Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Route en grensovergangen

Gekkenhuis
» 11 apr 2010 00:50
Hallo!

Begin mei ga ik voor 3,5 maanden naar Azie. Ik heb een retourticket Bangkok geboekt. Verder wil ik Laos, Cambodja en Vietnam aandoen.
Nu heb ik een aantal vragen over de route en de grensovergangen. Deze vragen zijn ongetwijfeld al een keer beantwoord, maar er staat zoveel informatie op around the globe dat ik het spoor even bijster ben, dus bij deze:
* Aanvankelijk was mijn routeplanning Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en weer terug naar Thailand. Nu wil ik echter graag naar de fullmoonparty. Deze is 29 mei in Ko Phangan. Ivm visum moet ik eind mei Thailand verlaten. Dus gelijk na de fullmoonparty. Is het dan handiger en haalbaar om vanuit Ko Phangan naar Cambodja te gaan en vanuit daar naar Vietnam, Laos en weer terug naar Thailand?
* Wat is de beste manier om vanuit Ko Phangan naar Cambodja te gaan?
Overige tips zijn meer dan welkom voor dit backpackgroentje!

Alvast bedankt, groetjes Marleen
bolletjeom
Reisexpert
» 11 apr 2010 08:30
tuurlijk kan je het rondje ook op die manier maken. Voor Vietnam heb je van te voren een visum nodig. Dus je moet even uitzoeken waar je die kunt halen. En dan van noord Vietnam naar Laos en dan Laos afzakken.
Zowel Cambodja als Laos kan je aan de belangrijkste grenzen ter plekke je visum kopen
Jenny
Reisexpert
» 11 apr 2010 09:10
Je visum voor Vietnam kun je in Cambodja makkelijk in Phnom Penh of Sihanoukville regelen. Daar kun je je paspoort dezelfde dag of devolgende dag al ophalen. In Phnom Penh kun je bovendien trips boeken om via de Mekongdelta naar HCMC te reizen - best leuk!
Vikken
Wereldreiziger
» 12 apr 2010 20:05
Zorg dat je bij de grensovergangen losse dollars op zak hebt, want ze kunnen moeilijk doen over teruggeven. De grens van Laos en Cambodja moet je bv

1 dollar voor de uit-stempel
1 dollar voor de dokter die uw temperatuur meet (had persoonlijk 35,7° en werd dus toegelaten 0_0 )
1 dollar voor de visumaanvraag
23 dollar voor visum Cambodja
en 2 dollar voor de toelatingsstempel op je visum.

... en allemaal aparte mensen natuurlijk |:( haha
Robin
Reisexpert
» 12 apr 2010 21:39
Vikken schreef:Zorg dat je bij de grensovergangen losse dollars op zak hebt, want ze kunnen moeilijk doen over teruggeven. De grens van Laos en Cambodja moet je bv

1 dollar voor de dokter die uw temperatuur meet (had persoonlijk 35,7° en werd dus toegelaten 0_0 )

... en allemaal aparte mensen natuurlijk |:( haha
Of je weigert gewoon om te betalen..... ik vraag me af waarom iedereen dit toch zonder tegengas te geven betaalt en zo meewerkt aan corruptie. Wij hebben gewoon geweigerd...... dat ging bij de uitstempel en de dokter zonder probleem. Die gasten aan de cambodjaanse kant van het visum dachten slim te zijn en zij probeerden mijn (al wat oudere) ouders bang te maken, maar die deden gewoon net alsof ze absoluut geen engels konden. Zorg dat je een paar kip hebt (wij hebben in totaal 0,50 eurocent in Kip gegeven voor 4 personen) zodat ze geen gezichtsverlies leiden, zeg dat dat alles is wat je hebt, keer je portemonnee om (waar uiteraard verder geen geld in zit), keer bij de toelatingsstempel mannetjes nog een keer je portemonnee om en zeg dat het jammer is dat zij aan het einde van de rij staan en dat je door de anderen al kaal geplukt bent. Overigens kost het visum volgens mij maar USD 20.

Het is ook wel handig dat iedereen betaalt, want mensen die weigeren zijn maar lastig en kunnen anderen ook op die gedachte brengen, dus ze geven redelijk snel toe is mijn ervaring.
bolletjeom
Reisexpert
» 13 apr 2010 11:17
1 dollar voor de dokter die uw temperatuur meet (had persoonlijk 35,7° en werd dus toegelaten )
0_0
Ik heb die grens overgang de afgelopen jaren meerdere keren gedaan en heb de vraag niet eens gehad voor iedere keer een dollar. Of zie ik er zo uit dat ze het niet eens meer durven????
voor het visum is wel bekend dat ze meer proberen te krijgen. prijs is idd 20 en ze beginnen bij 25 en dan moet je onderhandelen. Wanneer ik met een groep ben (werk) dan weet ik dat ik de prijs niet lager kan krijgen dan 23. Dat is prima, ik werk daar illegaal en dat kunnen ze ook tegen me gebruiken dus op deze manier wint iedereen een beetje.
Prive heb ik gewoon 20 betaald omdat we ook niet meer bij ons hadden (zeiden we). Een lege portemonee doet wonderen.
Gerelateerde onderwerpen
Probleemloze grensovergangen
visum Laos en grensovergangen
Ervaringen grensovergangen Laos Cambodja Thailand
Grensovergangen met moto zuid-oost Azië
Route bepalen...
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten