Overstap - vliegveld Istanbul Ataturk verlaten?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
tandoori

Overstap - vliegveld Istanbul Ataturk verlaten?

Bericht door tandoori »

Hallo allemaal,
Deze zomer wil ik naar India toe. Ik ben er al eens eerder geweest, toen had ik een "makkelijke" vlucht zonder al te moeilijke overstappen e.d.

Ik ben wat vluchten aan het zoeken, en toen zag ik het volgende:

Bij 1 vlucht heb je op de heen- en terugreis een overstap in Istanbul (Ataturk), waarbij je 22 uur moet wachten!!! :X
Mijn vraag is, mag je dit vliegveld verlaten tijdens het wachten op de overstap? Op de heenweg vliegen we vanuit Venetie via Istanbul naar Delhi. Op de terugweg vanuit Delhi, via Istanbul, naar Brussel.
Of ben je verplicht om op het vliegveld te blijven? Zo ja, dan zoek ik een andere vlucht. Maar als je eventueel de stad Istanbul in mag gaan, lijkt me dit juist een erg leuke en onverwachte optie. ^O^

Alvast heel erg bedankt! *O*
Erik
Site Admin

Re: Overstap - vliegveld Istanbul Ataturk verlaten?

Bericht door Erik »

Je mag volgens mij het vliegveld verlaten maar je moet dan wel een visum kopen. Ik dacht dat deze €15,- per persoon was. Als het goed is vliegen er ook andere vluchten die "maar" 4 uur overstap tijd hebben. Ik neem even aan dat je dit via Turkish Airways hebt gevonden?
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Zo'n vlucht zou ik echt nooit aan beginnen. Zijn er geen andere vluchten waarbij je niet een dag hoeft te wachten? Je kunt inderdaad wel 'even' Istanbul binnenlopen maar daarvoor moet je eerst inderdaad een visum kopen, met de bus naar de stad en ook zorgen dat je weer op tijd terug bent. Kost je sowieso 25 euro denk ik, dus misschien is zoeken naar een vlucht die sneller is maar 50 euro meer kost wel de moeite waard?

Ik weet niet hoeveel deze je gaat kosten. Mocht dat maar 300 euro zijn zou ik het wel doen ;). Istanbul is een erg leuke stad!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Tuurlijk mag je het vliegveld verlaten, mist visum. Dat koop je net voordat je aan de douane komt aan een klein loket (geen pasfoto nodig).
Als de tussenlanding in een interessante plaats gebeurt, zoek ik vaak bewust naar zulke 'slechte' verbindingen'.
Laatste reis was ik daardoor 2 nachten in Istanbul.
Plaats reactie