Qua budget is Azie echt heel veel goedkoper. Qua veiligheid is Azie echt heel veel veiliger, Qua eten is Azie echt heel veel lekkerder en gevarieerder, Qua communicatie in het engels kom je in Azie heel veel verder. Qua infrastructuur en toertjes gericht op backpack toeristen is het in Azie ook een stuk gemakkelijker.
Je weet ze er ook wel uit te vissen he, haha! Een aantal dingen wil ik graag even nader toelichten.
- Azie is idd veel goedkoper. Het enige land dat bij Azie prijzen in de buurt komt (nou ja, misschien wel wat goedkoper dan de duurdere ZO Aziatische landen) is Bolivia. Maar in Colombia, Ecuador en Peru heb je ook prettige prijzen hoor. Brazilie vind ik gewoon echt duur, Chili staat daar ook om bekend maar vond ik nog wel meevallen, en Argentinie viel tegen qua prijsniveau. Vooral accomodatie is daar duur; soms richting het dubbele van wat er in die (verouderde) LP staat. Ja, Argentinie is even goedkoop geweest na die peso crisis, maar wordt alweer hard duurder.
- Azie is idd veiliger, maar toch valt het nog wel mee hoor in Zuid Amerika. Ja, gettowijken moet je natuurlijk niet heel gaan, maar verder zijn het vooral zakkenrollers enzo. Ik heb heel lang in Zuid Amerika gereisd, en zelf geen agressieve locals gezien....
- Het eten in Azie is idd veel beter. In Zuid Amerika kun je alleen in Argentinie kun je lekker eten....
- Qua communicatie in het Engels heb je ook gelijk. Maar ik wil daar wel bij aantekenen dat als je de moeite neemt om Spaans te leren, dat je dan juist weer beter met locals kunt communiceren dan in Azie. Als je in Azie locals tegenkomt die geen Engels spreken, dan zul je handen en voeten moeten gebruiken. Niemand wil Thais leren (daar heb je toch echt niks aan geloof ik 😉 ), en volgens mij is het ook nog eens heel moeilijk.
-
Qua infrastructuur en toertjes gericht op backpack toeristen is het in Azie ook een stuk gemakkelijker.
. Hier ben ik het niet helemaal mee eens hoor. Het bussensysteem is in Zuid Amerika heel goed, en hostels zijn ook niet moeilijk te vinden. En op de toeristische plekken heb je bergen bureautjes waar je in no-time een tourtje geboekt heb. Ben je alweer vergeten hoe makkelijk dat gaat in de Mariscal in Quito 😉 ?