Het zal vast gebeuren, maar ik ben het nog nooit tegengekomen. En ze noemen die prijzen van Norwegian, maar die staan er toch ook wel om bekend voor stuntprijzen naar de VS te vliegen, dus zijn dat echt foutjes of gewoon zeer gunstige tarieven?
Die sites specifiek voor foutieve tarieven zijn uiteraard handig, maar niet alleen voor jou als reiziger, ook voor de airlines zelf π
Wat ik me daarnaast afvraag, en waar ik van een programma als Radar meer duidelijkheid over had verwacht: hoe sterk sta je met zo'n boeking? Want we hebben vast allemaal weleens de verhalen gehoord over webwinkels die spullen voor bizar lage prijzen aanboden. Zo heb ik zelf ooit een mooie TV besteld voor een tientje. Samen met honderden andere snelle bestellers. En uiteraard heeft niemand ooit de bestelde TV gekregen. Want weliswaar is er een rechtsgeldige koopovereenkomst gesloten, als je als koper redelijkerwijs had moeten weten dat de prijs onmogelijk kan kloppen mag de verkoper de koop ontbinden. Een webwinkel hoeft geen dure tv voor een tientje te leveren. Moet een airline je dan wel voor een absurd lage prijs de wereld overvliegen?
Uiteraard kan je de mazzel hebben dat alles geautomatiseerd afgehandeld wordt en dat niemand het merkt, maar het komt op mij over als een wel erg onwaarschijnlijke samenloop van toevalligheden.