Het is nu niet zo dat in het onderwijs werken ooit zeer goed betaalt is, en ja er komen steeds meer taken bij. Wanneer je (al dan niet bewust) de keuze maakt om daarin werk te zoeken weet je dat je meer uren moet maken dan je betaalt krijgt en wat ongeveer je salaris zal zijn. Dat het aantal uren steeds groter wordt en het loon steeds lager is natuurlijk wel schandalig. Ook hier komt misschien ooit een keerpunt, want vraag me af of de nieuwe generatie nog wel in het onderwijs wil werken met deze arbeidsvoorwaarden? Wanneer je veel wilt verdienen, weinig wilt werken, en vroeg kunnen stoppen om te rentenieren dan raad ik de zorg, onderwijs, gemeentelijke functies afWizardOfOss schreef:Tsja, had je maar een vak moeten leren
Die tijd is voorbij. Al jaren. Tegenwoordig krijg je als docent niet zomaar meer een LD functie. De meesten blijven hangen in LB. Volgens mij is dat ongeveer 3500 euro. Voor iemand met een universitaire opleiding is dat niet bijster veel.Tikva schreef: Een salarisschaal voor het voorgezet onderwijs loopt door tot 4750,- per maand. Dat ga je in de commerciële sector echt niet krijgen voor werk dat naar mijn idee van hetzelfde niveau is als les geven.
Over een uurtje overwerk hoor je mij niet klagen. In het onderwijs werk je al snel 1,5 keer zoveel als dat je uitbetaald krijgt. En je gaat me nu niet wijsmaken dat iedereen in de commerciele sector continu 60 uur per week werkt.Tikva schreef: Overuren maken mensen in de commerciële sector ook hoor. Een uurtje extra werken, of een uur pauze wat je nooit op kunt nemen, vergaderingen in de avond etc.. Bijna overal is dat tegenwoordig heel gewoon maar wij hebben dan niet 6 weken zomervakantie.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten