De ergste toeristen ter wereld!

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims » 05 mar 2012 10:28

Volgens dit artikel worden Amerikanen de ergste toeristen ter wereld gevonden door veel mensen...

http://au.totaltravel.yahoo.com/travel- ... y7homepage

Welke toeristen vind jij het ergst en waarom :?
Ad

Bericht door Ad »

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis » 05 mar 2012 10:40

Ik kan me persoonlijk gigantisch ergeren aan onze eigen Nederlandse toeristen :@ Is dat erg fout om te zeggen? En met stip op twee: Duitsers. Je hoort ze al van ver..
Uiteraard geldt dit niet voor alle Nederlandse en Duitse toeristen, maar da's duidelijk toch?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik » 05 mar 2012 10:49

Duitsers kom ik de laatste tijd niet zoveel tegen, dus kan ook niet echt zeggen dat ik me stoor aan deze groep. Ook grappig om te zien dat alle Amerikanen in het artikel de Australiërs zo erg vinden. Met name die naar Bali op vakantie gaan.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny » 05 mar 2012 11:36

russen en israeli wanneer ze met veel zijn....

in het algemeen: mensen die weinig resepect tonen voor de lokale bevolking. "ik mag hier met een topje en een minirokje lopen, want iedereen doet het hier". als je beter kijkt zie je dat de lokale mensen hun ellebogen en knieen bedekt hebben, en al dan niet een hoofddoek dragen. hoeze iederéén ?!?!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom » 05 mar 2012 18:15

russen en israeli en verder vrijwel alle andere volken die in groepen reizen ( dat geeft gewoon veel herrie) of bij wie alcoholconsumptie de hoofdmoot van de vakantie moet uitmaken.

En na een weekend luisteren naar ruzieende duitse bovenburen in een gehorig hotelletje ben ik ook even niet heel flexibel naar duitsers toe.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator » 06 mar 2012 03:18

Eens met voorgaande reacties, hoewel ik Duitsers door de bank genomen wel vriendelijk en ok vind.

Ik ben gek op Fransen in Frankrijk (als een van de weinigen), maar op reis hebben ze een bepaalde arrogantie die mij niet aanstaat.
Zij nemen de uitdrukking "klant is koning" wel erg letterlijk en ze gedragen zich daar ook meteen naar (met vingers knippen en zo).

Nederlanders en Zwitsers vind ik over het algemeen zeer respectvol en Engelsen vind ik vaak irritant omdat ze zoveel zuipen. Maar die zijn meestal wel weer erg schattig en respectvol naar de lokale bevolking...
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot » 06 mar 2012 08:23

Ik denk dat er in alle landen mensen te vinden zijn die als ze op vakantie zijn heel anders doen dan ze thuis zouden doen. Vooral jongeren uit Israel die net 3 jaar in dienst geweest zijn, hebben soms de behoefte om zich tijdens het reizen heel duidelijk te profileren. Maar ook andere groepen willen niet voor elkaar onder doen, hetgeen zich manifesteert in ladderzatte waaghalzen of luidruchtige - soms grenzend tot het bijna rascistische - denigredrende uitingen van ongenoegen t.a.v. het land waar ze te gast zijn en haar bevolking.

Dat wat nou zo jammer is, is dat we dat vervelende gedrag associëren met de taal die ze spreken of het land waar ze vandaan komen. Ik denk echter dat voornamenlijk de groepsvorming het probleem is. Mensen die in hun dagelijkse leven soms wat verlegen en niet zo zelfbewust zijn, kunnen in een groep opeens de remmen losgooien. Ze zijn in een andere situatie dan thuis en er is geen sociale controle. Tja, en dat is dan erg irritant voor mensen die gewoon rustig op reis zijn. Vooral als het gaat om een groep landgenoten, waar men beslist niet mee geassocieerd wil worden...

Wat ik dus eigenlijk aan wil geven is, dat je waarschijnlijk een heleboel mensen tegenkomt tijdens je reis, waar je helemaal niet van weet uit welk land ze komen. Dat zijn gewoon mensen die ook op reis zijn en waar je verder geen last van hebt. Die paar keer dat je een groep tegenkomt die zich misdraagt, zorgen ervoor dat je nadien een negatieve indruk hebt van "toeristen uit dat bepaalde land".
Ad

Bericht door Ad »

Plaats reactie