Hoe maakt Kohraya die gave foto's?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
kohraya
Reisexpert

Re: Hoe maakt Kohraya die gave foto's?

Bericht door kohraya »

De mensen hier op de voorgrond zijn inderdaad een meerwaarde. En deze methode zorgt tevens voor diepte.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik vind het ook niks. Achterhoofd van een oud mannetje....als het nou een mooie dame was :-)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Grappig ja ik zou het ook een mislukte foto vinden.

Maar zou je in fotoshop nog iets met deze foto kunnen. Vind het licht zo storend
Afbeelding
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Jammer van die flits, niet enkel voor de foto, maar vooral voor de schildpad.
Zelfs in RAW krijg je hier niets meer van gemaakt. Ik zou me berusten aan de herinnering van dit gebeuren, die je toch met geen enkele foto kan weergeven (tenzij met een sterke lantaarn en statief ... zo zou ik het doen,).
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:haha. Jeroen blijft die foto mooi vinden. Collega van hem die fotograaf is vind dat ook...en ik vind het dus echt eentje om gelijk weg te gooien. vind er 10 keer niks aan en die mensen in beeld storen me ook. zo maar rommelig in beeld

ja, smaken verschillen :mrgreen:
En Tikva ook al......bij mij was het vooral een grapje over het achterhoofd van die ouwe vent. Een mislukte foto is het zeker niet, maar ik heb dan persoonlijk een voorkeur voor wat frissere mensen :-). Rommelig vind ik het zeker niet. Geeft idd diepte. En het feit dat die mensen niet bewust staan te poseren is ook goed.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

kohraya schreef:Jammer van die flits, niet enkel voor de foto, maar vooral voor de schildpad.
Zelfs in RAW krijg je hier niets meer van gemaakt. Ik zou me berusten aan de herinnering van dit gebeuren, die je toch met geen enkele foto kan weergeven (tenzij met een sterke lantaarn en statief ... zo zou ik het doen,).
Dit was zeker in het donker, en met flits? Zo heb ik foto's geprobeerd te maken van Tarantula's enzo (zonder flits dus). De gids met lantaarn, maar ik kon m'n camera niet zo lang stilhouden. Bewogen dus :-(.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

kohraya schreef:Jammer van die flits, niet enkel voor de foto, maar vooral voor de schildpad.
Even voor de duidelijk we hebben echt niet geflits hoor bij schildpadden :evil: . het licht is afkomstig van de zaklamp van de opzichter. In Oman zijn er echt wel strenge regels hoor maar max 3 mensen bij 1 schildpad (ook al waren we maar met 5) niet bij schilpadden die nog niet begonnen zijn eieren te leggen. Niet praten. Zaklamp zoveel mogelijk uit om de kleintjes niet in de war te maken etc

Gelukkig heb ik wel een gelukte foto (zie onder) maar had er graag meer gehad..
Afbeelding
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Fijn om te horen. Ik dacht trouwens aan de flits van een omstaander omdat het licht van opzij komt, dus het was zeker geen beschuldiging hoor :wink:
En fijn dat je toch ook foto's hebt die wel geslaagd zijn.
Plaats reactie