Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door Yvonnetje »

Jenny schreef:ik ben rababar aan het maken!
Mmmm, m'n moeder maar even mailen of ze wat voor me wil invriezen, haha.
Jenny schreef:geen drugs, geen (overmatig) alcohol, geen (overmatig) energydrank, niet bbq, geen wapens, geen vuurwerk, geen herrie... en nog wat van die dingen.
De energydrank stond ook in de lijst van verboden dingen voor het kamp van groep 8 toen ik in 2009 mijn LIOstage deed.
Daar hielden een aantal leerlingen zich dus mooi niet aan. Lagen er een stuk of drie midden in de nacht met hartkloppingen en al in de slaapzaal. Ze kwamen zowat door de muur heen...
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

bolletjeom schreef:walvishaaien! Gaaf!!!! Heb ze in mozambique gezien maar zou ze graag nog eens zien!

Koekjes bij de thee klinkt ook aantrekkelijk. Zit nog steeds aan het vloeibare voer :(

bedrijfsuitje is vandaag bekend gemaakt. We gaan naar BERLIJN!
Hoe cool is dat???? Ben er nog nooit geweest dus ik heb er zin in.
Dat is nog eens een leuk bedrijfuitje! Bij onze hadden ze een trip georganiseerd vanuit de personeelsvereniging! Kwam alleen niet zo uit qua timing & geld... Was vlak na het schaatsseizoen dus toen was ik beetje blut.... Maar ja achteraf gezien had ik niet eens meegekund want toen was de crematie van mijn opa ;)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Bolletje, leuk uitje in het vooruitzicht! Wij hebben volgende week teamdag, maar in het onderwijs betekent dat doorgaans vergaderdag, met als afsluiting lekker uit eten hahaha. Maare, nog steeds vloeibaar eten? Heb je nog veel last van de ingreep?

Jenny, misschien kun je voorstellen om geen 'wat NIET mag'-afspraken op te stellen, maar juist 'wat WEL mag'-afspraken. Komt al heel anders bij iemand binnen en zo werp je geen ideeën op ;)

Globeskater, lekker gevoel of niet, alles weer naar je eigen plekkie verhuizen!

Gisteren mijn slooples gehad, en ik was gesloopt na afloop :P Maar wat een enthousiasme, prachtig om te zien! 30+ kinderen die allemaal samenwerkten en zeer geïnteresseerd allerlei apparaten van binnen gingen bekijken. Fantastisch!
Ik wou 's middags meteen alle rommel naar de stortplaats brengen, mijn auto zat tot aan de nok toe vol.. Hier in de gemeente moet je je legitimeren om te laten zien dat je in de gemeente woont, en aangezien op mijn rijbewijs nog mijn oude adres in Leeuwarden stond dacht ik dat ik ook wel in Leeuwarden terecht kon. Maar dat kon niet, omdat ik geen milieupasje had :P Heb toen maar even het onschuldige meisje gespeeld die geen benul had waar ze anders naar toe moest, vervolgens mijn rijbewijs laten zien dat ik toch echt in Leeuwarden woonde en al mijn charmes in de strijd gegooid.. En toen mocht ik het voor één keer daar brengen :P Jeej *O*
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik ben net thuis en ik heb nog energie voor tien..... Geen man waar ik tegenaan kan praten want die ligt al op bed, dus dat wordt nog even internetten en wat omrommelen in huis. Blij toe dat ik morgen vrij ben :P Vanavond de eerste ronde 10-minutengesprekken gehad en uiteraard waren mijn duocollega en ik de laatsten die weggingen.. Ik hoef niet persé bij de gesprekken te zitten omdat ik maar 1 dag per week voor deze groep sta, maar ik vind het toch wel belangrijk. Dinsdag de tweede ronde, mét nazit.. Gezellig! *) Ondanks een niet zo leuke ochtend, toch een goede afsluiting van de dag!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ik had al een uur geleden in bed moeten liggen, en ben nog wakker. eigen schuld natuurlijk....

ik vind van mezelf dat ik na half 10 niet meer mag werken, maar wilde vandaag weer eens iets 'even afmaken'. voordeel is wel dat alle repetities nu nagekeken zijn ;)

morgen lekker vrij vanaf 2 uur. even een middagje en avondje niksdoen. daarna even doorhalen tot woensdag en dan een paar dagen vrij.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Das dan wel weer een lekker gevoel, als iets gewoon klaar is. Lekker vooruitzicht voor morgen, werk se voor eerst en daarna fijn relaxen!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Vandaag via internet met een Laotiaan gemaild die wel Nederlands wil leren. Hij vroeg wat het moest kosten. Ik heb gevraagd of hij mij dan Laotiaans wil leren en misschien kan koken. Koken was ie niet goed in maar dat andere moest lukken ^O^
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

LaosFan schreef:Vandaag via internet met een Laotiaan gemaild die wel Nederlands wil leren. Hij vroeg wat het moest kosten. Ik heb gevraagd of hij mij dan Laotiaans wil leren en misschien kan koken. Koken was ie niet goed in maar dat andere moest lukken ^O^
Hey, wat leuk zeg!! Je hebt een goede deal gemaakt ^O^
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ja, al ben ik natuurlijk geen leraar en is zelf 'les' geven dan ook wat lastig. Daar moet ik eens goed over nadenken. En de uitspraak van woorden zal dan ook met een zachte 'G' worden denk ik (zoals het hoort ;) ).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Een zachte g? Hahahaha, dan moet ik altijd aan dat liedje van Jos van Os denken _O-

Even weer serieus.. Ik denk dat je misschien het beste een NT2 (Nederlands als tweede taal) methode kunt gebruiken, wellicht kun je iets op internet vinden? Themagericht werken werkt meestal goed. Bijvoorbeeld het verkeer, de supermarkt (en daadwerkelijk meenemen naar de supermarkt, laten ervaren), enzovoorts. Ga je deze persoon via internet Nederlands leren of IRL? Dan is het een idee om door het hele huis gele memo's op te plakken. Plak op de deur een memobriefje met het de woorden 'de deur'. Misschien kun je hier wat tips vinden:
http://educatie.kennisnet.nl/lesmateria ... iaal-nt12/
http://nt2.kennisnet.nl/oefenen/nederlands
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik ga nog even facebook checken en dan een poging doen tot slapen.. Mocht je hulp nodig hebben voor jouw lesgevende taken: er wandelen hier heel wat leerkrachten en docenten rond, dus je roept maar! :)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Bedankt voor je reactie!

Ik ga hem 'in het echt' les geven. Al ben ik wel benieuwd of hij echt interesse heeft om het te leren. Hij had Dutch al verward met het leren van Duits (hij dacht dat het Deutsch was)....

Lijkt me overigens wel leuk om een uurtje of 1,5 per week te doen :) En voor mij een goede kans om Laotiaanse te leren/ oefenen en contacten op te doen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zit bij de dierenarts met Do. Ze vind het niet leuk en miauwt de oren van mijn hoofd.
Ze zit sinds 2 dagen van top tot teen onder de plekken en korsten. Ze heeft zo'n jeuk. Echt zielig.
Komo lag op de bank heel verward te kijken toen ik haar meenam.
Soms zou je willen dat je dieren iets kon uitleggen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Laosfan, Dutch en Deutsch worden inderdaad heel vaak verward. Ach, je kunt 'm misschien ook wel wat Duits meegeven ;)

Bolletjeom, aaaahh, dat is zielig! Ben benieuwd wat er met haar aan de hand is, sterkte ermee!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

tis een voedsel allergie. Dus hyperallergeen voer in huis halen. Het is gedaan met af en toe een lekker zakje zachtvoer.
Hopen dat dit de oplossing is want ze heeft zo'n jeuk dat het zielig is.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie