lang geldig, maar dan kun je maar 3 maanden in Australie blijven.

Oke.. even mijn hele plan uitleggen dan maar ;) :

Mijn vriend woont in Australië en we willen gaan samen wonen. De enigte optie om bij hem te gaan wonen (zonder meteen te trouwen) is dmv een working holiday visum. Ik wil dus nu mijn eerste WHV aanvragen, en dan 3maanden seasonal work gaan doen zodat ik dat visum met een jaar kan verlengen.
Ik vind het alleen best "ingewikkeld" om dat visum aan te vragen. Zo ver ik het nu weet, moet ik dus de formulieren van internet uitprinten, die invullen en opsturen naar de australische ambassade in Berlijn. Klopt dit?? Dat is namelijk wat een imigratie dienst in Darwin zei.
En kun je de creditcard van een vriend gebruiken om dit visum te betalen? Of moet je zelf een creditcard hebben?

Groetjes!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Kijk nu wordt het wel een stukje duidelijker!

Als het goed is kun je op de link die daarboven staat wel een Working Holiday Visum aanvragen. Het klopt (voor zover ik weet) dat je inderdaad de papieren en ik dacht zelfs ook je paspoort naar berlijn moet sturen om de aanvraag te regelen. Het is inderdaad wat uitzoek werk maar met wat hulp moet je er wel uit komen denk ik.

Het moet geen probleem zijn om de creditcard van een vriend te gebruiken, aangezien het toch puur om een betaling gaat i.p.v. een borg (waarvoor ze ook vaak een creditcard gebruiken)

Ik neem trouwens aan dat je dit gelezen hebt ?
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... si118.html

En de link voor aanvragen van een Work and Holiday hebt gevolgt?

Laat even weten of je er uit gekomen bent en of we je verder kunnen helpen!
bab

Bericht door bab »

:? okay.. I'm confused..

Ik dacht dat je je papieren om een WHV aan te vragen, naar Berlijn moest sturen.. Maar nu zeggen andere weer dat ik ze gewoon naar de Australische Ambassade in Den Haag kan sturen.. Wat is nu het juiste? Den Haag of Berlijn? En wat moet je verder meesturen dan?

Help.. :roll:
bab

Bericht door bab »

Ik heb net gebeld naar een visum-informatie nummer in Berlijn, en zij gaven me de volgende informatie:

Ik moet achter mijn computer gaan zitten met mijn paspoort en creditcard, dan moet ik de "online application" invullen en dan "submit". Dan word dat automatisch gestuurd naar de Department of Immigration in Australie. Dan zou ik binnen enkele dagen een email terug moeten krijgen.
Deze email moet ik uitprinten en samen met een bankafschrift meenemen naar Australie. Aldaar krijg ik dan een stempel in mijn paspoort.

Is dat alles? Is het daadwerkelijk zo makkelijk?? Dus ik zou binnen nu en 3 weken naar Australie kunnen vertrekken?
En hoe kun je er voor zorgen dat je geen stempel krijgt met "No further stay"?

Als iemand het weet.. answer! ;) Thanks!
Plaats reactie