Voor mij is het altijd crisis want ik kom 25% inkomen elke maand tekort. Hoe zit trouwens met jullie educatie? Ik heb sowieso niet echt goeie scholing, ja joepie ik ben met Windows bezig maar dan wordt je toch niet aangenomen want ze zoeken HBO's.
Ik heb geen idee wat je verdiend per maand, maar meen ergens gelezen te hebben dat je nog thuis woont, dan heb je toch nauwelijks uitgaven? Hoe dan ook, als je maandelijks 25% tekort komt, misschien een idee om een baan (naast school) te zoeken?
Hoe dan ook, ik heb ook niet gestudeerd, heb als hoogste een MBO diploma gehaald. Maar volgens mij doet het er ook niet echt toe wat je hebt gedaan, zolang je zelf maar weet wat je kan, en dat je niet te beroerd bent om iets te doen.
Voor een dom baantje ben je inderdaad al HBO nodig, zo lijkt het. Maar dat komt omdat er veel meer werkzoekenden dan banen zijn. En dan hebben de werkgevers het voor het uitzoeken, met als gevolg dat ze belachelijke eisen gaan stellen. Als jij weet dat je het kan, heb je heus geen HBO nodig voor veel functies. Een positieve instelling, een beetje lef en ondernemerschap... verkoop jezelf aan die werkgevers!
Als jij nu een Windows opleiding doet dan zijn er toch mogelijkheden genoeg, en als de markt nog steeds slecht is als jij klaar bent, dan leer je gewoon nog door, als je dat wilt? Internet techneuten, systeembeheerders, webdesigners, maar ook Apple en Linux-experts hebben kansen genoeg. Je moet ze wel weten te pakken.