Lariam
Lariam
beste malariapillen verslaafden... euh gebruikers...
we (mijn vriendin en ik) hebben van de Meditel reisdokter een set lariam pillen meegekregen om uit te proberen of we last hebben van de beruchte bijwerkingen en gisteren hebben we de stap genomen om het eens te proberen. Op een volle maag met een glas water ieder een pil en om heel eerlijk te zijn viel het me 100% mee. We hadden allebei voor een uur last van brandend maagzuur dat tot ver in de slokdarm te voelen was, maar verder echt helemaal niks, heerlijk geslapen. We moeten echter de drie pillen kuur afmaken, maar kunnen we rustig meerdere pillen per week nemen (dus morgen of overmorgen weer 1 en begin volgende week de laaste) of moeten we echt elke week maar 1 pil nemen? Of kunnen we na 1 pil al zeggen dat we geen last hebben van de bij verschijnselen?
gebruikt iemand Lariam?
we (mijn vriendin en ik) hebben van de Meditel reisdokter een set lariam pillen meegekregen om uit te proberen of we last hebben van de beruchte bijwerkingen en gisteren hebben we de stap genomen om het eens te proberen. Op een volle maag met een glas water ieder een pil en om heel eerlijk te zijn viel het me 100% mee. We hadden allebei voor een uur last van brandend maagzuur dat tot ver in de slokdarm te voelen was, maar verder echt helemaal niks, heerlijk geslapen. We moeten echter de drie pillen kuur afmaken, maar kunnen we rustig meerdere pillen per week nemen (dus morgen of overmorgen weer 1 en begin volgende week de laaste) of moeten we echt elke week maar 1 pil nemen? Of kunnen we na 1 pil al zeggen dat we geen last hebben van de bij verschijnselen?
gebruikt iemand Lariam?
- bolletjeom
- Reisexpert
ik denk niet dat je na 1 pil al kunt zeggen dat je nergens last van hebt.
Ik zou ze dus alle drie proberen. het zal wel een reden hebben dat je er 3 mee hebt gekregen gok ik zo
of je het tempo mag versnellen weet ik eigenlijk niet.
Kan je het die arts niet vragen?
letten jullie ook op signalen als lusteloosheid en je down voelen?
Want het zijn niet alleen maar nachtmerries die voorkomen. Het is ook knap zonde als je geen zin hebt om dingen te doen wanneer je op reis bent
succes ermee en ik ben benieuwd of ze jullie goed bevallen.
Er zijn meer mensen die geen last hebben van de bijwerkingen dan mense die er wel last van hebben..... 8)
Ik zou ze dus alle drie proberen. het zal wel een reden hebben dat je er 3 mee hebt gekregen gok ik zo
of je het tempo mag versnellen weet ik eigenlijk niet.
Kan je het die arts niet vragen?
letten jullie ook op signalen als lusteloosheid en je down voelen?
Want het zijn niet alleen maar nachtmerries die voorkomen. Het is ook knap zonde als je geen zin hebt om dingen te doen wanneer je op reis bent
succes ermee en ik ben benieuwd of ze jullie goed bevallen.
Er zijn meer mensen die geen last hebben van de bijwerkingen dan mense die er wel last van hebben..... 8)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
De docter vindt het niet bezwaarlijk om vandaag de tweede en halverwege de volgende week de derde te nemen, dat scheelt want dan kan alles dit jaar met de zorgverzekering geregeld worden en hoeft het niet ook nog eens van het eigenrisico betaald te worden. Volgens hem komen eventuele bijverschijnselen meestal bij de eerste maar dan toch zeker bij de tweede tablet wel naar voren, een derde is alleen voor de extra zekerheid.
Alleen al van het lezen van de bijsluiter word je ziek zwak en misselijk, wat een ranzig zwaar medicijn, maar geen lusteloosheid of wat dan ook hier!
Dus vanavond de tweede, ik hou jullie op de hoogte
Alleen al van het lezen van de bijsluiter word je ziek zwak en misselijk, wat een ranzig zwaar medicijn, maar geen lusteloosheid of wat dan ook hier!
Dus vanavond de tweede, ik hou jullie op de hoogte

ook de tweede pil ging als zoete koek naar binnen, dit keer iets sneller na de maaltijd én een glas melk na de pil, dus we hadden geen van beiden last van brandend maagzuur. Perfect geslapten, zeker niet lusteloos, geen jeuk, hoofdpijn, echt helemaal geen enkele verandering dus om heel erg eerlijk te zijn valt het me reuze mee, die depressie en psychose opwekkende pil.
Woensdag de derde en laatste en dan donderdag het regelen met de apotheek zodat de factuurdatum in dit jaar komt in verband met de verzekering declaraties etc
Woensdag de derde en laatste en dan donderdag het regelen met de apotheek zodat de factuurdatum in dit jaar komt in verband met de verzekering declaraties etc

- bolletjeom
- Reisexpert
de plannen zijn zeker vrij groot en met de bestelling van Lariam zullen we een bepaald ruime tijd aanhouden, dus enigzins proberen om te veel te bestellen zodat we in elk geval genoeg hebben mochten we langer dan geplant in een malaria gebied blijven. Ik was er echter vanuit gegaan dat de kosten van de declaraties van de eigen bijdrage afgingen, die zou dan nu zo'n beetje op zijn en dan ga ik er liever dit jaar zo ver mogelijk overheen zodat volgend jaar niet eerst nog een deel van het eigen risico betaald hoeft te worden. En het is ook gewoon goed om alles optijd af te ronden, het scheelt weer in de laatste voorbereidingen en het te declareren geld is sneller terug. Ik heb trouwens nagekeken en we hebben geen grens voor de te declaren hoeveelheid, dus dat is dan weer een voordeel van de te dure aanvullende verzekering. 
ik zal er een keer een apart onderwerp over beginnen maar misschien kan ik het nu ook vragen, we (mijn vriendin en ik) zitten bij de Avero Achmea onder de duurste aanvullende verzekering en ik wil er om financiële redenen vanaf, hoe is de dekking van een basisverzekering voor spoedeisende medische hulp in het buitenland? Krijg je standaard maar 6 maanden, of ook 12 maanden hulp?
Ik wil, net als iedereen zo min mogelijk betalen voor de verzekering, en dus zit ik te denken aan een reisverzekering die tot een jaar in het buitenland dekt (bijv van Ohra) en de basiszorgverzekering ernaast, want de kosten van de aanvullende verzekeringen zijn echt enorm... enige tips?
goed, ik trek me nu terug in de studie en ga vanavond eens uitgebreid alle zorgverzekeringen bestuderen

ik zal er een keer een apart onderwerp over beginnen maar misschien kan ik het nu ook vragen, we (mijn vriendin en ik) zitten bij de Avero Achmea onder de duurste aanvullende verzekering en ik wil er om financiële redenen vanaf, hoe is de dekking van een basisverzekering voor spoedeisende medische hulp in het buitenland? Krijg je standaard maar 6 maanden, of ook 12 maanden hulp?
Ik wil, net als iedereen zo min mogelijk betalen voor de verzekering, en dus zit ik te denken aan een reisverzekering die tot een jaar in het buitenland dekt (bijv van Ohra) en de basiszorgverzekering ernaast, want de kosten van de aanvullende verzekeringen zijn echt enorm... enige tips?
goed, ik trek me nu terug in de studie en ga vanavond eens uitgebreid alle zorgverzekeringen bestuderen

-
- Reiziger
Ik ben bezig met het overstappen naar Lancyr
tot nu toe zat ik bij Zilveren Kruis Achmea.
Ook wegens financiele redenen op zoek gegaan naar een andere verzekeraar en met Zilveren Kruis mocht ik maximaal 6 mnd in t buitenland verblijven...
Met lancyr is dat 12 maand, en ze bieden goede buitenland dekking bij afsluiting van de eerste aanvullende verzkering ( ong. 7 E per maand)
Zelfs tandarts (tot 250 E); repatriering; redding & opsporing en nog meer! Zorgkosten worden altijd maximaal vergoed.
Wellicht heb je dr iets aan
tot nu toe zat ik bij Zilveren Kruis Achmea.
Ook wegens financiele redenen op zoek gegaan naar een andere verzekeraar en met Zilveren Kruis mocht ik maximaal 6 mnd in t buitenland verblijven...

Met lancyr is dat 12 maand, en ze bieden goede buitenland dekking bij afsluiting van de eerste aanvullende verzkering ( ong. 7 E per maand)
Zelfs tandarts (tot 250 E); repatriering; redding & opsporing en nog meer! Zorgkosten worden altijd maximaal vergoed.
Wellicht heb je dr iets aan

dankjewel! dit is volgens mij een erg goede site: http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekeringen/ je kunt er de verzekeringen vergelijken op je eigen wensen, dus bijvoorbeeld buitenland. In het lijstje dat je dan krijgt staat Lancyr op de tweede plek, net onder FBTO met 86 tegenover 87 euro per maand, vervolgens kun je ook de verschillen gaan bekijken die volgens mij nog aardig meevallen.
Verzekeraar FBTO
Basis Zorg Basisverzekering
Aanvullend Zorg Module Buitenland
Per maand: € 86.44
Dekkingsgebied
Basis Wereld
Aanvullend Wereld
Maximale verblijfsduur
Aanvullend 12 maanden
Niet-spoedeisende medische zorg
Basis vergoeding conform Nederlandse verzekeringsvoorwaarden
Aanvullend 100%, van het tarief in Nederland, alleen zorg uit de hoofdverzekering (alleen in verdragslanden)
Reiskosten ziekenbezoek Repatriëring bij ziekte / ongeval
Aanvullend 100%
Spoedeisende medische zorg
Basis max. 100% Nederlands tarief
Aanvullend 100% van het tarief in Nederland (aanvulling op de hoofdverzekering)
Verzekeraar Lancyr
Basis Zorgbeter Actief
Aanvullend Startpakket
Per maand: € 87.18
Dekkingsgebied
Basis Wereld
Aanvullend Wereld
Maximale verblijfsduur
Aanvullend 12 maanden
Aanvullend 100% van het tarief in Nederland (alleen bij medische zorg in EU-/EER lidstaten)
Aanvullend 100%
Aanvullend 100% (aanvulling op de hoofdverzekering)
Verzekeraar FBTO
Basis Zorg Basisverzekering
Aanvullend Zorg Module Buitenland
Per maand: € 86.44
Dekkingsgebied
Basis Wereld
Aanvullend Wereld
Maximale verblijfsduur
Aanvullend 12 maanden
Aanvullend 100%, van het tarief in Nederland, alleen zorg uit de hoofdverzekering (alleen in verdragslanden)
Aanvullend 100%
Aanvullend 100% van het tarief in Nederland (aanvulling op de hoofdverzekering)
Verzekeraar Lancyr
Basis Zorgbeter Actief
Aanvullend Startpakket
Per maand: € 87.18
Dekkingsgebied
Basis Wereld
Aanvullend Wereld
Maximale verblijfsduur
Aanvullend 12 maanden
Aanvullend 100% van het tarief in Nederland (alleen bij medische zorg in EU-/EER lidstaten)
Aanvullend 100%
Aanvullend 100% (aanvulling op de hoofdverzekering)
- bolletjeom
- Reisexpert
hi jos
lees ook het topic. reisverzekering met verplichte basis verzekering eens.
De basisverzekering is bij iedere verzekering gelijk!!! dat zou ie tenminste moeten zijn. De basisverzekering moet alle onverwachte en onvoorziene medische kosten in het buitenland dekken.
Tandarts valt hier niet onder.
de kosten worden gedekt tot wat het maximaal in nederland zou kosten.
een aanvullende buitenland module overlapt waarschijnlijk wat toch ook al verzekerd is in je reisverzekering!!!
Maar vraag het even na! (dit is wat mij is verteld)
voor landen waar de kosten hoger zijn dan in nederland heb je dus een reisverzekering nodig.
De Ohra is de enige normale reisverzekering die een permanente verzekeringbiedt waarbij je 365 dagen per jaar weg mag zijn.
Langer is te omzeilen
maar wanneer je ook wilt werken onderweg dan heb je niets aan de OHRA
bij ohra zitten de tandarts kosten sowieso in dus ook daarvoor geen aanvulling op je basispakket nodig!!
ik denk dat je overigens al te laat bent met opzeggen van je huidige verzekering!! dit mag maar 1 keer per jaar en dat is per 1 januari maar de meeste verzekeringen hanteren een opzegtermijn van 3 maanden dus je brief had al bij ze binnen moeten zijn.
Snel even achter aan bellen hoe dat zit bij jou verzekering dus!!!
lees ook het topic. reisverzekering met verplichte basis verzekering eens.
De basisverzekering is bij iedere verzekering gelijk!!! dat zou ie tenminste moeten zijn. De basisverzekering moet alle onverwachte en onvoorziene medische kosten in het buitenland dekken.
Tandarts valt hier niet onder.
de kosten worden gedekt tot wat het maximaal in nederland zou kosten.
een aanvullende buitenland module overlapt waarschijnlijk wat toch ook al verzekerd is in je reisverzekering!!!
Maar vraag het even na! (dit is wat mij is verteld)
voor landen waar de kosten hoger zijn dan in nederland heb je dus een reisverzekering nodig.
De Ohra is de enige normale reisverzekering die een permanente verzekeringbiedt waarbij je 365 dagen per jaar weg mag zijn.
Langer is te omzeilen
maar wanneer je ook wilt werken onderweg dan heb je niets aan de OHRA
bij ohra zitten de tandarts kosten sowieso in dus ook daarvoor geen aanvulling op je basispakket nodig!!
ik denk dat je overigens al te laat bent met opzeggen van je huidige verzekering!! dit mag maar 1 keer per jaar en dat is per 1 januari maar de meeste verzekeringen hanteren een opzegtermijn van 3 maanden dus je brief had al bij ze binnen moeten zijn.
Snel even achter aan bellen hoe dat zit bij jou verzekering dus!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
-
- Reiziger