Ik heb onder andere een tent, een slaapzak, en een inflatable slaapmat.
En dat zijn nu juist de dingen die veel ruimte in beslag nemen. En mijn vraag is, hoe pakken jullie je rugzak in met dit soort artikelen.

Ik ben op de hoogte dat het verstandig is om je zwaarste ballast dicht tegen je rug aan te dragen, in het midden, dus niet boven in of onderin.

Om mijn vraag iets gedetailleerder te maken wil ik er nog even dit aan toe voegen.
Natuurlijk pak je je Backpack in op een logische volgorde van zaken die je denkt het meest te gebruiken; dus niet je toillettas helemaal onderin. Daarnaast heb je kleding en misschien etenswaren bij je.
Maar wat is logisch?

Doe je je slaapzak, en/of slaapmat OOK in de backpack of bevestig die je aan de buitenkant.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het reizen van een lichtgewicht tentje? Hoe nemen jullie die mee. Om niet een 'wandelende gevaarte' te worden van rugzakken en tassen?

N.B.: Het betreft hier om ultralight / trekkingsmateriaal, dus het gaat meer om volume dan om gewicht.

Ik slaap dus niet alleen in hotels of herbergen, ik wil ook een aantal dagen in mijn tent bivakkeren.
Wat zijn jullie ervaringen?
TX!