Het salaris van een leerkracht basisonderwijs is bij lange na niet zo hoog als dat bedrag wat jij noemt. Na 15 jaar verdient een juf of een meester 3200 euro bruto en 20 jaar later verdient deze zelfde juf of meester nog steeds 3200 euro bruto (LA schaal). Schaal LD, die 4700 euro bruto waar jij over vertelt, is als ik me niet vergis voor directeuren (afhankelijk van de grootte van de school) - correct me if I'm wrong?
Jaaaaa joh, die 6 weken vakantie zijn echt heerlijk! Alle leerkrachten liggen op een rijtje voor pampus op het strand van Ameland. Ze zijn de eerste week van de vakantie ook niet aan het afronden en het opruimen, de laatste week zijn ze helemaal niet bezig met de voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar en komen in de vier weken daar tussen ook vooral niet op school

Ik werk trouwens iedere vakantie bij de kinderopvang, dat gaat gewoon door. Ik hou van mijn werk en dat is voor mij het belangrijkste. Ik ga letterlijk fluitend naar mijn werk en kom nog luider fluitend weer thuis. Als een kind van 5 jaar jou zomaar een knuffel geeft en zegt 'Juf, ik hou van je!'.. Echt.. Onbetaalbaar.. En daar doe ik het voor, dat een kind zich veilig voelt bij mij, zodat het optimaal betrokken is en op deze manier het beste kan leren. Geld is voor mij bijzaak. Al was het vrijwilligerswerk, dan deed ik het waarschijnlijk nog. En dat er straks bezuinigd moet worden, prima, maar níet ten koste van de kinderen. Dan eet ik zelf liever een boterham minder.
Maar goed, ik weet eigenlijk niet waarom ik mezelf en mijn collega's sta te verdedigen en dat ga ik ook niet meer doen. Dit zijn toch discussies zonder einde, daar ben ik inmiddels wel achter