Kleding en make-up

Winnie Winnie REGISTERED
Hallo,

Over 3 weken ga ik voor het eerst backpacken in maleisie. Hoe doen jullie (vrouwen) het met make-up? Wat voor kleding moet ik meenemen? Hebben jullie wat tips voor mij?

Alvast bedankt!

Groetjes
bolletjeom bolletjeom Power Users
Make-up blijft thuis. Zoveel mogelijk in iedergeval. Omdat ik gruwelijk blauwe kringen onder mijn ogen heb gaat er wel een camouflagestift mee en een mascara en dat is het wel. Omdat ik soms last heb van droge lippen gaat er een licht getinte lippenbalsem mee.
Reizen/backpacken en volledig in de plamuur zitten gaat voor mij niet samen. Daarnaast loopt het zweet in stralen van je gezicht dus het is toch een beetje verloren moeite.
Tikva Tikva Power Users
Ja hangt er ook een beetje af van wat je thuis gewend bent. Soms ben ik al backpackend wel jaloers op die meiden met leuke kleertjes, gefohn haar en lekker opgemaakt.. Maar ja als ik ze dan met hun tassen zie sjouwen.. nee mij teveel moeite.

Make-up neemt opzich niet zo heel veel ruimte in dus het is ook een beetje waar je je zelf prettig bij voelt. Ik neem altijd wel wat basis dingen mee, zoals een mascara, 1(of 2) oogschaduw met spiegeltje erin, 1 oogpotlood en 1 lipgloss en foundation.

Kleren, zorg dat alles een beetje met elkaar matcht en dat je gewoon 1 dingetje hebt waar je je leuk in voelt. De rest praktisch. 2 keer een lange broek (bij voorkeur afrits) en 2 korte dingen (rokje, of jurkje), iets warms met lange mouwen (bij voorkeur wat je open kan dragen zoals een fleece vest), iets cools met lange mouwen (linnen shirt ofzo, meer tegen muggen) en verder wat shirtjes (denk aan shouders bedekt) plus je bikini.
El Niรฑo El Niรฑo Power Users
Waarom heb ik toch het gevoel dat hier iemand zit te stoken met een nepaccount ๐Ÿ˜• ๐Ÿคฃ .
Winnie Winnie REGISTERED
Hoe bedoel je met een nepaccount?

Voor de rest bedankt voor de handige tips!
El Nino doelt op een soortgelijke vraag die onlangs gesteld werd door iemand die een nepaccount had aangemaakt. Echte insiders info, zegmaar ๐Ÿ˜‰
Jenny Jenny Power Users
El Niรฑo schreef:
Waarom heb ik toch het gevoel dat hier iemand zit te stoken met een nepaccount ๐Ÿ˜• ๐Ÿคฃ .
Ach, andere namen, mensen bannen, nepaccounts, er gebeuren wel meer rare dingen ๐Ÿ˜ฑ

Maar om de vraag te beantwoorden: make up laat ik lekker thuis, al kan ik niet echt zonder lipbalsem in de zon en zou ik ook consequenter moeten zijn met het smeren van zonnenbrand (m'n neus is momenteel aan het vervellen!).

Qua kleren: dingen die je kan combineren, werk met laagjes. Zorg dat de kleuren allemaal een beetje bij elkaar passen, dat scheelt een hoopt. Zorg voor luchtige dingen, maar verzeker jezelf ervan dat je je ook kan bedekken. Maleisie is een islamitisch land en al te korte rokjes/broeken en topjes met blote schouders worden niet overal gewaardeerd.
Dexter Dexter Power Users
Nu vind ik het leuk om tijdens reizen mij door dichte begroeiingen en ongerepte natuur te banen, edoch, dit geldt niet op het gebied van fysieke verkenning van vrouwelijke medereizigers. Aldus luidt mijn advies om tenminste een scheersetje mee te nemen ๐Ÿ˜Ž
Globeskater Globeskater Power Users
ik heb wel eens mijn wimpers laten verven voor een niet al te lange reis.. hoef ik iig niet met mascara te klooien!

lippenbalsem gaat altijd mee.. heb anderhalve week geleden mijn lippen weer flink verbrand en dat is geen pretje...moet dus gewoon blijven smeren ๐Ÿ˜‰
mocht je oogschaduw mee willen nemen. De Etos verkoopt van het eigenmerk (geloof ik) vloeibare oogschaduw in een kokertje. Poeder overleeft het niet in een toilettas.
Winnie Winnie REGISTERED
Bedankt voor jullie reacties.

Onlangs had ik al wat korte broekjes en topjes gekocht. Ik had op internet wat foto's opgezocht van mensen die aan het reizen zijn in maleisiรซ en zij hadden ook gewoon korte broekje/rokje met topje aan. Ik neem aan dat het daar niet zoo streng is? Of heb ik dat verkeerd?

Mascara,lippenbalsem en foundation is het enige wat ik echt niet kan missen. Dus dat valt dus reuze mee ๐Ÿ™‚
pffff, sorry hoor maar baseer je kleding keuze aub niet op foto's van andere onwetende ๐Ÿค Lees eerst iets over het land en zijn gewoontes voordat je er heen gaat. kleine moeite groot plezier

Maleisie is een behoudend en islamitisch land. Daar ga je dus niet in topjes en korte broeken of rokjes lopen. Tuurlijk kan het wel maar het toont niet echt respect voor de cultuur en de gebruiken van het land waar je op bezoek bent.
Als je er "beschaafd"bij wilt lopen draag je wijd zittende luchtige lange broeken. Dat is sowieso veel lekkerder dan die brandende zon op je blote huid! En shirts met mouwtjes. En dan niet van die superstrakke t-shirts die ieder vetbobbel dus ook je borsten tot in detail laten zien. Gewoon ietsje losser of wat nog lekkerder is: een bloesje. Hoe luchtiger en bedekter je bent hoe koeler je het zelf ook hebt.
Vergelijk de disco in Kuala Lumpur ook zeker niet met dorpjes. In de hoofdstad zijn er natuurlijk mensen die zich veel vrijer kleden maar daarbuiten kan het zijn dat moeders hun kinderen het huis in trekken omdat jij bijna naakt voorbij komt lopen.

Wanneer je moskees wilt bezoeken is het handig om altijd een sjaal of iets in je tas te hebben zitten. Op stranden en eilanden kan je natuurlijk wel een stuk bloter rond lopen maar zodra je het stran verlaat trek je iets aan. In je bikine de supermarkt in lopen is ook in Nederland ongepast
estelle estelle Power Users
Net als wat Rudi zegt, kijk naar de mensen die in het land wonen en niet naar de toeristen/bakcpackers die er rond lopen. Misschien een beetje moeilijk vanuit Nederland, maar ter plekke kan je ook makkelijk wat kopen als je te beschaafde of te blote kleren mee hebt. Ik maak me eigenlijk nooit op op reis, veel te veel gedoe. Scheren doe ik wel.
P.S. ik ben wel nieuwsgierig naar die nepaccount, dexter misschien=
myrte myrte Power Users
Hotpants thuis laten. Net als je shirtjes met iets te veel inkijk. En je naveltruitjes zou ik ook thuis laten.
Moira Moira Power Users
Hallo,

Dit geld trouwens niet alleen voor Maleisie hoor Thailand vind het ook maar niets. Ik heb altijd een driekwart broek aan en een shirt. Als je dan toch wat luchtigs aan wil doen zou ik dat aandoen daar kijken ze ook niet echt van op en dat accepteren ze nog wel.

Ik weet wel dat het aan de kust iets minder is maar in delen van Maleisie kun je het echt niet maken om zeer korte broeken te dragen en hempjes.

gr van Moira
Sharry Sharry Power Users
Foundation gebruiken in die warmte? pffff moet er niet aan denken zeg!

Maar je zal waarschijnlijk een goede reden hebben om het wel te gebruiken ๐Ÿ˜‰
met foundation in die hitte is de kans niet groot dat je er beter uitziet dan zonder ๐Ÿคฃ
Tikva Tikva Power Users
Sharry schreef:
Foundation gebruiken in die warmte? pffff moet er niet aan denken zeg!

Maar je zal waarschijnlijk een goede reden hebben om het wel te gebruiken ๐Ÿ˜‰
Uuh ik weet niet hoe ik dat moet opvatten, ik ben geen pukkelkop ofzo..

Overdag gebruik ik het ook lang niet altijd. Maar foundation is vochtinbrengend en heeft een beschermingsfactor het beschermt tegen vieze uitlaatgassen..En als je toch een beetje verbrand overdag of je hebt een muggenbult in je gezicht kan je de rode huid mooi wegwerken. Uiteraard investeer je wel in een goed merk, gebruik je met mate. Dan kan je met 1 flesje op reis zo een half jaar doen.
mijn ervaring is dat ik er alleen maar meer van ga zweten, dat het er dan afloopt, vlekken geeft in kleding en ik er juist pukkels van krijg.
Sharry Sharry Power Users
Ja dat is ook mijn ervaring. Net of ik een masker op heb in de hitte.
Ik gebruik gewoon goede dagcreme met eventueel een factor en tintje (die van dove is erg goed) en dan heb je geen foundation nodig hoor.
sjaantje sjaantje REGISTERED
Sharry schreef:
Ja dat is ook mijn ervaring. Net of ik een masker op heb in de hitte.
Ik gebruik gewoon goede dagcreme met eventueel een factor en tintje (die van dove is erg goed) en dan heb je geen foundation nodig hoor.
Of je het wel of niet foundation nodig hebt, is aan jezelf natuurlijk.
Ik gebruik, ook als ik op reis ben, (longlasting) lipstik en (waterproof) mascara. Aangezien ik mijn krullentang, fohn en beautycase thuis laat ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰ , neemt dit alles niet zoveel plek in.
Nanneke Nanneke Power Users
Lippenbalsem mag niet ontbreken, net als een scheermesje en ook mascara gaat mee. Wat ik ideaal vind is de mascara van Clinique. Zij hebben er eentje die waterproof is, maar die je er met warm water vanaf kunt halen. Zweten, huilen, zwemmen, je kunt het allemaal doen, zonder dat de mascara over je wangen loopt en het is er echt met alleen warm water af te halen! Ik ben er helemaal weg van ๐Ÿ˜‰

Qua kleding heb ik driekwart broeken (over de knie) en iets zonder mouwen en met een mouwtje. Dat laatste inderdaad uit respect voor de lokale bevolking. In Maleisie vond ik het echt prettiger rondlopen als ik mijn schouders en knieen bedekt had. Neem inderdaad kleding mee die je met elkaar kunt combineren.
Carmen Carmen REGISTERED
Ik lees dat korte broeken niet kunnen, bedoelen jullie dan hotpants of kan bijvoorbeeld de korte broek van een afritsbroek ook niet? Rokje tot de knie is dat okรฉ? Een luchtige lichte sjaal is in ieder geval altijd handig, daar kun je je outfit mee aanpassen als hij niet bij de locale gewoonten blijkt te passen of als de zon te erg brand..
Jullie geven een een paar dingetjes van make-up mee te nemen, maar zijn er nog bepaalde dingen die beter tegen warmte kunnen? Bijv. vloeibare oogschaduw ipv poeder en bepaalde mascara/oogpotlood??
alles wat meer laat zien dan een half bovenbeen is te kort. Dus net boven je knie of op de knie is over het algemeen prima.
Als ik oogschaduw meeneem dan id vloeibaar. Poeder in een toilettas is na een week stuk. Ik neem vaak proefmonstertjes parfum mee en soms een paar proefmonstertjes foundation. Mascara waterproof anders zweet je het er af en oogpotlood ook niet te vet of te poederig. Lippenstiften kunnen smelten dus neem ik een lipgloss in een tubetje mee
Jenny Jenny Power Users
Labello en Niveau smelten minder snel dan andere (goedkopere) merken lippenbalsem
we hadden ooit een labello en een careplus lippenbalsem in de auto liggen en die labello droop leeg terwijl die van Careplus nog hard was. Sindsdien gaat er alleen nog careplus mee naar warme landen! Die heeft ook een UV bescherming
Evelien1983 Evelien1983 Power Users
Wat make-up betreft, ik heb in Thailand niets gebruikt. Volgende keer laat ik m'n wimpers wel verven! ๐Ÿ‘

Wat kleding betreft is het inderdaad goed om je in te lezen in het land waar je heen wilt. Vorig jaar in Thailand had ik wel een topje en rokje mee, die ik in het zuiden op Koh Tao wel heb gedragen. Lange broeken heb ik niet aangehad vanwege de warmte. Maar als ik me nu inlees op mijn volgende reis (Maleisie, Indonesie), weet ik zeker dat ik daar echt wel meer rekening mee moet gaan houden! Je wilt immers ook genieten van de cultuur, en daar krijg je meer voor terug als je respect hebt voor de bevolking en hun gewoontes ๐Ÿ˜‰
Daniii Daniii Power Users
Ik vind het heerlijk om me af en toe op te maken... Niet al te erg, gewoon een beetje oogpotlood en mascara. Maar ik zou niet zonder kunnen denk ik. Gaat dus gewoon lekker mee op reis. ๐Ÿ™‚ Wat dat betreft ben ik echt een meisje-meisje, geniet ik ervan om er goed uit te zien. (al deed ik het tijdens de laatste trekking door Noorwegen natuurlijk niet).
Jenny Jenny Power Users
Mozambique: Jenny sluit aan bij een overland trip (met alleen maar Nederlanders).

Ik ben al een tijdje op weg, begonnen in Kaapstad, daar is het echt hartje winter. Ik sleep mijn duikspullen mee, er moet gecampeerd worden, dus ik heb ook een matje en een slaapzak bij me. Ik hou echter niet van slepen en wil niet betalen voor overgewicht, dus op de een of andere manier wil ik niet echt boven die 20 kg uitkomen.

Het lukt! (En dat terwijl duikspullen al ruim 15 kg wegen.)

Mijn groepsgenoten dragen al snel 15-16 kilo mee zonder die duikspullen, en hebben dan ook veel meer kleding (en make up) tot hun beschikking. Ik moet regelmatig de was doen (geen probleem) en heel stiekem verlang ik soms naar een ander shirtje. Naja. Dat komt allemaal wel weer als ik in NL ben, ik ben op vakantie en laat me gaan!!!! ๐Ÿฅณ
Tikva Tikva Power Users
Hej Jenny, dat vind ik wel knap hoor hou je echt maar een paar kilo over voor kleren. Of ben je als marsmannetje het vlieftuig ingestapt?

Heb je al een whaleshark gezien in mozambique??
ArdaKroesen ArdaKroesen REGISTERED
qua make-up neem ik altijd een camouflage stift mee, waterproof mascara (+remover) en lippenbalsem met UV filter. En natuurlijk een scheermesje, zonnebrand en aftersun!

qua kleding heb ik 2 lange broeken waarvan er 1 ook als 3/4 kan en nog 2 3/4 broeken. Wat tank tops maar voornamelijk t-shirts met mouwtjes. Voor als het koud ik heb ik nog een vestje, wat shirtjes met lange mouwen en sokken ๐Ÿ™‚
Travel is life Travel is life REGISTERED
Nanneke schreef:
Lippenbalsem mag niet ontbreken, net als een scheermesje en ook mascara gaat mee. Wat ik ideaal vind is de mascara van Clinique. Zij hebben er eentje die waterproof is, maar die je er met warm water vanaf kunt halen. Zweten, huilen, zwemmen, je kunt het allemaal doen, zonder dat de mascara over je wangen loopt en het is er echt met alleen warm water af te halen! Ik ben er helemaal weg van ๐Ÿ˜‰

Qua kleding heb ik driekwart broeken (over de knie) en iets zonder mouwen en met een mouwtje. Dat laatste inderdaad uit respect voor de lokale bevolking. In Maleisie vond ik het echt prettiger rondlopen als ik mijn schouders en knieen bedekt had. Neem inderdaad kleding mee die je met elkaar kunt combineren.
Mascara van Clinique klinkt inderdaad ideaal. Hoe heet ie en hoe duur is het? Ik gebruik alleen mascara dus die neem ik altijd mee op reis, alleen heb ik geen zin in gedoe met schoonmaken, die van Clinique klinkt dus echt ideaal als je het met warm water afkrijg. Btw, de mascara weghalen van Clinique, gaat dat makkelijk? Ik heb geen zin in pandaogen ๐Ÿ˜Ž
LovesStedentrips LovesStedentrips Power Users
Basisdingen die overal bij passen: mascara, labello met iets van een glosje erin (staat leuk en zachte lippen, hoera), oogschaduw en dat is het wel. Teennagels zijn standaard gelakt (ook in de winter, so shoot me, hahaha). Kleren is idd een kwestie van Mix and Match. Ik heb een rokje dat overdag met een hemdje en slippers leuk is voor het strand en 's avonds met een zwart shirtje en sandaaltjes nog wel door kan voor 'hip' ๐Ÿ˜‰ Dus shirtjes/ hemdjes die bij verschillende dingen kunnen, een goede standaard broek, wat shorts en een of twee rokjes. Ik heb altijd een sjaal (zo'n lichte) bij me om over mijn schouders te slaan tegen het verbranden, maar die is voor 's avonds ook nog wel fijn als het fris is.
Marije Marije Power Users
Vraagje: Ik draag altijd wel een beetje make-up en dat wil ik op reis ook blijven doen. Ik heb ook een heel reinigingsritueel met make-up remover, gezichtsreiniger, tonic en creme maar ik heb geen zin om de hele zooi (en ook nog wattenschijfjes) mee te slepen...mijn toilettas is al zo klein ๐Ÿ™‚ Dus ik dacht zelf, misschien zijn van die vochtige gezichtsdoekjes wel handig en dan daarnaast alleen een creme, maar ik heb geen ervaring met die doekjes. Iemand tips? En hoe reinigen jullie je gezicht als jullie op reis zijn?
Nienke Krook Nienke Krook Power Users
Marije schreef:
En hoe reinigen jullie je gezicht als jullie op reis zijn?
Met water ๐Ÿ™‚ Ik heb echt niets met al die removers, tonics, cleansers, scrubbers, peelers, weetikwattes... allemaal zwaar giftig spul waar mijn huid in ieder geval niet tegen kan. Scheelt wel gewicht op reis!
Nienke Krook schreef:
Marije schreef:
En hoe reinigen jullie je gezicht als jullie op reis zijn?
Met water ๐Ÿ™‚ Ik heb echt niets met al die removers, tonics, cleansers, scrubbers, peelers, weetikwattes... allemaal zwaar giftig spul waar mijn huid in ieder geval niet tegen kan. Scheelt wel gewicht op reis!
Sinds ik Lush gebruik heb ik er wel wat mee! ๐Ÿ˜ En alleen maar natuurlijke ingrediรซnten! ๐Ÿ‘
Maar goed, ik wil wel wat mascara en oogpotlood meenemen en als ik dat op doe heb ik toch in ieder geval iets nodig wat het er weer af kan hallen...
Nienke Krook Nienke Krook Power Users
Ja Lush is superfijn inderdaad, maar make-up remover en dergelijke vind ik echt onzin. Dat gaat er bij mij in ieder geval gewoon met water en een washandje vanaf.
ik heb meestal een pakje van die natte geichtsdoekjes mee. Van sommige krijg ik wel een branderige huid trouwens. Ik gebruik ze ook niet dagelijks. Water doet ook wonderen en mascara gaat gewoon laag ove laag...haha
Ik gebruik reinigingscrรจme en een dagcrรจme van Weleda. Reinigt goed, alleen wilt de mascara niet goed af. Ik vind het daarom knap dat je (Nienke) het wegkrijgt met een washandje, dat lukt mij nooit goed.
van mij hoeft de mascara er ook niet af. als die pandarand onder mijn ogen maar weggaat ๐Ÿ˜Œ
bolletjeom schreef:
van mij hoeft de mascara er ook niet af. als die pandarand onder mijn ogen maar weggaat ๐Ÿ˜Œ
Word je 's ochtends wakker met zwarte randen onder je ogen, dat heb ik in ieder geval vaak en daar heb ik geen zin in want ik zie dan voor geen meter uit ๐Ÿ˜›
ja,klopt. Moet ook toegeven dat dit meestal het tijdstip is dat ik reinig. Snachts heb ik geen zin of iets anders te doen...haha
Bedankt voor de reacties! Ik ga denk ik toch maar van die reinigingsdoekjes proberen. Daanaast neem ik dan een paar cremepjes van Weleda mee (die kleintjes die je wel eens gratis kan krijgen) en klaar. Oh en ik heb nog een klein proefmonstertje liggen van en Lush make-up verwijder spulletje. Beetje apart en heel vet, maar het werkt heel goed en je hebt maar heel weinig nodig. En als ik dat eerst gebruik en dan met zo'n doekje de vettigheid er weer af haal, dan moet het goed komen!

Pfffff...waar een mens zich druk om kan maken bij de reisvoorpret ๐Ÿ˜Š
Er is ook een mascara van Clinique die je er met warm water vanaf krijgt en die toch waterproof is. Vond ik persoonlijk echt ideaal.
Nanneke schreef:
Er is ook een mascara van Clinique die je er met warm water vanaf krijgt en die toch waterproof is. Vond ik persoonlijk echt ideaal.
Welk mascara is dat? Lijkt me ook ideaal, niet meer gaan boenen! ๐Ÿ˜›
Heb even gekeken, maar er staat niets op qua naam of zo. Als je naar een goede drogist gaat en dan vraagt naar de waterproof mascara van Clinique die je er met warm water af kunt wassen, zouden ze het moeten weten. Is wel heel raar als je het eraf haalt, beetje korrelig. Maar het werkt echt!