Hoeveel tijd minimaal Halong Bay - Hanoi

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
kevinmp
Reisexpert

Hoeveel tijd minimaal Halong Bay - Hanoi

Bericht door kevinmp »

Hallo,

Omdat wij waarschijnlijk wel wat tijd ''over gaan houden'' om nog vrij te besteden denken wij eraan om nog wat ''tijd'' te besteden in Vietnam! Maar dan puur voor Halong bay waarschijnlijk!

De kans is niet groot dat wij snel weerin ZO azie zullen zijn en willen graag wel bij Halong Bay geweest zijn!
Het is ook geen probleem om dit vliegend te doen! Dus een retourtje van een paar dagen vanuit bangkok b.v.

Wat ik graag zou willen weten is:

1- Hoeveel tijd is er minimaal nodig om daar te vertoeven om Halong Bay te zien en ook Hanoi ( die pakken we dan maar mee omdat je toch via hanoi moet reizen) b.v. 2 dagen halong 3 hanoi of? In eerste instantie gaat het om Halong Bay

2 - Zijn hier vaste excursies voor bijvoorbeeld vanuit bangkok? Dat zou in deze wel goed uitkomen!
Zo ja heeft hier iemand ervaring mee of weet je alleen dat dat er is?

bolletjeom
Reisexpert

Re: Hoeveel tijd minimaal Halong Bay - Hanoi

Bericht door bolletjeom »

In bangkok is echt niemand bezig met Halong Bay. Gewoon naar Hanoi vliegen en het daar regelen.
Ik zou eerder 2 dagen hanoi en 3 dagen Halong bay doen.
Let op bij het boeken van toertjes. De kans dat je niet alles geleverd krijgt dat ze beloven is best groot dus je kiest het beste het eenvoudigste en goedkoopste tourtje.

Wij hadden dit gedaan en deelde de boot met mensen die extra hadden betaald voor kayaken ( waren er niet) en airco in het hotel op catbah eiland ( was er ook niet). Kortom ze hadden dezelfde tour als wij maar wel een paar dollar meer betaald.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb betaald voor Kayakken, en ook Kayakken gekregen. Dat was écht heel gaaf! Ik zou het risico nemen en wel een Kayaktrip boeken. In Azië weet je nooit 100% zeker of iets doorgaat....

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar als je echt tijd over hebt kan ik Sapa ook aanraden. Dat vond ik leuker dan Halong Bay.

Hanoi heb ik niet echt gezien, en ik heb niet het idee dat ik daar veel aan gemist heb.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Halong Bay hebben wij gedaan met een toer vanuit Hanoi. Dit was 1 nachtje op de boot. Het was echt zo gaaf we hadden een superleuke crew en groep. Zo werden we rond 07.30 uur opgehaald vanaf ons hotel met een busje. Die bracht ons naar de haven van de boten. Ik weet niet meer hoe lang het met de bus was iets van 5 uur ofzo. Geen idee het was erg gezellig al in de bus dus veel zitten kletsen.
Daarna op de boot kregen we onze hotelkamer. We kregen gelijk een lunch en gingen we kajakken en in grotten kijken. Na afloop weer terug naar de boot en daar wat relaxen en zonnen. Avondeten zat er ook bij met een lekker wijntje. De avond was vooral veel drinken, kletsen en karaoke zingen. Heb er echt zoveel leuke mensen ontmoet waar ik nu nog steeds contact mee heb. De volgende ochtend hadden we ontbijt en daarna zijn we weer terug gebracht naar Hanoi.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

@ Bolletjeom

Ja idd, wellicht is het al bij aankomst op het vliegveld van hanoi te regelen
Bedankt vwb de waarschuwing om de goedkoopste te boeken, dat scheelt weer haha:D!
Daar ga ik zeker op letten

@ Jenny
Ja niet heel veel tijd, wat wij gaan doen is eigenlijk maleisie cambodja een stukje en heel thailand en we houden wel wat over maar niet heel vandaar dat we op halong bay gekomen zijn en dan natuurlijk hanoi erbij
Dat kajakken klinkt idd wel tof ja! Dan maar die jongens goed op het hart drukken dat ze het moeten regelen:P
als dat werkt tenminste

@ Moira

Klinkt super allemaal! Je zou bijna denken dat 1 nacht te kort is haha:D!
Via waar of welk bureau heb jij het geboekt?
toisch

Bericht door toisch »

Hoi,

Halong Bay is zeker de moeite waard, en zeker als je er wat leuks doet. De trip moet je inderdaad regelen in Hanoi zelf. Loop daarom gewoon verschillende touroperators binnen en vergelijk het gewoon. Duur hoeft niet altijd beter te zijn. Wij hadden een relatief goedkope trip van 3 dagen (is genoeg). Het eten was niet bijzonder, maar we hebben een hoop gedaan kayakken, grotten bezocht en lange avonden gehad: misschien trekt een goedkopere boot het type mens aan wat ook van gezelligheid houdt. Maar ga aub niet voor die Partyboten!
Daarnaast kregen we de keuze: catbah island of een klein strandje voor een avond. Dat laatste hebben we gedaan en asjemenou! wat was dat relaxt. Lekker eten, hangen op de steigers, vissen, kayakken en bijna geen mens om je heen!

Hanoi zou ik zeker 2 volle dagen voor doen. Misschien wel drie. Echt Vietnamees met een mix van Frankrijk. Overal echt lekker eten op straat, barretjes, goede sfeer en genoeg te beleven.

Ik ben heel goedkoop gevlogen van Bangkok naar Hanoi met Thai Airways, maar wel vooruit geboekt.

Succes ermee.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Nog even ter info let erop dat je van tevoren een visum moet regelen voor Vietnam. info hierover kun je hier vinden
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vi ... si262.html
Plaats reactie