Thailand, Maleisie, Singapore in 4 weken

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Talitha1

Thailand, Maleisie, Singapore in 4 weken

Bericht door Talitha1 »

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen graag samen door Thailand, Maleisie en Singapore reizen. Wij hebben allebei niet eerder zo'n reis gemaakt, dus nu is mijn vraag is dit realistisch in 4 weken?

Globaal de reis:
Singapore
Kuala Lumpur
(misschien Cameron Highlands of Taman Negara, als daar tijd voor is)
Langkawi
Een eiland aan de westkust van Thailand
Bangkok

Vanuit Kuala Lumpur en Bangkok willen we nog een paar dagtripjes maken.
En we willen voornamelijk per trein en bus reizen, maar als het tussen bepaalde plekken makkelijker is om vliegtuig te reizen dan doen we dat.

We willen dus niet alle landen uitgebreid zien, maar voornamelijk de hoogtepunten.

Laatste vraag: heeft iemand zo'n soort reis wel eens met een koffer gemaakt? Ik ga namelijk 4 maanden in het buitenland studeren en vervolgens deze reis maken. Ik ga nog uitzoeken hoe het zit als ik mijn koffer op wil sturen naar Nederland. Maar wil mijn opties open houden.

Alvast hartelijk bedankt!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Thailand, Maleisie, Singapore in 4 weken

Bericht door Tikva »

het is wel veel in 4 weken maar als je je maar bewust bent dat je alleen een paar dingen kunt zien en overal niet te lang kunt blijven wel mogelijk. Er gaan genoeg toeristen met koffers naar deze landen, zolang je maar wilt investeren (denk taxi naar busstation ipv lopen en koffer meeslepen) lijkt reizen met een koffer me geen enkel probleem.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Tuurlijk kun je reizen met een koffer. Maar een klein rugzakje is wel een heel stuk makkelijker. Vooral als je met bus en trein reist.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Ik heb dit min of meer op mijn eerste verre reis gedaan, lang geleden: eerst een paar dagen Singapore, daarna Malacca, KL, Taman Negara, Kota Bahru, Koh Samui, Chiang Mai, Bangkok.

In totaal 31 dagen weggeweest, en was goed te doen, en vervoersmogelijkheden waren toen veel beperkter dan nu. Heerlijke vakantie gehad toen en verslaafd geraakt aan reizen en Thailand.
Plaats reactie