gratis ticket weggeven?
- bolletjeom
- Reisexpert
gratis ticket weggeven?
ik zat zonder een boek een paar uur in een vliegtuig....en dan krijg je rare invallen
Ik "rate" de landen waar ik geweest ben altijd aan de hand van de volgende vragen:
1: Wil ik er nog eens naar terug als ik van mijn zuurverdiende centjes zelf een ticket moet kopen?
2: als iemand anders mijn ticket voor me betaald wil ik best nog wel eens terug naar dit land
OF
3: Als iemand anders mijn ticket betaald dan geef ik het weg aan iemand die er meer plezier aan beleefd.
In de catogorie 1 vallen voor mij Belize, China, Lesotho, Guatamala
In de catogorie 2 vallen voor mij Australie, Vietnam, Mexico
In de catogorie 3 vallen voor mij Nieuw-Zeeland, Singapore, USA
Mijn vraag aan jullie:
Hoe zou jij een aantal van de door jou bezochte landen raten???
Ik "rate" de landen waar ik geweest ben altijd aan de hand van de volgende vragen:
1: Wil ik er nog eens naar terug als ik van mijn zuurverdiende centjes zelf een ticket moet kopen?
2: als iemand anders mijn ticket voor me betaald wil ik best nog wel eens terug naar dit land
OF
3: Als iemand anders mijn ticket betaald dan geef ik het weg aan iemand die er meer plezier aan beleefd.
In de catogorie 1 vallen voor mij Belize, China, Lesotho, Guatamala
In de catogorie 2 vallen voor mij Australie, Vietnam, Mexico
In de catogorie 3 vallen voor mij Nieuw-Zeeland, Singapore, USA
Mijn vraag aan jullie:
Hoe zou jij een aantal van de door jou bezochte landen raten???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Oei... Ik wil volgend jaar een reis maken en in mijn lijstje stond ook Nieuw- Zeeland, wat volgens jouw lijstje in de slechtste categorie valt...
oll:
Zou je er niet meer naar toe willen omdat je alles in Nieuw-Zeeland al gewoon gezien hebt, maar had je het toch niet willen missen?
Of viel het echt zwaar tegen??
P.s. Je site is erg leuk en informatief. Vooral voor mij als beginnende reizigster..!

Zou je er niet meer naar toe willen omdat je alles in Nieuw-Zeeland al gewoon gezien hebt, maar had je het toch niet willen missen?
Of viel het echt zwaar tegen??
P.s. Je site is erg leuk en informatief. Vooral voor mij als beginnende reizigster..!
- bolletjeom
- Reisexpert
N-Z......hmmm
het zal me niet in dank afgenomen worden maar ik vond het nogal "overrated"
Maar ik schijn de enige te zijn.
Moet erbij zeggen dat wij er toen al bijna 2 jaar reizen op hadden zitten en de spons een beetje vol was. We waren gewoon niet meer zo onder de indruk van dingen
EN
we hadden k.. weer. weken regen bvan de 8 dat we er waren. En we waren er nogwel in het "goede" seizoen.
Het is een outdoorland en als het dan regent en veel plaatsen hebben last van overstromingen dan is er heel weinig te doen.
En we vonden het nogal tegenvallen dat er geen wilde dieren zijn. in het water wel maar op land hebben ze niks. en de vogels zijn lelijk
Na australie was dat een tegenvaller.
MAar goed. het noordeiland heeft Maoricultuur en vulkanische activiteiten met hotsprings (zuid ook een beetje) en dat hebben we in Europa natuurlijk niet maar voor de rest ban ik van mening dat Noorwegen en Zweden hetzelfde zijn maar beter en dichterbij 8)
het zal me niet in dank afgenomen worden maar ik vond het nogal "overrated"
Maar ik schijn de enige te zijn.
Moet erbij zeggen dat wij er toen al bijna 2 jaar reizen op hadden zitten en de spons een beetje vol was. We waren gewoon niet meer zo onder de indruk van dingen
EN
we hadden k.. weer. weken regen bvan de 8 dat we er waren. En we waren er nogwel in het "goede" seizoen.
Het is een outdoorland en als het dan regent en veel plaatsen hebben last van overstromingen dan is er heel weinig te doen.
En we vonden het nogal tegenvallen dat er geen wilde dieren zijn. in het water wel maar op land hebben ze niks. en de vogels zijn lelijk

Na australie was dat een tegenvaller.
MAar goed. het noordeiland heeft Maoricultuur en vulkanische activiteiten met hotsprings (zuid ook een beetje) en dat hebben we in Europa natuurlijk niet maar voor de rest ban ik van mening dat Noorwegen en Zweden hetzelfde zijn maar beter en dichterbij 8)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Leuk idee, als ik een aantal landen zou moeten raten krijg je zoiets..
1 Peru,Indonesie, Thailand,Oman
2 Nepal, Bolivia, Cambodia, Israel
3 Tunesie, India, UAE, Bahrein
1 Peru,Indonesie, Thailand,Oman
2 Nepal, Bolivia, Cambodia, Israel
3 Tunesie, India, UAE, Bahrein
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
Tja India, Alles al gezien daar heb je denk ik een paar jaar voor nodig. Tegen vallen zou ik het niet willen noemen. Het is echt een heel bijzonder land, zowel kwa gebouwen (we zijn nu 3 maanden op reis en alle gebouwen in mijn top 3 staan in India) als de activiteiten en vage dingen die mensen daar doen.
De herrie, het gelieg maar echt vooral de viezigheid kon ik erg slecht tegen.. Als het op straat echt smerig is, en je dan ook nog in een restaurant/busstop/treinstation niet naar de wc durft en veel moeite moet doen een hostel te vinden waar het semi-schoon is (wat soms niet eens lukt) dan overschaduwt dat bij mij alle mooie dingen.
Dus denk ik dat iemand anders die daar minder moeite mee heeft veel meer plezier aan een vliegticket naar India zou hebben.
De herrie, het gelieg maar echt vooral de viezigheid kon ik erg slecht tegen.. Als het op straat echt smerig is, en je dan ook nog in een restaurant/busstop/treinstation niet naar de wc durft en veel moeite moet doen een hostel te vinden waar het semi-schoon is (wat soms niet eens lukt) dan overschaduwt dat bij mij alle mooie dingen.
Dus denk ik dat iemand anders die daar minder moeite mee heeft veel meer plezier aan een vliegticket naar India zou hebben.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY