Cuba: wat meenemen voor de bevolking?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Jeanine02

Cuba: wat meenemen voor de bevolking?

Bericht door Jeanine02 »

Hoi, ik ga in juli naar Cuba en ik vraag me af wat ik mee kan nemen voor de bevolking?

Ik was vorig jaar naar Guatamala en er werd me geadviseerd pennen mee te nemen. Dat heb ik gedaan en die werden erg gewaardeerd toen ik een school bezocht.

Nu wil ik hetzelfde doen in Cuba, maar waar is evt behoefte aan in Cuba?

Alvast bedankt.

Groetjes, Jeanine
bolletjeom
Reisexpert

Re: Cuba: wat meenemen voor de bevolking?

Bericht door bolletjeom »

In cuba ie behoefte aan heel veel dingen.

Wat je ter plekke in ieder geval kunt doen is alle zeep die je (eventueel) in hotels krijgt niet aanbreken maar meenemen om weg te geven. Zeep is een duur product.
Ik had zelf tandenborstels mee en mini tanpasta ( ik heb connecties) en dat kon men ook erg waarderen. Proefmonstertjes met parfum!! die kan je zelfs nog wel in zetten bij onderhandelingen als je souveniers gaat kopen ;)
Parfum is natuurlijk geen levensbehoefte maar wel een enorm lue product waar iemand heel gelukkig van kan worden.

tuurlijk ook wel pennen maar ik zou eerder in de hoek van verzorgingsproducten denken. Neem ook gerust je oude kleding mee. Laat je gedragen shirt achter op de kamer voor de schoonmaakdame. In trinidad lopen ook een paar dames te vragen om kleding. Komen ze zelf ophalen bij je hotel. Tuurlijk verkopen ze dat weer door maar ik kan persoonlijk eigen initiatief en handelsgeest alleen maar waarderen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Lijkt me inderdaad erg nuttig wat Bolletjeom zegt. Mensen op Cuba zijn niet dom (goed systeem van onderwijs e.d.) en zullen het enorm waarderen als je meedenkt. Ik wil zelf graag nog eens naar Cuba en neem dan ook wel wat mee als dat lukt. Als je hier bijvoorbeeld zeepjes (hotelzeepjes kun je hier ook kopen) in je tas duwt kun je dat daar dan mee heen brengen of is er strenge controle aan de grens in Nederland en/of Cuba?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

je kunt ook prima zeepjes meenemen. maar het weegt wat en neemt ruimte in beslag. Maar je tas ruikt wel lekker 8-)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Bedankt! Als ik erheen ga neem ik zeker het e.e.a. mee voor onze kameraden op Cuba!

Viva la Cuba!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Sole
Reiziger

Bericht door Sole »

Ik zou gewoon een mailtje sturen naar de Nederlandse ambassade in Cuba. Zij kunnen je vast wel goede tips geven wat je kunt meenemen en waar behoefte aan is. Verder is mijn tip om zo min mogelijk mee te nemen vanuit Nederland, maar lokaal in te kopen, zodat je ook de lokale bedrijven/economie steunt: twee vliegen in 1 klap.
bolletjeom
Reisexpert

daar zit een ambassade op te wachten!
Over het algemeen vinden ze het al een last dat ze er ook moeten zijn voor toeristen.
Zou me hoogst verbazen als ze antwoorden.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb ze een tijd terug gemaild en gebeld en ik moet zeggen dat ze erg behulpzaam waren. Al ging het dan ook niet om zoiets maar om het indentificeren van bepaalde mensen op een foto uit de jaren '60 waarvan ik in Laos een kopie had gehad (bezoek van Castro en nog wat hoge mensen van de Cubaanse regering van destijds).

Ooit komt de dag dat ik er heen zal gaan...
Plaats reactie