Binnenlandse vluchten vooraf boeken?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Dorine

Binnenlandse vluchten vooraf boeken?

Bericht door Dorine »

Hallo,
In juli wil ik van Jakarta naar Medan vliegen en terug van Padang naar Yogjakarta. Nou is de eerste vlucht niet mogelijk met Air Asia.
Wat ik uit andere forums heb begrepen is dat het met Air Asia veilig is om vooraf te boeken en bij andere maatschappijen meestal niet.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik twijfel nu of ik gewoon het risico moet nemen om vooraf te boeken, of om ter plekke naar het vliegveld moet gaan om te kijken of ze plek voor me hebben.
Probleem is wel dat ik aan een krap tijdsschema gebonden ben.....

Hellup!!
Jenny
Reisexpert

Re: Binnenlandse vluchten vooraf boeken?

Bericht door Jenny »

Zo je in Indonesië aangekomen bent, kun je daar al je tickets boeken. Je wilt meer zekerheid dan gewoon die dag naar het vliegveld te gaan, en dat heb je dan. Het is nl vaak niet mogelijk om vanuit hier te boeken - dat heeft niks te maken met betrouwbaarheid ofzo.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
charlieadan

Bericht door charlieadan »

hi jenny, kun je daar ter plekke het beste boeken. Wel zo s nel mogelijk. Hoe voller het vliegtuig hoe hoger de prijs..Vanuit nl is het nog duurder!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Air Asia heeft het principe 'hoe voller hoe hoger de prijs', alle andere maatschappijen niet. Het maakt dus niet uit wanneer je boekt.

ALS je toch zo snel mogelijk wilt boeken, dan kun je dat meteen bij aankomst in Indonesië op het vliegveld doen. Persoonlijk wil ik echter gewoon naar m'n hotel na aankomst, lekker douchen ;) In de stad is het ticket ook te koop. Kost misschien een euro meer, naar dat heb ik er graag voor over.
Ananass
Reiziger

Qreply

Bericht door Ananass »

Weet iemand of het ook mogelijk is om van Padang direct naar Surabaya te vliegen? Ik vind nu online alleen maar indirecte vluchten met een overstap in Kuala Lumpur.
Ik wil dit ook graag terplekke regelen aangezien ik nog niet weet hoelang ik over het stuk Medan-Padang doe (2 tot 4 weken). Mocht ik uiteindelijk nog maar minder dan 2 weken over hebben dan ga ik van Padang direct door naar Denpassar.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik deze vluchten gewoon enkele dagen van te voren boeken? (periode september/oktober 2012)
Alvast bedankt!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je kan beter niet via KL vliegen, want dat verlaat je Indonesie en dan moet je een nieuw visum regelen.

Of je rechtstreeks kan vinden weet ik niet, maar je kan kiijken op websites als die van Lion Air, Batavia, Garuda enz. Je kan sowieso via Jakarta vliegen. Boeken kan een paar dagen voor vertrek.
Ananass
Reiziger

Bericht door Ananass »

Bedankt Jenny, daar had ik zelf nog helemaal niet bij stil gestaan! Beetje zonde van een duur visum... Maar een site als skyscanner geeft natuurlijk gewoon de goedkoopste tussenstop aan.

Ik heb toch besloten om daar terplekke een vlucht te regelen. Nu kost het ook minimaal 60 euro (zonder bagage), ik neem aan dat het enkele dagen van te voren nooit meer dan 100 euro zal kosten? (enkeltje Padang-Surabaya of Padang-Denpasar).
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Die 60 euro waar je het nu over hebt, is dat inclusief bagage enzo? Als dat inclusief alles is, dan zou ik nu meteen boeken. Ik was vorig jaar 170 euro kwijt voor een enkeltje van Medan naar Surabaya. Het ticket kostte 100 euro, maar er kwam nog 70 euro aan bagage, brandstof enzo bij.
Ananass
Reiziger

Bericht door Ananass »

Nee, 60 euro was gewoon de kale air asia prijs, dus waarschijnlijk inclusief belastingen en koffer ongeveer 85 euro.

Had eerlijk gezegd gehoopt dat een enkeltje zo last minute iets goedkoper zou zijn want ik wou niet vooraf beslissen hoelang ik op Sumatra bleef (ongeveer 3 weken) en ik wou mijn resterende tijd besteden aan Bali, en als ik meer dan 2.5 week over had ook nog even 'snel' langs de Bromo vulkaan (via Surabaya).
Dus nu ga ik denk ik maar even puzzelen hoelang ik denk kwijt te zijn aan de reis tussen Medan en Padang met alle dingen die ik wil zien, en toch een ticket vooraf boeken.

Nog 1 vraagje Jenny (als dat mag ;)): ik heb van jou site begrepen dat je zowel op Sumatra als Bali bent geweest. Is het de moeite om een paar dagen uit te trekken voor de Mentawai island of eventueel het strand in de buurt van Padang (of ben je daar niet bekend mee?) Of kan ik beter (aangezien ik toch nog naar Bali ga, en hopelijk een paar dagen een van de Gili eilanden, mocht ik daar ergens tijd voor weten te vinden in 6 weken) meteen doorreizen naar Bali?

Nogmaals bedankt!!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De tax van AirAsia is veel en veel meer dan 15 euro per ticket. Natuurlijk hangt de prijs afhankelijk van het traject, maar reken voor die afstand op meer dan 50 euro!

Ik ben in Sumatra niet verder gekomen dan Pulau Weh (Bandah Aceh) naar Lake Toba. Daar heb ik al 3 weken over gedaan... Daarna ben ik naar oost Java en Bali gegaan. Het eiland wat jij noemt ken ik niet. Het grootste verschil met de Gili's zal de hoeveelheid faciliteiten en toeristen zijn. Door het promoten van de snelle boten van Bali naar de Gili's is het daar alleen maar drukker.
Octo

Bericht door Octo »

Misschien kun je via Lion air iets boeken. succes :)
Plaats reactie