Ervaringen Couch Surfing
Re: Ervaringen Couch Surfing
Onze couchsurfster komt helaas niet meer.. Haar cursus is naar voren gehaald en vindt nu plaats in de week dat wij in Riga zitten.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
dat is wel jammer
Ik had afgelopen vrijdag mijn eerste maandelijkse barmeet in Breda georganiseerd... nu elke eerste vrijdag van de maand een gezellige barmeet.. afgelopen vrijdag was er een leuke groep mensen dus dat was erg gezellig..
blijf het trouwens ook leuk vinden dat ik nog contact heb met sommige van mijn surfers uit het verleden

blijf het trouwens ook leuk vinden dat ik nog contact heb met sommige van mijn surfers uit het verleden

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
vanochtend stond er een berichtje op de Breda groep dat iemand nog een host voor vanavond zoekt dus ik krijg mijn eerste surfer sinds ik terug in NL ben =)
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Sinds ik terug ben in NL heb ik afgelopen weekend voor de 3e keer gehost.. dit keer een erg bijzonder persoon.. een jongen uit Wales die lopend op weg is naar Moskou en met een zeer beperkt budget reist.. heeft in de laatste 8-10 weken maar 100 euro uitgegeven! Hij is 3 nachten gebleven en met een groep hebben wij heerlijk van het jazz festival genoten!
Leuk om te lezen, Globeskater!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Ik ben een paar jaar geleden vrij actief geweest op CS, veel mensen gehost en daar erg veel plezier aan gehad! Het is leuk om reizigers te spreken, ook al ben je zelf gewoon thuis en aan het werk. En het is grappig omdat je zelf ook weer met een andere bril naar 'thuis' gaat kijken en alles wat je daar zo vanzelf sprekend vindt. Bovendien heb ik daardoor ook andere 'hosts' in de stad leren kennen, waarvan ik er een aantal echt vrienden zijn geworden dus als ik die nu zie heeft het niets meer met CS te maken. Super positieve ervaringen dus! Ik doe nu echter al een paar jaar niets meer met CS. Dat komt omdat ik een deeltijd studie naast mijn werk ben gaan doen, en met mijn vriendin ben gaan samenwonen. Toen was er niet zo veel plaats / tijd meer om mensen te ontvangen. Op vakanties hebben we er tot nu toe voor gekozen om niet te 'surfen' omdat we maar beperkt tijd hadden en dan liever helemaal ons eigen plan trekken. Maar nu we samen een lange reis door zuidelijk Afrika hebben gepland zal het er zeker weer van gaan komen. Zin in!
Eergisteren/ gisteren ook min of meer gehost. Een jongen uit Australië waarmee ik eerder heb gereisd in Albanië/ Montenegro/ Kroatië en die ik later in Brisbane ook heb bezocht was hier en die heb ik de omgeving laten zien en hier laten slapen. Was erg leuk 

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Het lijkt mij wel spannend alleen weet je weer niet weer je terecht komt, kwestie van geluk hebben.
Ja, de 'klik' moet er zijn natuurlijk. Is van te voren moeilijk in te schatten.
Vorige week 2 Duitse vrouwen op bezoek gehad. Ze bleven slapen en waren dus ook aan het 'surfen'. Was erg leuk.
Vorige week 2 Duitse vrouwen op bezoek gehad. Ze bleven slapen en waren dus ook aan het 'surfen'. Was erg leuk.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Ik ben nu weer wat activities aan het doen via couchsurfing. Aantal weken geledne met een art wandeling meegedaan. Ben niet zo van de kunst maar het was een erg leuke groep om dit mee te doen
En morgen met deels dezelfde mensen weer soort van art wandeling doen, maar is leuk om eens wat anders te doen dan je altijd doet 

-
- Reisexpert
Ik vind het echt een super concept, maar zou volgens mij niks voor mij zijn, dat couch surfen...
Ik ben (en vooral reis) graag op mezelf, ga bv ook nooit op zoek naar andere reizigers of zo en slaap ook niet graag in dorms (wat me in Maleisië overigens een hoop geld kost
)
Zou het wel leuk vinden om mensen thuis te ontvangen (ander gevoel en verwachtingen waarschijnlijk), maar onderweg zou ik er niet snel gebruik van maken.
Als het op reis spontaan gebeurt, vind ik het wel leuk en dan kun je ook in het moment beslissen of die "klik" er is of niet.
Ik ben (en vooral reis) graag op mezelf, ga bv ook nooit op zoek naar andere reizigers of zo en slaap ook niet graag in dorms (wat me in Maleisië overigens een hoop geld kost

Zou het wel leuk vinden om mensen thuis te ontvangen (ander gevoel en verwachtingen waarschijnlijk), maar onderweg zou ik er niet snel gebruik van maken.
Als het op reis spontaan gebeurt, vind ik het wel leuk en dan kun je ook in het moment beslissen of die "klik" er is of niet.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl