wandelschoenen?!?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: wandelschoenen?!?

Bericht door Tikva »

Erik schreef:Tsja, eh, uhum, noem mij dan maar een oud wijf: ik wil er af en toe ook wel een representatief uitzien. Vandaar die gewone schoenen. Als ik met Teva's naar de locale disco ga, staat elke locale schone me uit te lachen. Da's nou ook weer niet de bedoeling, haha!
Ik snap je helemaal vind teva's echt te lelijk..
Ik heb wel sandalen maar dan de wat hippere van o'neill (die nu trouwens het begeven hebben), en mijn vriend had geloof ik van nike. Zitten net zo lekker, maar niet van die rare in vreemde kleuren bandjes maar mooie stof :lol:

Dus niet dit:
Afbeelding
maar zoiets
Afbeelding
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Das dan een kwestie van smaak, want vind die onderste net iets te science fiction.

Ik twijfel ook altijd of ik gewone schoenen meeneem. Meestal doe ik het toch, omdat je af en toe, als je eens lekker uit eten wil bijvoorbeeld, niet in grote sandalen of dikke bergschoenen gezien worden.

Bij mij is het dus ook meestal, Teva's, wandelschoenen, slippers en sportschoentjes. (alhoewel die laatste bijzonder weinig gedragen worden ... :D )
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb..eh had..prachtige Teva's..voor Teva begrippen!
lichtblauwe suede!
Geen drukke print of niets! Ze hebben ze wel. maar niet altijd in de winkel. Gewoon vragen of ze een bepaald model voor je willen bestellen.

ik zie op hun site er een paar aceptabele tussenziten
http://www.teva.com/productslist.aspx?g ... 339&page=1
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
anoukvdbroeck

Bericht door anoukvdbroeck »

Ik sluit me aan bij de andere 'oude wijven', hoewel het onmogelijk is om er niet als toerist uit te zien, wil ik idd ook weleens mn gewone kleding aan. het ziet er dus naar uit dat ik de gek ga zijn die daadwerkelijk met 4 paar schoenen gaan reizen? pff.. hahaha dat is stiekem echt best wel veel. :) (nooit eerder gedaan ook trouwens) kan er altijd nog een paar achterlaten. haha oh en om het nog erger te maken, ik overweeg zelfs een spijkerbroek mee te nemen. :)

maaruh.. ik het wereldje van bergschoenen ben ik redelijk huis, maar hebben jullie tips voor teva's? qua zool zijn die pretty rugged goed toch? maakt dat echt zoveel verschil?
bolletjeom
Reisexpert

spijkerbroek thuislaten!!! echt!!
als je naar tropische landen gaat is ie echt veeels te warm. hij word vochtig en je krijgt hem nooit meer lekker droog en hij is loodzwaar! neem vrij veel ruimte in...enz enz
koop een leuk jurkje of rokje, een leuke andere broek van lekkerder materiaal...echt!
Of neem een spijkerbroek mee die je niet erg vind om weg te geven/gooien...want je gaat het ding vervloeken
bolletjeom
Reisexpert

het is niet alleen de zool. ook het voetbed. Je zou er gewoon eens een paar moeten passen om het verschil te voelen
ikzelf heb last van schurende bandjes dus heb een model gekozen waarbij om de enkel het wat minder schuurt.
hij lijkt op de spoiler classic. Vergelijk die bij de enkel maar eens met een pretty rugged. zie je het verschil??
ik vind rimpels op het voetbed vervelend omdat ik dan mijn tere voetzooltje openloop. Mijn vriend wil juist ribbels
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Goh, ik neem meestal toch wel 1 jeansbroek mee. Dat zit lekker, hoef je niet zo vaak te wassen en is lekker stevig. Toegegeven, het droogt een pak minder makkelijk maar ik kan niet zonder. Staat meteen ook weer iets minder toeristisch als je bijvoorbeeld (wederom) eens uit wilt eten.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik ook. Ik had 3 broeken mee. Zo'n ritsbroek (die ik nooit afrits :-)), een katoenen broek, en een spijkerbroek. Droogt idd niet zo snel, maar erg veel last had ik daar niet van: bracht alles toch weg voor wassen + drogen.
anoukvdbroeck

Bericht door anoukvdbroeck »

ah! medestanders! ik vind het toch wel erg fijn om af en toe gewoon mn eigen kleren aan te kunnen. en qua gewicht..ik heb 2 weken door schotlang getrokken met volledige bepakking (23 KG!) dus kan wel wat hebben. en aangezien ik nu echt geen tent, slaapzak, matje, 2 truien, 3 lange zware broeken, regenkleding, kookgerei etc mee ga nemen denk ik dat ik het wel ga redden :D
maar ik neem wel een oude mee ;) kan ik m toch nog weggooien als het moet haha

bedankt trouwens voor het enthousiasme waarmee jullie op dit forum bezig zijn! Andere reizigers hebben er echt veel aan! In winkels is alles leuk, maar de tips van ervaringsdeskundigen zijn voor mij de beste! bedankt!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Tikva schreef:maar zoiets
Afbeelding
Sorry hoor...maar met deze dingen zou ik nog veel meer het gevoel krijgen dat ik voor lul zou lopen! Gelukkig...smaken verschillen he :-)
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

is verdoven met alcohol voor het verwijderen van de bloedzuigers nog een goed idee? Vieze beesten...

Goede loopschoenen zijn nooit weg. Ik gebruik ze persoonlijk bijna overal voor, behalve voor hele nette gelegenheden of sportactiviteiten. Ik heb de Lowa Trekker S die voor mij super comfortabel zit, niet ingelopen hoefde te worden en die me na twee jaar nog geen enkele blaar heeft opgeleverd. Hij was zelfs met vette korting toch nog 140 euro bij de Bever, dus wel duur. Daar komt bij dat hij twee serieuse problemen heeft, de zool is Vibram dus slijtvast, maar om wat voor reden dan ook is hij glibberig om natte ondergrond. Met name op zaken als nat hout, en natte stenen (zeker als er van die groene mos of algen resten opzitten). Daarnaast is de schoen zeer degelijk gestikt maar op het overgangs punt van de punt in de wreef (waar hij knakt bij elke stap) is hij op de stiksels zo lek als een zeef. Daar komt bij dat ze volledig leer zijn en meer onderhoud vergen dan de goretec schoenen van mijn vriendin.

De schoen die ik heb is een B categorie, de volgende keer zal ik op zoek gaan naar een C categorie die in de regel iets steviger is uitgevoerd.

Mocht je nog simpele wandelsokken zoeken, ga naar de Xenos. Daar verkopen ze voor 6 euro twee paar wandelsokken die niet zo goed en duurzaam zijn als Falke sokken, maar ze zijn spotgoedkoop in vergelijking en zeker niet slecht!

Mocht je super zweetvoeten hebben, gebruik talkpoeder op lange wandeltochten.

edit: excuus, moet nog wennen aan de nieuwe layout en had dus niet gezien dat jullie al twee pagina's verder zijn...
Laatst gewijzigd door Jos op 17 sep 2008 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Erik schreef: Sorry hoor...maar met deze dingen zou ik nog veel meer het gevoel krijgen dat ik voor lul zou lopen! Gelukkig...smaken verschillen he :-)
Sjonge jonge het ging om het model niet om te kleurtjes :cry: ... Bij deze de "real life" version:
AfbeeldingAfbeelding

Die teva's waar Rudi nu mee komt zijn ook best wel normaal.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Tikva schreef:
Erik schreef: Sorry hoor...maar met deze dingen zou ik nog veel meer het gevoel krijgen dat ik voor lul zou lopen! Gelukkig...smaken verschillen he :-)
Sjonge jonge het ging om het model niet om te kleurtjes :cry: ... Bij deze de "real life" version:
Die teva's waar Rudi nu mee komt zijn ook best wel normaal.
Hehe. Nou ja, voor vrouwen vind ik het nog wel ok, voor mannen echt gay :lol: :lol:

Wat betreft de comments van Jos. Ja, Lowe Alpine's zijn echt goed! Ik heb 10 jaar geleden (!!) een paar van die dingen (denk C, erg stevig en erg zwaar) gekocht. Toen al 370 gulden ofzo (vraag me niet waarom ik me dat nog denk te herinneren :-)). En als je er af en toe een schoenenpoetser z'n best op laat doen, dan zien ze er ook zo weer als nieuw uit :-). In datzelfde jaar ook een Lowe Alpine fleecejack gekocht (een "300" geloof ik, iig de warmste). Ook al zo'n topper! Loop er nog steeds mee! Wel jammer van die 2 brandgaten :-(. Maar ja, als je er alles mee doet, inclusief naar de kroeg, dan kan dat in 10 jaar es een keertje gebeuren natuurlijk :lol: :lol:

Oh ja! Ineens schiet me nog een serieuze tip te binnen! Omdat ik vrij snel last heb van gare/branderige voeten ben ik op zoek gegaan naar spul daarvoor. Dat spul van Gewohl werkt goed! Ik had spul ter voorkoming (alleen gebruik op stevige hikes hoor, Torres del Paine) en ook spul dat ze dagelijks op je voeten kunt smeren.
bolletjeom
Reisexpert

PICT2807.JPG
PICT2807.JPG (31.27 KiB) 573 keer bekeken
Deze Teva's heb ik nu. Niet echt een goede foto maar ik heb er ook nog nooit bewust aan gedacht om er een foto van te nemen. Ze waren overigens ooit lichtblauw en ze zijn van suede. Helaas heeft teva ze niet meer anders zou ik zo een nieuw paar kopen.
Na een jaar of 3.5 bijna dagelijks gebruik beginnen ze nu toch wel te slijten
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

bolletjeom schreef:
PICT2807.JPG
Deze Teva's heb ik nu.
Wat een onhandige Teva's met zo'n lange grijze slurf er aan :D

Zelf gebruik ik nu de Teva's van de product test. Die bevallen eigenlijk erg prima, terwijl ik best tegen sandalen was. Vooral het gedeelte om je tenen te beschermen vind ik fijn. Zo kan je rustig tegen een steen lopen zonder hem daarna te hoeven verbinden of schiet er niet in eens een tak tussen je voet en de zool. Toch zijn ze luchtig genoeg om de dampen weg te krijgen. Maar mn voorkeur gaat nog altijd uit naar mn lichte bergschoenen, die ook best voor redelijk normale schoenen door zouden kunnen gaan.
Plaats reactie