FAQ: Meest gestelde vragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Erik
Site Admin

Vragen en problemen over Australie

Bericht door Erik »

Het forum is geopend,:) Heb je een vraag stel hem hier en we zullen proberen een antwoord op je vraag je vinden.

Groetjes Erik
Marleen

Bericht door Marleen »

Hey Erik,
Leuk dit forum!
Ik ga zelf 9 feb. lekker backpacken in Australie en Nieuw Zeeland....heb er erg veel zin in.....(en hou ondertussen deze site in de gaten)

Groetjes Marleen

Fijne kerstdagen!
Gast

Bericht door Gast »

Hey Marleen,

Ik zag al dat je je had in geschreven!! Erg leuk! Zoals je ziet ben ik druk bezig met goede tips verzamelen! Ik hoop dat je er wat aan hebt. En mocht je ooit iets willen weten, dan plaats het maar op het forum en ik ga speuren naar een goed antwoord :lol:

Groetjes en ook fijne feestdagen!

Erik
Snoes

Bericht door Snoes »

iemand al ervaring met een digitale camera meenemen daarheen?

ben vorig jaar 2 maanden geweest en heb mn gewone fototoestel meegenomen,
maar dat was best gedoe met ontwikkelen en naar huis opsturen en in de zenuwen
zitten dat de post goe in NL aan zou komen....
dus vandaar dat ik me afvroeg of t misschien handiger is om op een digicam fotos te
maken en daar op cd te zetten en te mailen ofzo? digicam heb ik al dus ik hoef em nie-
meer speciaal voor me reis te kopen....

Kuzzz Snoes 8)
Gast

Bericht door Gast »

Beste snoes,

Een digitale camera mee nemen kan best maar waarschijnlijk is het net zo'n gedoe als je fotorolletje ontwikkelen. Het kost ongeveer $10 australische dollars om je foto's op cd te zetten (zonder dat ze dan geprint zijn op papier)

Niet in alle internet cafe's is het toegestaan om je fototoestel software te installeren al zijn er wel voldoende waar het wel mag.

Op zich is het best goed te doen om je foto's te ontwikkelen en dan eerst de foto's op te sturen en wanneer deze (meestal na 3 weken ) zijn aangekomen de negatieven mee te sturen met de nieuwe foto's die je hebt. Dit hebben wij ook gedaan en is goed verlopen. NAdeel was dat het allemaal best prijzig was uiteindelijk

Ik kan deze beslissing niet voor je nemen dus ik hoop dat iemand die het zelf heeft geprobeerd hier zijn mening nog kan geven :) Maar in ieder geval weet je nu een beetje meer !
ruud

digicam

Bericht door ruud »

Ik wil graag een digitale camera meenemen naar australië, en ik zou graag willen weten of er in internetcafés ook branders zijn, zodat ik m'n foto's op cd kan zetten.
Gast

Bericht door Gast »

Beste ruud die zijn er wel maar niet overal. Als je bijvoorbeeld bij Backpackers world gaat internetten ( grote backpacker organisatie) is er altijd wel een pc met brander en volgens mij ook met een scanner.

Het is niet te garanderen dat je overal in internet cafe's je foto's kunt branden.

Zit je echt in grote nood dan kun je altijd nog naar een foto winkel gaan waar ze voor ongeveer $10 jou foto's op cd zetten.

Succes er mee!
Erik
naomi

Bericht door naomi »

hey erik !
Ik ga in september naar Australie! Ik ben het een en ander aan het uitzoeken en ik kwam ook iets tegen over een VIP kaart.
Ik heb gelezen dat als je een VIP kaart hebt dat je bij veel hostels korting krijgt op de overnachting. Weet je hoe je aan deze VIP kaart komt? Of moet je dan persé met een backpackersorganisatie naar australie gaan? En nog een vraagje, bij welke maatschappij kan ik het beste boeken voor een zo goedkoop mogelijk ticket naar australie?
Alvast bedankt !
xx naomi
Snoes

Bericht door Snoes »

die VIP kaart kun je bij alle hostels halen die VIP-korting geven. staat meestal wel een logo op de deur. je hebt ook YHA-kortingskaarten, die heb ik vorig jaar gehad. is iets duurder maar daarmee kun je ook met tours korting krijgen en in musea enzo.
YHA was vorig jaar 35 dollar en VIP 30 dollar......

Kuzzz Snoes 8)
Gast

Bericht door Gast »

Hoe zit het met de gevaarlijke dieren in Australie?
Zijn de giftige spinnen en slangen een reden om niet te gaan? komen die ook voor in de steden?
Gast

Bericht door Gast »

Anonymous schreef:Hoe zit het met de gevaarlijke dieren in Australie?
Zijn de giftige spinnen en slangen een reden om niet te gaan? komen die ook voor in de steden?
Het valt op zich wel mee met gevaarlijke dieren, natuurlijk ze zijn er wel maar ik kan me geen sterf gevallen bedenken door spinnen slangen of haaien. Gewoon je gezond verstand gebruiken en dan is de kans dat je iets overkomt net zo groot dat er iets met je in Nederland gebeurd.

Dus ik zou zeggen ! Lekker gaan backpacken!
Gast

Bericht door Gast »

En wat is je gezond verstand gebruiken?! Ik bedoel, ik snap wel dat als je die tegenkomt dat je ze moet laten lopen, maar ergens heb ik het idee dat als die spinnen je zien/horen ze meteen op je af rennen om je heel erg hard en gemeen te bijten. maar als je uitkijkt waar je loopt, en je zorgt dat je er niet op gaat staan... is er dan wat aan de hand?
marlene

Bericht door marlene »

^ haha, nee hoor spinnen rennen niet naar je toe om je aan te vallen. je moet gewoon opletten met bijvoorbeeld als je je schoenen aan doet even schudden zodat er geen spin in kan zitten (doe ik hier al voor de wespen enzo :P ), en als je ergens bent waar veel slangen en andere enge beestjes zitten moet je gewoon zorgen dat ze je aan hoor komen. ze vallen alleen aan als ze zich bedreigd voelen, dus als ze je al aan horen komen dan vluchten ze meestal wel
Sten

Vraagje..

Bericht door Sten »

oke ik heb ff een vraagje..ik wil graag rond november gaan, maar weet pas zeker OF ik kan gaan als ik geslaagd ben.. dat weet ik rond begin juni.. is dat genoeg tijd speling met het aanvragen van ticket en visum e.d. ? groeten, Sten
Erik
Site Admin

Re: Vraagje..

Bericht door Erik »

Sten schreef:oke ik heb ff een vraagje..ik wil graag rond november gaan, maar weet pas zeker OF ik kan gaan als ik geslaagd ben.. dat weet ik rond begin juni.. is dat genoeg tijd speling met het aanvragen van ticket en visum e.d. ? groeten, Sten
Ja volgens mij wel, de meeste mensen gaan vanaf september en dan tot en met januari aan toe. Als het goed is kun je een visum binnen 2 weken een visum krijgen. Wanneer je niet met een groep wil vertrekken is het zeker geen probleem, anders hangt het er gewoon vanaf of er plek is :)
Plaats reactie