Juli 2008 regenseizoen thailand maleisie indonesie

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Ruudpeters

Juli 2008 regenseizoen thailand maleisie indonesie

Bericht door Ruudpeters »

Hallo, ik ben van plan om samen met mijn vriendin in Juli 2008 drie maanden naar thailand, maleisie en indonesie te gaan backpacken. Nu hebben wij vernomen dat deze periode in het regenseizoen valt. Is het aan te raden om onze reis te plannen buiten het regenseizoen? Heb je in het regenseizoen veel beperkingen (zoals modderstromingen) of valt het allemaal mee?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden..

Groetjes Ruud en Marieke.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

De linkse en rechtse kant van de peninsula hebben een verschillend klimaat. Kan een meevaller zijn voor jullie. Indonesie is in die periode ook beter.
Zelf vind ik het regenseizoen geen groot probleem als je op het vaste land bent. Maar in de regen op het strand liggen, is niet echt mijn ding.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Op de meeste Indonesische eilanden is het in de periode okt - mrt regenseizoen. Maar ik sluit me verder bij Kohraya aan, laat je niet belemmeren door een beetje regen!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Ilonka »

Als je de landen bezoekt in de volgorde die je benoemd moet het qua regenseizoen volgens mij allemaal nog goed te doen zijn!

Groetjes Ilonka
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie