Kerst - Oud&Nieuw in ZO Azie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Llinda
Vakantieganger

Kerst - Oud&Nieuw in ZO Azie

Bericht door Llinda »

Goedemiddag,

Half sept t/m eind jan. zal ik in ZO Azie zitten. Landen die ik sowieso wil aandoen zijn Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam en als ik dan nog tijd heb wellicht ook Maleisie of Indonesie. M'n ticket is een retour Bangkok.

Met kerst & oud en nieuw zit ik dus ergens in ZO azie, maar ik weet nog niet waar. Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor waar het leuk is (of waar het vooral niet leuk is?). Ik hoor het graag!

Linda
bolletjeom
Reisexpert

Re: Kerst - Oud&Nieuw in ZO Azie

Bericht door bolletjeom »

wat vind je leuk? Wil je een echt groot feest? Met locals of vooral met een hoop reizigers?
Of mag het kleinschaliger.

Waar je ook heen gaat. Het lijkt in de verste verte niet op O&N thuis. Geen vuurwerk :N
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Llinda
Vakantieganger

Bericht door Llinda »

bolletjeom schreef:wat vind je leuk? Wil je een echt groot feest? Met locals of vooral met een hoop reizigers?
Of mag het kleinschaliger.

Waar je ook heen gaat. Het lijkt in de verste verte niet op O&N thuis. Geen vuurwerk :N
Ik had inderdaad begrepen dat het vuurwerk er niet in zet. Dat is natuurlijk ook geen must voor een geslaagd feestje.

Ik kan me voorstellen dat op de plekken waar veel (westerse)reizigers zijn er grote feesten zijn. Groot feest is niet altijd perse leuk feest dus ik ben eigenlijk gewoon benieuwd naar ervaringen...
Backpackgek
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Backpackgek »

Leuk! Ik blijf dit topic volgen, want ben zelf rond die tijd ook in Z-O Azië. Ik heb al eens kerst gevierd op het strand in Australië en vond dat een heerlijke ervaring. Ben benieuwd naar andere toffe locaties :-)
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Onderaan dit topic zie je gerelateerde topics van mensen die dezelfde vraag als jou hadden. kijk daar eens :)

Wij hebben zelf kerst gedaan op langkawi, in een lastminute room. Relaxt, (voor ons doen) luxe kamer, mooi strand lekker eten. Oud en nieuw Khoa San Rd, best wel leuk hoor met muziek en mensen op straat. Maar stel je er echt niet te veel van voor. Weinig vuurwerk en zeker geen feesten met 10.000 mensen. Best gezellig hoor maar toch wel suf en dat is dan nog de hoofdstad. Op Khoa San vooral veel westerlingen maar ook wel jonge thai.

Het officiele thaise programma is een mooie speach van de koning bij de grote winkelcentra zoals het MBK met thaise muziek. Andere optie is bijvoorbeeld Ko Phagnan en de de oud en nieuw party (denk soort full moon party) maar is uiteraard ook weer vooral veel westerlingen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik weet dat je in Thailand gewoon vuurwerk kunt kopen het hele jaar door. Zo heb ik zelf 9 maanden op Koh Tao gewoond in Thailand. Daar word oud en nieuw op het strand gevierd en daar word vuurwerk afgestoken door mensen die het daar gekocht hebben. Ik weet zeker dat in Koh Phangan flink gefeeest word met oud en nieuw.
Dus misschien daar naar kijken ik zou dit alleen wel vastleggen want het zal flink druk zijn.

gr van Moira
Llinda
Vakantieganger

Bericht door Llinda »

Ik heb inmiddels ook even in de andere topics gekeken (bedankt voor de tip!) en wat me vooral opvalt is dat op de plekken waar het leuk is, je echt best een tijd van tevoren moet boeken! 2 weken is al te laat.

En als ik het zo hoor is het vooral wat je er zelf van verwacht en maakt, dus ik denk dat het wel goed komt!
Bedankt voor jullie antwoorden! :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Oud en nieuw in Bangkok vond ik heel erg tegen vallen. Echt niet doen! Iedereen liep rondjes op straat, vergelijk het met koninginnenacht in een middelgrote stad in NL, maar er was niks te beleven. Geen muziek, geen count down, echt niks.

Kerst heb ik gevierd in Myanmar en op Bali. In Myanmar was er een kerkje met mooi gezang. Op Bali heb ik versiering gevouwen van bamboe en ben ik uit eten geweest met vrienden. Dat was super!

Ik vond het bovendien heerlijk dat je niet vanaf oktober al doodgegooid wordt met kerstliedjes.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Hey Jenny,

Grappig dat jij ooit kerst en oud en nieuw in Myanmar gevierd hebt. Wij waren met kerst 2004 in Bagan tussen de tempels en pagode's en oud & nieuw vierden we in Naungshwe bij Inle Lake.

Inle Lake was echt een aanrader maar oud en nieuw was weinig aan. Die avond was ik ziek geworden (verkeerd ontbijtje oid) en was kotsmisselijk toch maar voor de jaarwisseling naar beneden gegaan. Happy New Year, rondtedansje met zijn allen, 1 romeinse kaars en dat was hem dan.......

Uiteraard moet je er zelf iets van maken en de omstandigeden waren er niet echt naar. Bovendien had Shirley toen een van haar "heimwee" periodes :X . Met de kerst wil je nu eenmaal rond het gourmetstel zitten met de familie :)

Wat dat betreft zijn we nu prima terrecht gekomen en vieren we elk jaar oud en nieuw op Sairee Beach hie rop het eiland. Leuke mensen, gezellige sfeer, mooi vuurwerk boven de Golf van Thailand en een lekker drankje. ^O^

Ben benieuwd naar jouw ervaringen in Myanmar!

Groetjes,

Ties
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik vond Myanmar geweldig! Echt een van de landen waar ik nog een keer heen wil.... Misschien volgend jaar Myanmar en Thailand? Al kan ik me ook zo voorstellen dat ik t.z.t. iets nieuws wil (= niet Azie).

Dit jaar zal ik kerst en oud en nieuw weer in het midden oosten 'vieren'.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie