Excel checklist voor wereldreis

Erik Erik ADMINISTRATORS
SteveH, was op zoek naar een checklist voor zijn wereldreis. Op Around the Globe hebben wij een checklist maar deze was niet compleet genoeg om aan alle wensen te voldoen. Via berichtjes heeft SteveH wat ideeën aangedragen en zelfs ook al een nieuwe lijst gemaakt.

Een screenshot kun je hier vinden
Afbeelding

Graag zouden we van jullie horen welke dingen er in deze checklist gebouwd zouden moeten worden zodat deze checklist voor vele soorten reizen gebruikt kan worden.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en ideeën.
Reismeis Reismeis Site Moderators
Bedoel je verschillende categorieën, zoals persoonlijke verzorging met daaronder een lijst met bijbehorende items?
Steveh Steveh REGISTERED
Ook... maar ook andere features.
zo kan je nu het gewicht invullen, en het gewicht berekenen per categorie.
het zelfde geld voor de prijs.
(moet je natuurlijk wel de prijs en het gewicht invoeren...)
maar dat komt dat allemaal overzichtelijk(er) in een cirkeldiagram.

Dus, Brand maar los....
Wat een goed initiatief, Steveh! Ik ga hier even over nadenken.. Ik zou in ieder geval ruimte over laten voor een persoonlijke aanvulling. En wordt het ingedeeld in categorieën, of is het al ingedeeld, en kun je daar ook nog ideetjes voor gebruiken?
Steveh Steveh REGISTERED
Ideeën zijn altijd welkom. ik heb nu vaak de categorieën van de checklist op deze site gebruikt.
maar ik probeer ze zo kort en duidelijk mogelijk te houden. Zodat het voor iedereen en voor elke vakantie toepasbaar is.

Afbeelding

hier een screenshot van hoe het er nu bij staat.
Rood wil zeggen; dat de categorie is uitgeschakeld, en (zou dan) niet in de berekeningen komen.
Geel is een uitgeschakeld artikel, dit kan wel ingeschakeld worden,..
en zoals je ziet is hij ook helemaal zelf in te vullen & kan je zelf ook artikelen toevoegen..
Jenny Jenny Power Users
Goed initiatief!

Ik moet trouwens heel erg hard lachen om dat mooie diagram hierboven. Mijn richtlijn is altijd 13 kilogram fotografie (net een nieuwe camera, dus misschien nu zelfs meer?), 17 kilogram duikspullen en een beetje 'rest'. Ik zal volgende week even wegen wat het totaal is.
Steveh Steveh REGISTERED
Het is ook maar een wildegreep aan categorieën hoor. Het is allemaal nog "in productie" en alles kan en mag dus nog veranderd worden. Blij dat de mensen die tot op heden reageren; positief zijn!

Als er dan nu ook nog tips, hints, suggesties en ideeën binnen komen. Zou dat helemaal top zijn!

Mvg steve
Jenny Jenny Power Users
Zelf maakte ik ooit een lijst met deze categorieën:

https://ikreis.net/?cid=92

Ik moet er nog eens kritisch naar kijken, sommige dingen zou ik nu waarschijnlijk anders doen.
Erik Erik ADMINISTRATORS
Ik heb je zojuist ook de logo's toegestuurd waar je om gevraagd hebt. Mocht je nog meer nodig hebben gewoon even vragen!
Travelator Travelator Site Moderators
Op het lijstje van Jenny vind ik wel maandverband, maar voor de dames mis ik tampons!
Ik heb ze hier in Maleisië nog niet kunnen vinden en op de Filippijnen kun je ze kennelijk helemáál niet krijgen! Nergens!! 😬
(gelukkig had ik nog een voorraadje...)
Jenny Jenny Power Users
Travelator schreef:
Op het lijstje van Jenny vind ik wel maandverband, maar voor de dames mis ik tampons!
Met maandverband bedoel ik inderdaad tampons. Zal het binnenkort even aanpassen 😉

Siem, als je even je maat PMt, dan kan ik een paar doosjes meenemen naar KL? 😎
Geen tampons??? 😬 Moet ik je anders wat toesturen, Trav? Ik weet niet wanneer Jenny jouw kant op komt 😛
Jenny Jenny Power Users
Reismeis schreef:
Geen tampons??? 😬 Moet ik je anders wat toesturen, Trav? Ik weet niet wanneer Jenny jouw kant op komt 😛
Sneller dan dat het aankomt met de post 🥳
Travelator Travelator Site Moderators
Haha wat zijn jullie lief!!
Hartstikke bedank, meisjes... 👌

M'n vriendin had laatst al een doosje meegenomen, dus ik heb nog een voorraadje en ik ga binnenkort weer terug naar Thailand, dus dan kan ik zelf weer een voorraadje aanleggen... 🙂
Bovendien, Jenny, heb jij daar met jouw planning in KL helemaal geen tijd voor!
Of toch.....?
Jenny Jenny Power Users
Ik heb geen tijd om naar Melakka te gaan, wel om met jou te meeten. (Maar dat had ik ook al gePMd.)

En nu weer ontopic. Geen idee trouwens wat tampons precies wegen.
Ik heb boven nog een doosje mini's staan, kijk morgen wel even wat dat weegt 😛

Nog wat tips wat de categorieën betreft: fotografie/media, accessoires (ipv assessoires), persoonlijke verzorging/hygiëne ipv toiletspullen.
Erik Erik ADMINISTRATORS
@steveh ik heb je berichtjes ontvangen en volgens mij allemaal nu beantwoord. Klopt dat?

Kun je in het overzicht ook een totaal budget opgeven zodat je kunt zien hoeveel geld je nog overhoud voor je reis? Of eventueel wat je dagbudget (per land?) is dat je kunt besteden?
Steveh Steveh REGISTERED
ik zou wel een totaal kunnen neerzetten van wat je 'tot nu toe' heb uitgegeven aan equipment.

verder zijn er zo veel regels die (volgens mij) leeg blijven, dat je nog wel een categorie aan 'Reis' kunt besteden.
als je dan hier in de landen invult ipv artikelen... heb je wel een overzicht wat je al hebt uitgegeven.

bedoel je zo iets? of zit ik er nu helemaal naast.
Erik Erik ADMINISTRATORS
Ja inderdaad. Je geeft dus een totaal budget op en je kosten (spullen e.d.) worden daarvan afgehaald zodat je kunt zien hoeveel geld je nog overhoud.
Steveh Steveh REGISTERED
Ahaa je bedoel dus zoiets van;

ik heb een budget van €10.000. heb nu aan kosten (backpack + spullen ed.) €1000 dus ik hou over €9000

en dan zou je nog een aparte categorie maken, zoals ik net zei met iets als 'landen/reizen'
en als je daar dan alle kosten zet die je in dat land maak.. rekent hij automatisch uit wat je over houdt...

denk dat je dit bedoel.
en dit valt inderdaad wel te realiseren.

*goede tip trouwens!*
Het houdt nogal wat in, als ik dat zo lees! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Steveh Steveh REGISTERED
Hierbij 2 voorbeeldjes.

ik heb de cirkeldiagrammen eruit gehaald omdat deze onoverzichtelijk waren.
Ik wil nu beginnen met het invullen van de Catogorieën én Artikelen.
Als jullie dus nog Categorieën en artikelen weten, hoor ik dit graag.

(ik heb nu de Checklist van Around the Globe gebruikt voor de invulling! Lees deze dus eerst door, voor je invuling een geeft.)
Steveh Steveh REGISTERED
Categorieën van Reismeis zijn doorgevoerd btw.
Erik Erik ADMINISTRATORS
Kunnen we ook ergens een versie downloaden om te proberen?
Dit ziet er inderdaad heel overzichtelijker uit. Waar kan ik de checklist van ATG vinden?
Steveh Steveh REGISTERED
/documenten/meeneemlijst.doc
Had inderdaad wel makkelijk geweest als ik deze er direct had bij gedaan...

@Erik, Nee, er is nog geen online versie vanwege twee redenen:
A) De formule's kloppen nog niet helemaal
B) Ben er nog niet geheel tevreden over.

Maar als de formule's kloppen, wil ik wel even een versie online zetten.

Steve
Thanks!

Als aanvulling bij persoonlijke verzorging: Lush. Het schijnt dat dat overal voor gebruikt kan worden (haar wassen, lichaam wassen, wellicht voor het scheren ook toepasbaar??). Klein blikje vaseline/nivea, voor de droge huid/handen/.... Verder mis ik de tekentang, de plastic (boterham/pedaalemmer)zakjes, rol wc papier/tissues. De multitool is het multifunctionele zakmes? Bij apparatuur eventueel nog de mobiel + lader, en een e-reader + lader.

Wat wij altijd doen is een mapje aanleggen met adressen, telefoonnummers, polisnummers en belangrijke gegevens (waar ligt het testament, trouwboekje, kopie paspoort, bankpas en visapas, enz.), deze laten we achter bij familie, met een huissleutel. Is dat misschien ook iets om te vermelden, bij de voorbereiding? En als wij weggaan noteer ik voor mezelf (in mijn notitieboekje) wat het lokale alarmnummer is en waar de (dichtstbijzijnde) Nederlandse ambassade is, inclusief telefoonnummer.

Om weg te geven: Vingerpoppetjes? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Ik zou kleine houten klompjes meenemen, of koelkastmagneetjes met iets typisch Nederlands (grachtenpandjes, kussend delftsblauw stelletje, iets oranjes..), tulpensleutelhangers, eurocent-muntjes/oude kwartjes, enz.

Spelfoutjes in het overzicht van ATG: Batterijen ipv baterijen, diarree ipv diaree, batterijlader ipv baterijoplader, apparatuur ipv aparatuur.
Steveh Steveh REGISTERED
Reismeis!

thnx voor je response!
Om te beginnen met de spelfouten, deze had ik er inderdaad al uit gefilterd. Ook zaten er nogmeer dingen in wat ik niet helemaal begreep; Visitekaartjes, Aankoopbewijzen & Gebruiksaanwijzingen? wellicht dat iemand mij dit kan uitleggen? ook heb ik de dubbelen die er in staan, uit gehaald.

Wat betreft Vaseline / nivea dit doe ik dan ipv. Lippenbalsem.

rest is toegevoegd.
Visitekaartjes is, denk ik, om uit te delen aan mensen waarmee je contact wilt houden. Gebruiksaanwijzing: geen idee. Wellicht handig als je een nieuwe camera hebt gekocht? Aankoopbewijzen.. Volgens mij moet je (altijd? of alleen in bepaalde landen?) aan kunnen tonen dat de spullen van jou zijn.

Oh, en ik smeer trouwens geen nivea of vaseline op mijn lippen hoor 😛
Erik Erik ADMINISTRATORS
Soms vragen ze je naar aankoop bewijzen anders moet je er belasting over betalen. Vandaar dat je die mee moet nemen. Visitekaartjes zijn inderdaad om uit te delen zodat mensen je weblog of emailadres hebben.
Erik Erik ADMINISTRATORS
Oh ja als je hem wel ter download aanbied kan ik je misschien helpen met de formules 🙂
Steveh Steveh REGISTERED
Het gaat meer om een macro & checkboxen die sporadisch iets anders doen als ik van ze verwacht/verlang.
Heb je alles onder controle, Steveh? 🙂
Steveh Steveh REGISTERED
Zeg maar gewoon Steve hoor. 🙂

Maar ik ben druk bezig... (ook met nog andere excel's en website's)
In dit excel document zit echter een heel raar 'dingetje' waar ik (zelf) niet helemaal
uit kom. Heb dit dus aan wat mensen gevraagd die er meer verstand van hebben...

nu wachten op antwoord van hen.

hou jullie op de hoogte!
Met vriendelijke groet,
Steve
Steveh Steveh REGISTERED
toegekomen aan het laatste stadium; Beveiligen.

zoals je al verwacht lukt ook dat niet. 🤣

Die checkboxen zijn echt een ramp!
Steveh Steveh REGISTERED
Het heeft wat tijd en moeite gekost. Maar dan heb je ook wel wat!
Ik heb hem nu gedeeld via "SkyDrive" van Microsoft. Dit is mijn eerste
keer dat ik hier iets mee deel. Dus dit is ook gelijk even een test;

*** link offline *** 🥳

Ik hoor graag van iedereen tips en/of verbeter punten ! ~O>

Met vriendelijke groet,
Steve 👍
Ik noem u voortaan Steve 🙂

Maareh.. Ik ben waarschijnlijk de enige ter wereld die geen Windows Live ID heeft, dus ik kan 'm niet openen 😛
Steveh Steveh REGISTERED
Reismeis schreef:
Ik noem u voortaan Steve 🙂

Maareh.. Ik ben waarschijnlijk de enige ter wereld die geen Windows Live ID heeft, dus ik kan 'm niet openen 😛
Haha niet de enige. Had hem speciaal hiervoor aangemaakt.
Ik zal even via een andere website uploaden... Heb je zo een voorkeur?
Welke zijn er allemaal? Ik heb bv. ook geen gmail- of yahoo-account (wel UPC mail 😇 ).
Steveh Steveh REGISTERED
** Bestands URL verwijderd ivm onjuistheden **

Zo dan, neem aan dat je wel kunt downloaden 🙂?
Sandervh Sandervh Power Users
Ziet er goed uit!
heb alleen een vraagje, hoe haal je dat rode weg bij optioneel product?

Heb trouwens nog een artikel toevoeging: Nep portomonee/jat portomonee 😉

en ik heb net ook speciaal even een hotmail acount aangemaakt 😉
Steveh Steveh REGISTERED
Optioneel product, zou je weg moeten kunnen halen door de checkbox uit te zetten.

Edit: aii.. weet niet wat daar niet klopt. maar daar mist heel veel uur werk. 😢 even kijken of
ik dit snel kan oplossen!
Jahaaa ik kan wel downloaden 🙂 Tenk joe verrie muts! Ik heb 'm binnen en ik ga er met een kritisch oog naar kijken 😛

Edit: Nou, ik geloof niet dat ik 'm mág bekijken vanavond! Ik heb Excel Starter en deze opent geen bevroren/beveiligde grafieken 🙏
Steveh schreef:
Edit: aii.. weet niet wat daar niet klopt. maar daar mist heel veel uur werk. 😢 even kijken of
ik dit snel kan oplossen!
ah dat is klote... zag al geen checkbox staan idd.. hmm ga dan nog even wachten tot je de versie bovenwater die meer werk bevat! Ziet er al wel veel belovend uit!
Steveh Steveh REGISTERED
.... Het zit vandaag niet erg mee ....

Ik het bestand aangepast, blijkt het dat ik de verkeerde versie aan het aanpassen was.
Dus ik terug naar de juiste versie (die ik nét zo mooi & goed beveiligd heb.)

Ben ik het wachtwoord vergeten op te schrijven 🤣 .

oftwel; ik kan weer 4uurtjes werken. OF iemand moet een goede excel wachtwoord kraker weten? >🙂 🥳
** Ik heb er al een 3 tal geprobeerd, maar het lukt ze niet...

EDIT: Password inmiddels terug weten te vinden... en nu weer opnieuw bouwen.
Morgen ochtend staat er hopelijk een nieuwe versie online.

mvg. steve
*die zo langzamerhand een beetje moe wordt van vandaag.*
onthouden van wachtwoorden: gebruik keepass! zelf zeer tevreden mee vergeet er nooit meer 1 en men database ervan heb ik staan in dropbox zodat ik er altijd bij kan. misschien dat je het ook iets vind 😉

En succes met het opnieuw opbouwen!
Steveh Steveh REGISTERED
ja, normaal zet ik ze direct in de notitie app van mijn iPhone (die synct gelijk met mn ipad en kan ik terug vinden op icloud.com) dus dat werkt ook wel ideaal... maar nu kwam er nét iets tussen en was het 'dat komt zo wel even' ...

inmiddels op nieuw alle checkboxen er in aan het zetten... en nieuwe Macro schrijven. -_-
Steveh Steveh REGISTERED
te vergeefs...

zelfde probleem, het probleem zit hem in het opslaan, dan gaat álles mis ?!
heel vreemd dat ik dit voorgaande keren niet gehad heb.

(gebruik nu wel sinds kort Office 2010 ipv 2007??)

Maak morgen wéér een nieuwe.
eerst maar is slapen -_-

steve.
Pff, het wou gisteravond echt even niet meer hè? Weet je, dan is het gewoon klaar, bedtijd.. Nieuwe dag, nieuwe kansen! Kunnen we je nog ergens mee helpen?
Steveh Steveh REGISTERED
heb "even" een nieuwe checklist gemaakt.
eentje zonder de problematische 'checkboxjes'

het enige is dat je dit excel het makkelijkste met je pijltjes kan besturen
aangezien als je over het 'checkbox' gedeelte kom hij dit ziet als een aan of uit zetten van die cel.

het is dus in het begin even wennen.. maar uit eindelijk werkt het wel!

hoop dat ik/we/jullie/wij hier iets mee kunnen !

Link: *** link offline *** 🥳
  • 66

Jump To

/9999