eind dit jaar zouden mijn vriend en ik weer gaan backpacken in zuid oost azie. We hebben ongeveer 3 maand de tijd, maar komen maar niet uit een goede route. (dec-jan-feb) ook met het klimaat, dit zou super zijn voor thailand, maar indonesie is dan weer heel wat natter?
We zijn 2 jaar geleden al eens gaan trekken door Thailand, Laos en Cambodja., en we willen gewoon dolgraag terug.
We willen zowiezo naar Singapore, omdat daar vrienden van ons wonen, en we willen ze graag bezoeken.
Ook staat Kanchanaburi en de Andamankust op het lijstje. Eerst dachten we ook aan Vietnam en Burma, maar dat wordt mss wel moeilijker combineerbaar als we Indonesië zeker willen doen.
Sulawesi zou prachtig zijn, maar ook Bali, Lombok spreekt ons aan. (Gili Islands) We hebben vorige keer een duikcursus gevolgd op Ko Tao, en we willen graag een heropfrissing

Mijn vriend spreekt ook over Papua en Timor, en droomt stiekem van een bezoek aan Australië.
Maar ik heb geen flauw idee of dit haalbaar is op 3 maanden of moeten we er dan een maand extra voor nemen (of meer?) (en of ik hiervoor in het juiste forum zit maar ik wist niet goed waar te posten)
Is Maleisië erg de moeite om door te trekken (de Peninsula dan vooral, met dat we naar Singapore gaan)?
En qua route, ik verjaar half januari, en zou het fijn vinden om dan gewoon lekker uit te rusten, met lekker eten, snorkelen of kayakken, misschien zelfs een feestje savonds.
en hoe zit dat met kerst en nieuwjaar? tips? We kijken er enorm naar uit om eens niet van familiebezoek naar familiebezoek te hollen maar dit ergens op een heel andere manier te vieren.
alvast bedankt voor de reactie!
groetjes,
L i e