Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

China Bus Express

Fejolu
» 24 apr 2013 22:41
Op 2 augustus 2014 vertrek ik vanuit Enschede met een stadsbus samen met een groot aantal anderen naar Hong Kong.
Je leest het inderdaad goed. Met een stadsbus van Enschede door Duitsland, Polen, Ukraine, Rusland, Kazachstan, China met als eindbestemming Hong Kong. In de bus is plaats voor 20 personen. De bus is ons onderkomen. We leven, slapen, eten, drinken, feesten en ondernemen 24/7 in deze bus.
Momenteel zijn we bezig met de website (www.chinabusexpress.com), huisstijl, logo, begroting en allerhande vraagstukken.
Ik hou me bezig met de route en ik krijg deze aardig scherp tot aan de grens Kazachstan - China. Vanaf China is het lastig een route te bepalen (Google Maps werkt er niet). Iemand hier misschien een goed alternatief voor?
Ik ben op zoek naar allerhande tips aangaande alle landen die we bezoeken. Denk hierbij bijvoorbeeld of het überhaupt mogelijk is om met een bus (±20 jaar oud) het land binnen te komen en of het mogelijk is in geval van pech, de bus hier achter te laten (of is het verplicht deze bus koste wat het kost weer uit te voeren). Minbuza website geeft een aardig beeld van de gevaren van elk land afzonderlijk, maar naar mijn idee niet erg recent, dus welke risico's komen er aan bod als we dit gaan doen? En wat zijn de risico's (in de breedste zin van het woord) per land? Wat zijn de ervaringen bij grensovergangen met een bus/auto? Welke tijd moet hiervoor worden ingeruimd? Is er voldoende gelegenheid onderweg om te tanken/toiletvoorzieningen/(veilig) overnachten?
Ik zou het leuk vinden als jullie Globetrotters mij her en der kunnen voorzien van nuttige informatie/antwoorden op mijn vragen.
Ben benieuwd!
Tot zover.
Ciao!
Ferry
Kims
Reisexpert
» 25 apr 2013 03:42
Wow! Dat is nogal een avontuur en onderneming!!

Zorg dat je je heel goed voorbereid op de visaregels etc etc! Een aantal landen zijn geen landen waar je zomaar naar binnen kunt. Neem contact op met desbetreffende ambassades voor duidelijke info.

In China bijvoorbeeld ben je verplicht met een gids te reizen voor een paar weken (3-4) maximaal. De kosten zijn rond de $10.000 en je bent beperkt in waar je heen kan. Ik zou goed uitzoeken of je uberhaupt met een bus met zoveel mensen het land binnen mag! Zoek ook goed uit hoe je van het vaste land van China naar Hong Kong zult gaan.

Misschien dat deze link ook wat kan helpen: wereldreis-per-motor-vertrek-september-2012-t23830.html

Bouw hoe dan ook speling in qua reistijd omdat je hoe dan ook onverwacht oponthoud zult hebben aan grenzen, met politie, slechte wegen, pech of slechte wegen!

Hoe lang had je zelf in gedachte voor de reis?

Succes met al het regelen!
Fejolu
» 25 apr 2013 21:26
Dank voor je bericht!

We denken in vier weken over te zijn. Is dat enigszins realistisch of iets aan de ambitieuze kant?
Kims
Reisexpert
» 28 apr 2013 03:44
Fejolu schreef:We denken in vier weken over te zijn. Is dat enigszins realistisch of iets aan de ambitieuze kant?
Geen flauw idee om eerlijk te zijn, maar lijkt me ietwat aan de ambitieuze kant voor de minimaal 10.000 km die je af gaat leggen... Zelfs als je al je visa en alles goed hebt geregeld, zul je onverwacht oponthoud tegenkomen.

Succes met het regelen van alles... 0_0
Globeskater
Reisexpert
» 13 mei 2013 23:35
Wat een gaaf project!

Ik denk dat 4 weken ook ambitieus is.. wat ik verder lees van mensen die met eigen vervoer de wereld rondreizen is dat velen China toch overslaan of zo kort mogelijk verblijven doordat je die Chinese gids mee moet en die ook betaald moet worden..

Ik wil jullie iig veel succes wensen met het regelen en hoop dat jullie ook melden of en hoe het gelukt is ;)
zaratoestra
Reisexpert
» 14 mei 2013 11:14
Bedoelen jullie nu 4 weken voor de ganse reis of enkel 4 weken in China?
Ik zou contact proberen opnemen met mensen die recentelijk deze route, of een stuk ervan hebben afgelegd met eigen vervoer. Zij kunnen jullie vaak de beste en meest recentste info geven. Good luck!!
Metor
Wereldreiziger
» 14 mei 2013 14:17
Euh 10.000km in 4 weken. Ik durf wel te stellen dat je dat niet gaat halen.
350km per dag, waarbij je ook nog over hele slechte wegen zal gaan, moet wachten aan de grens, etc.
Er zal weinig anders overblijven dan alleen maar in de bus zitten. In Azie een aantal maal 20 uur of meer over 300 km gedaan.

Ik denk dat 8 weken meer realistisch is.
Gerelateerde onderwerpen
Schoenen voor Seberiën en koud China
Welke oordopjes-aansluiting heeft China Airlines?
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast