Met Mams door Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties » 24 mei 2011 21:00

Hallo forumgenoten,

Dit jaar wil ik voor het eerst mn moeder naar Thailand over laten komen. Hoewel ik zelf al wel het een en ander gezien heb in Thailand wil ik jullie hulp vragen voor leuke "Things To Do" met m'n moeder.

Zelf zat ik te denken om eerst ongeveer 4 dagen Bangkok te doen (bootje door de klongs, fietstocht met Ko van Kessel, lekker eten op straat, Chatuchak market etc) en daarna de trein richting Chiang Mai te pakken en wellicht Pai en Sukothai aan te doen alvorens naar Koh Tao af te reizen.

Buckets drinken op de full moon party zit er niet in :N maar alle andere tips zijn welkom ;)

Groetjes en bedankt alvast,

Ties
Ad

Bericht door Ad »

Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva » 25 mei 2011 07:37

Rudi (bolletjeom) is nu met vakantie maar kijk eens op haar website (www.bolletjeom.nl) ze is ook met haar moeder gaan reizen in thailand.

Als ik aan mijn eigen ouders denk dan zou ik ze zeker mee nemen naar Kanchanaburi. Ik merkte dat ze dat echt wat zei toen ik mijn thailand foto's liet zien. "de brug over de river kwai" is toch wel een bekend verhaal/film bij die generatie. Verder is het natuurlijk ook gewoon een relaxt plaatsje, leuke watervallen enzo.

Ik weet niet hoe lang je moeder komt maar ik zou de reisafstanden niet te groot maken.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater » 25 mei 2011 12:24

Ik weet niet of je moeder van koken houdt maar mss is een (korte) kookcursus ook leuk om te gaan doen!

Verder zou ik net als Tikva zei ook zeker Kanchanaburi doen..

en verder natuurlijk je eigen favoriete plekken in je woonomgeving of plekken waar je veel komt, kan ze zich een nog beter beeld vormen bij je verhalen, dat vonden mijn ouders altijd erg leuk als ze mij in buitenland kwamen opzoeken.
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties » 25 mei 2011 18:15

Hey daar!

Bedankt voor de tips! Kanchanaburi is idd wel een goed idee en lekker dichtbij Bangkok. Die kookcursus daar had ik zelf nog niet eens aan gedacht die is ook goed. Uiteraard gaan we die volgen bij mijn favoriete restaurantje hier om de hoek :)

Groetjes,

Ties
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska » 25 mei 2011 20:13

Hey smartties,

begrijp ik het goed dat je in thailand woont? Sorry dat ik even off topic ga hoor, maar ik ben in september/oktober in Thailand om rond te reizen, ik ben alleen en hoop eigenlijk al van te voren een beetje in contact te komen met mensen die er zijn/wonen!

Gr,
Ceska
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot » 26 mei 2011 13:27

Ik vond Ayutthaya ook de moeite waard en als je toch naar Kanchanaburi gaat, dan zou ik zeker aanraden om een dagtocht naar het Erawan National Park te maken. Prachtige watervallen in meerdere verdiepingen, met splashpools om in te zwemmen. In sommigen zwommen vissen, die aan je voeten knabbelden.
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties » 29 mei 2011 10:57

Bedankt jongens!

Dat Erawan national Park lijkt me wel gaaf. Ayuthya ben ik al eens geweest en ik dacht dat Sukothai wel voldoende zou zijn op het gebied van tempels en buddah beelden.

Nogmaals bedankt en Ceska, het lijkt me leuk om je hier te ontvangen mocht je deze richting op komen.

Greetz,

Ties
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom » 29 mei 2011 22:55

yep, ik heb mijn moeder door thailand gesleept. Kijk maar eens op mijn site. De thailand verhalen van 2007

Ze vond het fantastisch. Idd kachanaburi omdat we daar wat familie geschiedenis hebben liggen, Khao yai NP heeft ze het nu nog steeds over en de kookcursus vond ze echt erg leuk om te doen.
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties » 31 mei 2011 15:45

Hoi Rudi,

Bedankt voor de tips!
Vandaag ben ik weer met de eerste cursus begonnen sinds onze vakantie dus ik ben flink aan mn slaapje toe.
Morgen ga ik er eens voor zitten en je reisverhalen lezen!

De voorpret is een van de leuke dingen van de reis maar dat weet je zelf maar al te goed.

Groetjes,

Ties
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra » 31 mei 2011 17:35

Ik zou ze zeker meenemen naar khao sok Np
Ad

Bericht door Ad »

Plaats reactie