Over twee weken ga ik naar Griekenland (yeah, naar de zon š ). Begin deze week heb ik van de touroperator (voor eerst sinds tijden weer zo geboekt) alle informatie gekregen over de vlucht etc. We vliegen met Transavia. Nu heb ik daar al jaren niet meer mee gevlogen. Transavia zet nadrukkelijk neer dat als je gƩƩn betaalde stoelreservering doet, je niet de garantie hebt dat je bij elkaar in de buurt zit. Ik ging kijken naar wat de opties zijn. Goedkoopste stoel is 4 euro per persoon per enkele reis (ik denk ongeveer 80% van het vliegtuig) en dat tarief klinkt mij vrij goedkoop in de oren. Heb de laatste keren gehad dat de stoelen veel duurder waren bij andere maatschappijen. Omdat Transavia minder beenruimte heeft dan KLM, hebben we besloten toch maar wel extra te betalen voor stoelreservering en nooduitgang gekozen (vriend is 1,90m). Dit was 10 euro per stoel per enkele reis. Dit is de eerste keer dat ik dit doe sinds maatschappijen massaal het gratis reserveren van een stoel in de ban hebben gedaan. Normaal gok ik er maar op dat tijdens online check in er nog opties genoeg zijn (een keer was dat niet zo en zaten met met vier mensen verspreid door vliegtuig).
Doen jullie eigenlijk aan stoelreserveringen? En wat zijn de ervaringen? Word je er soms alsnog 'afgekickt'?
Doen jullie eigenlijk aan stoelreserveringen? En wat zijn de ervaringen? Word je er soms alsnog 'afgekickt'?