3 weken reizen door Spanje

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
wouter86

3 weken reizen door Spanje

Bericht door wouter86 »

Hallo iedereen,

Ik wilde graag in Juli met 3 vrienden 3 weken lang door Spanje reizen. Oa. naar Barcelona, Madrid, Servilla, Cordoba en Zaragosa. En misschien ook een stukje Portugal, waar we eventueel willen surfen. Dit wilden we doen met de interrail kaart, waarbij je 3 weken kan treinen door Europa voor 250 euro.

Nu vroeg ik me af, is het nodig om de hostels van te voren te boeken? Zonder dat alles vol is? Ik zat al op een paar hostel sites (oa hostelbookers.com) te kijken, maar het viel me op dat de prijzen nogal hoog zijn (in Barcelona +- 30 euro per nacht). Is iedereen die gaat backpacken in Spanje zoveel geld kwijt aan overnachting? Want stel je doet dit 2 weken, dan is 14x30 = 420 euro, en dan heb je alleen pas een bed om op te slapen.

Ik heb ook op wat fora gelezen dat er niet echt een dienstregeling is in Spanje en dat treinen nogal ingewikkeld is.
Want moet je zo'n reis van stad tot stad van te voren reserveren? En heb je ook echt wat aan zo'n kaart in Spanje, dat je niet steeds de bus moet pakken of de internationale trein en dus alsnog een ticket kopen?

Groetjes Wouter
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Re: 3 weken reizen door Spanje

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Weet waar je aan begint Weet je hoe heet het binnenland van Spanje is in juli?
40 graden is in Sevilla echt geen uitzondering.
Wat temperatuur betreft kan ik je beter een reis aanraden in de kuststreek of het noord westen van Spanje / Portugal

Treinen moet je in Spanje inderdaad goed voorbereiden. Veel intercity's zijn met toeslag..
De dienstregeling (in het engels) kan je vinden op
http://www.renfe.com/EN/viajeros/index.html
Onderstaande (Spaanse) website heeft redelijk veel low cost accomodatie in de aanbieding die je op de diverse hostel sites niet vindt
http://www.budgetplaces.com/nl/
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik kom net terug van een tripje valencia. Leuke stad.
Ze hebben in spanje ook een backpackers bus.
Google eens op buzz about.
Zag er in het foldertje wel leuk uit.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Kan enkel beamen dat het inderdaad zeer warm kan zijn, maar da's een bewuste keuze die jullie maken.
Kijk ook eens of het niet goedkoper kan zijn om een studio'tje te huren voor enkele dagen in de grootsteden aangezien jullie de prijs door 3 kunnen delen en ook zelf kunnen koken.

Ik weet wel niet of de prijs in de zomermaanden net de hoogte in schiet of daalt??
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

zaratoestra schreef:Kan enkel beamen dat het inderdaad zeer warm kan zijn, maar da's een bewuste keuze die jullie maken.
Kijk ook eens of het niet goedkoper kan zijn om een studio'tje te huren voor enkele dagen in de grootsteden aangezien jullie de prijs door 3 kunnen delen en ook zelf kunnen koken.

Ik weet wel niet of de prijs in de zomermaanden net de hoogte in schiet of daalt??
Een collega van me heeft daar vorige week gekeken voor zomerhuisjes; daar is haar verteld dat in de zomer het omhoog schiet en in de winter je voor dezelfde prijs als je voor de zomer voor een week betaald, 2 maanden zou kunnen huren omdat in de winter er amper mensen komen.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Als het echt low-budget moet, kun je overwegen om een tentje mee te nemen. In Spanje zijn natuurlijk campings, maar het is bij de wet ook toegestaan om je tentje gratis op privé-grond opzetten als je toestemming hebt van de eigenaar. In sommige gebieden zijn 'zonas/áreas de acampada', waar je je tent ook gratis voor één of twee nachten mag opzetten, mits je geen rommel achterlaat en de natuur respecteert.
bolletjeom
Reisexpert

http://www.busabout.com/
had je de verkeerde zoekwoorden op gegeven, sorry.
Heb net de site van busabout eens bekeken. Ziet er erg leuk uit. Net als de ozz express, Kiwi experience en the bazz bus!
Ik vind de prijzen ook acceptabel. Maar ik ben niet thuis in de treinprijzen dus ik weet niet of het concurerend is.
wouter86

Bericht door wouter86 »

Bedankt voor alle reacties!

In verband met de dure hostels in Spanje en de hitte daar in Juli, gaan we waarschijnlijk maar naar Oost europa toe.
:)
bolletjeom
Reisexpert

ook geen slecht plan! ^O^
als je daar tips voor nodig hebt...start dan gerust een nieuw topic!
Plaats reactie