Op reis met je beste vriend(in)

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Erik
Site Admin

Op reis met je beste vriend(in)

Bericht door Erik »

Op de ontmoetingsdag was er een discussie of je wel op reis moest gaan met je beste vriend(in) (niet je partner) van het andere geslacht. Er waren twee kampen (zoals altijd met een discussie) waarin de ene beweerde dat het altijd tot meer moest uitlopen wanneer je met iemand van het andere geslacht op reis ging en dat het vooral voor mannen een reden was om met een vriendin op reis te gaan.

Iemand ervaringen met reizen met vrienden (van het andere geslacht) ?
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Op reis met je beste vriend(in)

Bericht door Ron »

nee helaas, wel de discussie gehoord zaterdag.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij is dat wel perfect mogelijk.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Nee, eigenlijk reis ik vooral met vriendinnen of alleen.

En de enkele keer dat ik met vrienden op reis ging, waren we in een grotere groep of sliepen we sowieso gescheiden en ging het om enkele dagen....Geen lange reis oid.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De stelling was: Wanneer je als man met je beste vriendin op reis ging je eigenlijk op zoek was naar een relatie.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:De stelling was: Wanneer je als man met je beste vriendin op reis ging je eigenlijk op zoek was naar een relatie.
Ik ga al jaren met mijn beste vriend op vakantie, en voor mij is het (bijna) de perfecte reisgenoot!

We doen niet altijd alles samen, soms gaan we een paar dagen los van elkaar op stap, en soms slapen we zelfs op andere plekken. (Zo dat ik bv ooit in Alor in het oosten van Indonesie, en hij duizenden km verderop op Java.) Vriendschap is ook elkaar vrijheid geven, en dat gaat bij ons zeer goed.

Mocht hij een dame ontmoeten waarmee hij de nacht door wil brengen dan zou ik dat prima vinden, maar dan wel in haar kamer ^O^ Die situatie heeft zich echter nog nooit voorgedaan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Elke gezonde en (heterosexuele) man heeft, op uitzondering na, alleen maar vriendinnen waarmee hij ook sex zou willen. Ofwel de man is verliefd op de vrouw in kwestie, maar is te verlegen, en heeft dus een vriendschappelijk relatie omdat hij haar niet durft te versieren. Hij hoopt dat er ooit iets magisch gebeurd ofzo waardoor ze een relatie zullen beginnen, tot die tijd wilt hij een "goede vriend" voor haar zijn. Dit zijn de losers. De vrouw in kwestie zullen ze niet krijgen en uiteindelijk zullen ze geconfronteerd worden met hun vriendin die haar nieuwe geliefde aan hem kenbaar maakt, en als het uitgaat, weer op zijn schouder uithuilt om vervolgend een andere kerel als rebound neukertje te nemen. Erger zijn de mannen die de vrouw in kwestie probeerden te versieren maar zijn afgewezen, maar vervolgens wel vrienden blijven zie bovenstaande. Dat zijn de dubbele losers (en een blauwtje, en blijven rondhangen). Een echte man wijst elk nader contact met zijn blauwtje van de hand.

Danwel: de man vindt de vrouw aardig/gezellig/leuk genoeg om af en toe mee rond te hangen, echter geen relatie materiaal, maar WEL "te doen". Hij zal als het moment zich voordoet zijn kans grijpen, met name na een paar biertjes. De volgende dag zullen beide zeggen dat "we wat dronken waren" en de vriendschap blijft gewoon bestaan, omdat beide geen diepere gevoelens hebben. Vooral de vrouw vindt dit belangrijk, die was hier namelijk nooit zo mee bezig, maar de man heeft dit altijd in het vizier gehad als "extra'tje".

Maargoed, vrouwen geloven dit nooit. Die denken dat ze vriendschappen met mannen kunnen hebben. Er zijn uitzonderingen, maar 95% van de mannen heeft alleen vrouwelijke vriendschappen als er "meer te halen valt". Het is voor een man namelijk veel leuker om met gasten bier te drinken dan met vrouwen. Daarom, als een vrouw met een man op vakantie gaat dan zou hij 95% van de gevallen meer willen. De vrouw in het algemeen niet, die ziet het als een echte vriendschap (hoe naief). En als ze al vermoed dat hij meer zou willen maar toch te verlegen is, dan boeit het haar ook niet want elk gezelschap voor haar is beter dan geen gezelschap.

Reizen met je beste vriend(in) is dus prima mogelijk, maar als de man in kwestie nooit een move maakt dan zal dit zeer bedenkelijk zijn en de wenkbrauwen doen fronzen bij de 'echte mannen'!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Waar is het karma knopje als je hem hard nodig hebt hahaha.
Mocht hij een dame ontmoeten waarmee hij de nacht door wil brengen dan zou ik dat prima vinden, maar dan wel in haar kamer ^O^ Die situatie heeft zich echter nog nooit voorgedaan.
En wat als hij "met jou de nacht zou willen doorbrengen" ? Zou je dan niet meer met hem op reis gaan?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:Waar is het karma knopje als je hem hard nodig hebt hahaha.
En wat als hij "met jou de nacht zou willen doorbrengen" ? Zou je dan niet meer met hem op reis gaan?
Ik ga een vriendschap van meer dan 10 jaar niet opgeven voor een nachtje sex, en hij denkt daar net zo over.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ook niet voor een relatie?
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Erik schreef:Ook niet voor een relatie?
Het perfecte reismaatje, goede vrienden, hij versiert nooit vrouwen als ze samen op reis zijn...klinkt als het klassieke voorbeeld. Wellicht wilt hij wel een relatie, en ten tweede, hoe weet je dan hij niet een avondje "fun" wilt? Dan denk jij dat hij er zo over denkt.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Intressante theorie hoor Dexter.. helaas soms wel herkenbaar, dat je dan toch opeens met een "avondje fun" wordt geconfronteerd. Opzich ook niet erg als je daarna beide het idee hebt dat het een slecht plan was.

Maar wat als de man in kwestie homo is? of ook bevriend met de partner van de vrouw.. kan het dan wel
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb niemand in mijn vriendenkring rondlopen waar ik een relatie mee zou willen. Daarvoor hanteer ik wellicht andere criteria (chemie) dan voor vriendschap. Maar we dwalen af van het onderwerp!

P.S. Dexter: wellicht reis ik te vaak naar gebieden waar je gewoon geen sex met een local WILT! (En waar geen andere toeristen zijn.) Niet iedereen neemt genoegen met elk gat.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Jenny schreef:Niet iedereen neemt genoegen met elk gat.
Niet iedereen nee... Maar sommige ~O> .

Wat een discussie ook weer. Ik zit helaas achter een erg vervelend toetsenbord dus geen input van mijn kant. Wie weet vanavond nog!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Tikva schreef:Maar wat als de man in kwestie homo is? of ook bevriend met de partner van de vrouw.. kan het dan wel
Homo lijkt me duidelijk, dat zijn net vrouwen. In het tweede geval, stel jij zou met een goede vriend van je partner op reis gaan. Kan natuurlijk prima, maar toch zal je partner het niet prettig vinden lijkt mij. De kans dat een vriend je partner inpikt, danwel "iets" plaatsvindt, gebeurt nogal eens vaker dan men denkt vermoed ik..
Plaats reactie