Tot dusver heb ik alleen van couchsurfing gebruik gemaakt voor het "meet" gedeelte. Ik heb in Polen diverse keren individuele couchsurfers ontmoet en ben daarmee uit eten geweest of heb een rondleiding door de stad gekregen. Voor mij gold in principe het uitgangspunt dat ik zelf mijn eigen eten betaalde en ik was bereid om het drankje of iets van mijn "begeleider" te betalen maar dat wilden ze niet. Als ik bijvoorbeeld naar een cafe ging met een couchsurfer, wilde ik een rondje voor mijn rekening nemen maar in Polen zijn ze behoorlijk gastvrij dus betalen ze liever voor je dan dat jij voor hen moet betalen

Ik had bijvoorbeeld klompjes mee als souvenier uit Nederland en heb dat toen gegeven

En gelukkig vonden ze dat leuk! Verder heb ik met een tweetal couchsurfers afgesproken die ik op de zogeheten "groups" tegenkwam, beiden waren ze ook op reis en zochten ze iemand om wat leuks mee te doen en hadden ze oproepje geplaatst. In dat geval neem je elkaar op sleeptouw en dan zie ik minder de noodzaak om iets te betalen. Je maakt immers niet gebruik van de 'gastvrijheid van een lokalo'.
Ik heb ook geen host/surf ervaringen... vind dat nog lastig omdat ik door de week werk en alleen in weekend tijd zou hebben en dan ben ik vaak weg. Bovendien ben ik een meisje alleen... Toch denk ik erover om binnenkort nog een activiteit te gaan en mijn 'couch' beschikbaar te stellen, bij wijze van test

Ik zou het zelf wel fijn vinden als een surfer dan tenminste iets bijdraagt (mag koken van een maaltijd zijn of een flesje drank oid) maar je kan dat van te voren ook afspreken natuurlijk. Misschien stel ik mijn couch wel op beschikbaar, kijken wat er op afkomt maar vorig jaar kreeg ik alleen maar vreemde kerels zonder referenties...
Laosfan, uit jij verhaal maak ik op dat 4 nachten wel erg lang is als je geen klik hebt en men je als een hotel ziet. Ik zie regelmatig op profielen dat ze een maximum aantal nachten aanhouden... misschien een idee?