E-Reader

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Dexter
Reisexpert

Re: E-Reader

Bericht door Dexter »

Hmm dat is best interessant. Je zou verwachten dat het milieuvriendelijk, of in ieder geval papier-boom vriendelijk is, maar er zijn natuurlijk heel veel mineralen + fossiele brandstoffen nodig om zo'n unit te produceren. Maar het is hetzelfde als alle andere industriële, technische ontwikkelingen. Internet is fantastisch, maar als je leest hoeveel energie alle servers+computers per dag hiervoor verbruiken (laat staan om te produceren)..das niet mis. Nu is er oorlog om olie, over 20jaar oorlog om de mineralen.
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Ik heb een e-reader gekregen! Een sony PRS-350 en ben er super blij mee :)

Eerder was ik nog niet zo enthousiast omdat ik echte boeken zo leuk vind :) en omdat het wéér een electrisch apparaat is... maar sinds ik iedere dag met de trein ga lees ik boeken in een hoog tempo en liep ik er een beetje aan dat ik al die boeken die ik koop ook ergens moet laten ;) en in een klein huis met weinig opslag is dat best lastig. Digitale boeken zijn daarvoor ideaal ;) Nu kan ik het "echte" boek van iets kopen wat ik graag in de kast wil hebben staan en waar ik graag doorheen wil kunnen bladeren en verder gewoon digitaal lezen.
Wat ik ook heel handig vind is dat er veel boeken op kunnen (al lees ik er meestal maar 1 tegelijk) maar ook bijvoorbeeld kranten of artikelen voor de variatie, omdat ik met die van mij ook tekst kan markeren en zowel getypte als geschreven notities kan maken is dat erg handig voor mn werk. Daarnaast is ie lekker klein en licht. Ik ben helemaal verkocht!

Vandaag de stad in geweest om een mooi hoesje ervoor te kopen (dat viel erg tegen trouwens :( wordt bestellen via internet denk ik) en heb zojuist via internet een ortliebdocumententas A6 gekocht die er precies omheen past zodat ie ook mee kan naar het strand/zwembad/in bad zonder me zorgen te maken :) Ik ben erg benieuwd of ik er nog steeds zo blij mee ben als ik in t voorjaar op reis ga want hij gaat zeker mee! (Helemaal nu ik mijn dikke woordenboeken in pdf op mn e-reader heb gezet ;) )
Selalu mencari...
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik was van de echte boeken maar ga morgen denk ik een Kindle kopen.. ik ben het gesleep met boeken op reis echt wel zat en zo kan ik met de 3G mogelijkheid overal boeken kopen in de amazon shop..

zijn de mensen die een e-reader hebben nog steeds zo tevreden.. ik heb bij andere reizigers mogen meekijken en de kindle ziet er goed uit!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Globeskater schreef:ik was van de echte boeken maar ga morgen denk ik een Kindle kopen.. ik ben het gesleep met boeken op reis echt wel zat en zo kan ik met de 3G mogelijkheid overal boeken kopen in de amazon shop..

zijn de mensen die een e-reader hebben nog steeds zo tevreden.. ik heb bij andere reizigers mogen meekijken en de kindle ziet er goed uit!
\

Volgens mij heeft mijn vader deze ook. Die heeft er iig veel plezier van :)
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Kindle, de beste aankoop die ik in 2011 gedaan heb. *O*
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Wij kwamen meerdere mensen op reis die een Kindle hadden, die waren enthousiast. Wij waren verbaasd dat er gratis 3G internet op zit die je niet alleen toegang geeft tot Amazon maar het hele internet. Wel 1 pagina tegelijk, dus je kunt niet meerdere tabs openen, maar toch. Het enige land waar die niet werkte was Myanmar, zowaar wel in China, Iran etc.

Goed plan dus! :-)
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
joske
Reiziger

Bericht door joske »

ik heb nu een tijdje een e-reader... in het begin miste ik het omslaan van de pagina's wel, maar dat weegt niet op tegen de voordelen. je kunt voor amper 200 gram een enorme hoeveelheid boeken meenemen en je bespaart zoveel ruimte. de accu gaat heel lang mee, omdat er alleen energie wordt gebruikt bij omslaan van pagina's. lonely planets zijn er volgens mij al wel om te downloaden....
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

kun je op een e-reader ook makkelijk gewone PFD of JPEG (zwartwit) bestanden bekijken? en ook inzoomen?

en kun je er kranten mee lezen? (aansluitbaar op WiFi?) sinds dagblad 'de Pers' niet meer te krijgen is op het station mis ik het lezen van een (gratis) krant op weg naar mijn werk. van de Spits en Metro word ik niet gelukkig!
(edit: dit had ik moeten googlen, sorry. antwoord gevonden.)

iemand ervaring met de Sony PRS-T1?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bedoel je met PFD, PDF?

Op mijn kindle werkt PDF perfect.. heb in buitenland verschillende groupon via mijn kindle laten zien en laten inscannen aangezien ik geen printer had.. ook de foto's die in de PDF zaten lieten ze goed zien.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

stomme typfout, ik bedoel inderdaad PDF.

de Kindle is toch alleen online via Amazone te bestellen, niet? nu heb ik niets via Amazone-bestellingen, maar omdat ik veel te kort voor mijn vakantie begin te oriënteren of een e-reader misschien handig is, heb ik te weinig tijd om online te bestellen vanuit het buitenland :@ gelukkig scheelt de prijs voor wat ik denk te willen hebben niet veel.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb de Sony PRS-T1 Wifi E-reader (rode uitvoering)
Ik heb deze gekozen omdat ik graag NLse boeken lees en je dus met Kindle vast zit aan Amazon en ik ook op een makkelijke manier Nlse boeken wil lezen. Epub formaat kan allemaal op deze reader van Sony. Hij werkt prettig. Hij onthoudt percies waar je bent in een boek en je kan heen en weer bladeren. Heb hem afgelopen weekend gebruikt en leest goed. Mijn sportinstructeur heeft otndekt dat je PDF ook in epub zou kunnen omzetten. Ik ga dit weekend testen of k PDF op de ereader kan krijgen.

Hiermee kan je direct bestellen via reader bij bol.com maar moet zeggen dat ik dat niet heb gedaan nog.. Heb een boek waar geen rechten meer opzaten (A Christmas Carrol) direct van internet op m'n ereader kunnen zetten. ik stuur je nog wel een aanvullende PB met informatie... ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ergens op een forum (weet niet of het dit forum was) heb ik ooit een link gezien met gratis Engelstalige (legale) e-books. iemand een idee waar dit was?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

hier staan in ieder geval véél boeken: http://www.gutenberg.org/
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Ja kindle is via amazon dus als je al snel op reis gaat niet handig..

epub is trouwens ook makkelijk om te zetten richting kindle dus dat is verder ook geen probleem ;) ik lees verder toch nauwelijks Nederlandse boeken (eigenlijk alleen omdat ik ze van mensen krijg ;) ) vandaar dat Kindle handig was en je daarmee altijd gratis op het 3g netwerk zit..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Het is toch de Sony geworden.

Heb hem sinds gisteren in huis, maar ik kan vooralsnog niet anders zeggen dan dat het een handig ding is. Klein, licht, goede kwaliteit scherm, prettig lezen (nog geen ervaring met PDFs). Het verbaast me hoe ontzettend veel boeken er gratis (legaal) te krijgen zijn voor een e-reader. Zowel onbekende nieuwe titels, als ook oude bekende titels waarvan het copyright verlopen is. Binnen een dag ben ik 50 nieuwe boeken rijker, en dat voor 120 euro _O-

Ik heb thuis een grote kost vol papieren boeken. Die gaat niet de deur uit. Maar voor onderweg lijkt de e-reader me superhandig!

(Ik zie mezelf daarentegen geen 10 euro betalen voor een e-book, daarvoor wil ik toch echt een papieren versie.)
Plaats reactie