wandelschoenen in Thailand
-
wandelschoenen in Thailand
Ik zou in Thailand graag een (paar) tocht(en) door de jungle ondernemen. Volgens de ANWB zou ik dan toch wel een wandelschoen categorie C moeten nemen. http://www.anwb.nl/wandelen/uitrusting- ... oenen.html Mijn ervaring met wandelschoenen is echter dat niemand ze ook echt gebruikt; te warm, te zwaar, blaren na de eerste keer, etc. Als het erop aankomt blijk je ze toch niet echt nodig te hebben.
Dus wandelschoenen: ja of nee? En zo ja: meenemen of kopen in Thailand?
Dus wandelschoenen: ja of nee? En zo ja: meenemen of kopen in Thailand?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: wandelschoenen in Thailand
Ik raad je goede schoenen aan, maar je hoeft het niet te overdrijven.
De gidsen lopen gewoon op flipflops, dus het valt allemaal wel mee. Nou raad ik je dat niet aan.
De gidsen lopen gewoon op flipflops, dus het valt allemaal wel mee. Nou raad ik je dat niet aan.
Ik zweer bij m'n Keen Sandalen. Ze wegen niet veel, hebben een goeie grip, beschermen je tenen en je kunt er mee het water in. De wasmachine en de droogtrommel als je weer thuis komt en je hebt schoenen die er weer als nieuw uitzien. Kijk voor meer info eens op hun homepage.
http://www.anwb.nl/webwinkel/kleding,/h ... -real.html
hier heb ik misschien zelfs al te veel aan gehad.
+ ze zitten erg goed (geen blaren, maar dat is persoonlijk natuurlijk)
+ zijn super licht
+ goed geprijsd voor een wat hogere schoen
+ hoewel je altijd zweetvoeten krijgt, zijn ze nog aardig luchtig
- je kan er prima mee in water...maar ze zuigen zich wel vol
- je neemt ze mee voor eigenlijk alleen een trekking...ga je een motor-tochtje maken met het laatste stukje 'jungle' naar de waterval: op gympen, zelfs op flip-flops red je dat nog
- nemen veel plek in (al deden ze bij mij vooral dienst als opbergplaats voor vuile sokken
echte wandelaars zouden dit nog niet eens als volwaardige C aanmerken denk ik. dus met een B zit je zeker niet verkeerd.
hier heb ik misschien zelfs al te veel aan gehad.
+ ze zitten erg goed (geen blaren, maar dat is persoonlijk natuurlijk)
+ zijn super licht
+ goed geprijsd voor een wat hogere schoen
+ hoewel je altijd zweetvoeten krijgt, zijn ze nog aardig luchtig
- je kan er prima mee in water...maar ze zuigen zich wel vol
- je neemt ze mee voor eigenlijk alleen een trekking...ga je een motor-tochtje maken met het laatste stukje 'jungle' naar de waterval: op gympen, zelfs op flip-flops red je dat nog
- nemen veel plek in (al deden ze bij mij vooral dienst als opbergplaats voor vuile sokken

echte wandelaars zouden dit nog niet eens als volwaardige C aanmerken denk ik. dus met een B zit je zeker niet verkeerd.
-
- Wereldreiziger
Ik ben met m'n normale gympen door de jungle gaan wandelen, maar dat was geen succes, zeker niet als je gladde zolen hebt!
In ben toen in het land zelf op zoek gegaan naar 'wandel'schoenen met voldoende profiel. Was daar zeker goedkoper uit. Het is maar net wat je belangrijk vindt en ervoor wil uitgeven.
Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat het schoenen zijn met een licht gewicht en voldoende profiel zodat je goede grip hebt. Waterdicht is ook wel prettig, maar daar heb je weinig aan als je door riviertjes heen moet banjeren
In ben toen in het land zelf op zoek gegaan naar 'wandel'schoenen met voldoende profiel. Was daar zeker goedkoper uit. Het is maar net wat je belangrijk vindt en ervoor wil uitgeven.
Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat het schoenen zijn met een licht gewicht en voldoende profiel zodat je goede grip hebt. Waterdicht is ook wel prettig, maar daar heb je weinig aan als je door riviertjes heen moet banjeren

Qreply
Hallo! Ik ga deze zomer rondtrekken door thailand, laos en cambodja.
Nu zit ik erg te twijfelen wat voor schoenen ik mee moet nemen.(wil wel een trekking doen).
De een zegt wel wandelschoenen en de ander zegt gewoon op je sneakers moet ook kunnen.
Wat zeggen jullie en zijn er mensen met ervaringen?
Deze zag ik bij de perry, maar weet niet of dit nodig is:
http://www.perrysport.nl/wandelschoenen ... 19839.html
Nu zit ik erg te twijfelen wat voor schoenen ik mee moet nemen.(wil wel een trekking doen).
De een zegt wel wandelschoenen en de ander zegt gewoon op je sneakers moet ook kunnen.
Wat zeggen jullie en zijn er mensen met ervaringen?
Deze zag ik bij de perry, maar weet niet of dit nodig is:
http://www.perrysport.nl/wandelschoenen ... 19839.html
Ik ga over een paar weken ook schoenen kopen voor mijn trip naar z-o azie maar ik ga echt voor normale / semi wandelschoenen. Voor mijn trip naar Mexico/Cuba had ik mijn echte wandelschoenen bij maar 99% van de tijd op flipflops gelopen.
De link van El-Bruno ziet er wel nice uit maar ik zou zelf niet voor hoog gaan.
En nijngraskonijn: als je een paar "trektochten" gaat doen maar ook veel van de tijd niet zou ik echt noway categorie C schoenen mee willen slepen. Ik baalde er in Mex/Cuba behoorlijk van dat ik niet een beetje normale schoenen had meegenomen ipv wandelschoenen (B).
Ps. ik ben zeker niet de expert hier, maar dit is wat ik van mijn eerste langere trip geleerd denk te hebben
De link van El-Bruno ziet er wel nice uit maar ik zou zelf niet voor hoog gaan.
En nijngraskonijn: als je een paar "trektochten" gaat doen maar ook veel van de tijd niet zou ik echt noway categorie C schoenen mee willen slepen. Ik baalde er in Mex/Cuba behoorlijk van dat ik niet een beetje normale schoenen had meegenomen ipv wandelschoenen (B).
Ps. ik ben zeker niet de expert hier, maar dit is wat ik van mijn eerste langere trip geleerd denk te hebben

Als je alleen in thailand een trekking gaat maken zou ik niet voor "echte" zware wandelschoenen gaan. Die schoenen op je plaatje zien er wel oke uit. Maar je moet je zeker ook even kijken hoeveel ze wegen en of je ze ook verder tijdens je reis gaat dragen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik heb een trekking gedaan in Chiang Mai van 3 dagen met hoge bergschoenen van Decatholon, deze waren toen €15,00, licht van gewicht en mocht je ze daarna niet meer nodig hebben, is de stap niet al te groot om ze weg te gooien. Het merk was van Quechua. Met gympjes heb je inderdaad snel de kans om uit te glijden, vooral als het geregend heeft.
Veel plezier
Veel plezier
-
- Reisexpert
- Contacteer:
6 maanden gereist, mijn categorie B schoenen niet vaak aangehad maar ik was in Chiang Mai, Taman Negara en Borneo zeker wel blij dat ik ze had! Kon op die plekken in ieder geval niet zonder! C is echt NIET nodig.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Ik heb in de jungle op teva sandalen gelopen. Hebben goede grip en als je modder tegen komt (als het geregend heeft) krijg je geen kleffe zweetvoeten. Bovendien kun je ermee in het water als je een meertje tegen komt. Ze zijn niet heel charmant, maar ach.
Qreply
Ik heb op aanraden van verschillende reizigers Palladiums gekocht voor een reis naar Thailand/Laos/Maleisië.
Zijn nu ook weer helemaal in de mode
Ze zijn licht, hebben profiel in de zool en drogen snel. Zitten ook erg goed.
Ik heb ze alleen nog thuis gedragen dus heb (nog) geen jungle ervaring maar ik ben vooralsnog erg blij met mijn keuze. Kosten ongeveer €55.
Zijn nu ook weer helemaal in de mode

Ze zijn licht, hebben profiel in de zool en drogen snel. Zitten ook erg goed.
Ik heb ze alleen nog thuis gedragen dus heb (nog) geen jungle ervaring maar ik ben vooralsnog erg blij met mijn keuze. Kosten ongeveer €55.
Ik heb mijn wandelschoenen wel gebruikt. Maar niet zo vaak...
Uiteindelijk liep ik bijna de hele vakantie op birkenstocks.. Maar in de jungle vond ik dichte schoenen fijn. alle shoenen waren prima geweest. Nu heb ik niet heel veel dagen getrekt. Sommige mensen zweren erbij. Het ligt er echt aan wat je denkt te gaan doen.
Uiteindelijk liep ik bijna de hele vakantie op birkenstocks.. Maar in de jungle vond ik dichte schoenen fijn. alle shoenen waren prima geweest. Nu heb ik niet heel veel dagen getrekt. Sommige mensen zweren erbij. Het ligt er echt aan wat je denkt te gaan doen.
Qreply
Niets van thuis meenemen en hier 2e hands op de kop tikken, Bangkok stikt van de 2e hands shopjes en voor absoluut geen geld heb je deftige boots naar gelang je wensen.
Heb je ze achteraf gezien dan toch niet echt nodig geef ze gerust ergens weg en maak mss nog iemand gelukkig
Hoewel de locals het zonder probleem doen zijn flipflops ofte sandalen voor diep in de jungle geen aanrader, en zeker niet in het regenseizoen...
Heb je ze achteraf gezien dan toch niet echt nodig geef ze gerust ergens weg en maak mss nog iemand gelukkig

Hoewel de locals het zonder probleem doen zijn flipflops ofte sandalen voor diep in de jungle geen aanrader, en zeker niet in het regenseizoen...