Hoe bescherm je je Ipad op reis?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Hoe bescherm je je Ipad op reis?

Bericht door Ilonka »

Hoi,

Ik wil mijn Ipad mee op reis nemen, maar nu is de hamvraag hoe ik deze het beste tegen diefstal kan beschermen,
De meest veilige, maar niet altijd even praktische oplossing, is deze continue in mijn daypack hebben en de gehele dag dragen. Ik durf hem niet in een kluisje in een backpackers te laten liggen.
Ik heb ooit een soort van portabele flexibele kluisjes op internet gezien. Ben helaas vergeten hoe die dingen heten en kan het nu niet meer terugvinden.

Wie heeft een goede tip?

Groetjes Ilonka
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hoe bescherm je je Ipad op reis?

Bericht door Tikva »

Neem niets mee wat je echt niet kwijt wilt raken.
Als je hem al niet in een kluisje in een hostel durf te laten liggen dan zou ik je ipad gewoon thuis laten. Een extra draagbaar kluisje heb ik nog nooit van gehoord maar lijkt me echt niet praktisch. Je sleept extra gewicht mee en als ze je rugzak openmaken en zoiets zien nemen ze het waarschijnlijk zeker mee want daar moet wel iets spannends in zitten (spannender dan een ipad) dan gaat zo'n dief thuis wel uitvogelen hoe het open moet, met geweld lukt alles.

Zelf stop ik mijn laptop en muziek device altijd gewoon in het onderste gedeelte van mijn rugzak. Dat kan op slot met een eigen slotje. Als het hostel een kluisje heeft dan stop ik de spullen daar wel in (met eigen slotje). Maar vaak is dat er niet, als iemand toch je tas open snijdt dan heb je daar toch een reisverzekering voor.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik sluit me aan bij Tikva. Leg waardevolle spullen niet open en bloot op tafel, maar stop ze weg onderin je tas/rugzak. Doe er eventueel een extra slotje op. Zorg voor een goede back up van je data, en eventueel een goede reisverzekering.

Zelf acht ik mijn kamer veiliger dan de tas die ik bij me heb. Maar wellicht is dat een gevoel wat niet klopt, ik ben ooit beroofd en moest m'n tas afgeven.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wij stoppen onze spullen ook altijd in een backpack met slotje en daarnaast ook nog in een flightbag met slot die we vaak ook nog vastmaken aan iets in de kamer. Als ze het willen hebben nemen ze het mee, maar hoe meer tijd het kost om iets mee te nemen hoe lastiger en hoe groter de kans dat ze voor wat gemakkelijkers kiezen (dat is onze theorie). Je kunt bij de fietsenwinkel goede kleine kabel slotjes halen.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

waardevolle spullen gaan in een kluisje als die er is in de kamer en anders gewoon in mijn grote backpack achter slotjes. mijn minilaptop heb ik zelfs gewoon zo in het grote vak gehad in cairo en dahab zonder dat die achter slot zat, maar vond het niet onveilig dit omdat de meeste kamergenoten een laptop bij zich hadden.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Ilonka »

Thanks, maar een paar goede slotjes voor mijn backpack kopen dus!
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Erik schreef:Wij stoppen onze spullen ook altijd in een backpack met slotje en daarnaast ook nog in een flightbag met slot die we vaak ook nog vastmaken aan iets in de kamer. Als ze het willen hebben nemen ze het mee, maar hoe meer tijd het kost om iets mee te nemen hoe lastiger en hoe groter de kans dat ze voor wat gemakkelijkers kiezen (dat is onze theorie). Je kunt bij de fietsenwinkel goede kleine kabel slotjes halen.
Dat is inderdaad de beste manier.....maar om nou elke keer die flightbag eromheen te doen.....zucht :-(.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

El Niño schreef:Dat is inderdaad de beste manier.....maar om nou elke keer die flightbag eromheen te doen.....zucht :-(.
Als dat al te veel moeite is waar zou je dan gaan reizen? Moet je helemaal naar de andere kant van de wereld vliegen, spullen steeds inpakken, lopen om ergens te komen pfff vermoeiend zeg :)

Zo'n zak, zeker als hij groot genoeg is, zit in twee tellen om de spullen heen, net zo snel als een rugzak afsluiten of koffer dichtmaken. Je krijgt er handigheid in. Heb laatst een koffer meergenomen en daarmee kostte het me meer tijd om dat ding dicht te krijgen.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Erik schreef:
El Niño schreef:Dat is inderdaad de beste manier.....maar om nou elke keer die flightbag eromheen te doen.....zucht :-(.
Als dat al te veel moeite is waar zou je dan gaan reizen? Moet je helemaal naar de andere kant van de wereld vliegen, spullen steeds inpakken, lopen om ergens te komen pfff vermoeiend zeg :)

Zo'n zak, zeker als hij groot genoeg is, zit in twee tellen om de spullen heen, net zo snel als een rugzak afsluiten of koffer dichtmaken.
Het is niet het er omheen doen wat het meeste tijd kost. Maar de flightbak weer terugstoppen in zijn eigen verpakking :-) Maar ik gebruik het voornamelijk wanneer ik moet reizen en dan nog meestal als ik moet vliegen en iets minder bij busreizen. Op een kamer/dorm doe ik 'm meestal gewoon met een slotje op slot en mijn belangrijke spullen ergens diep verstopt.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Sommige flightbags hebben inderdaad niet een groot hoesje om hem in terug te doen. Daar heb ik gelukkig geen last van :) Dus ook het opbergen gaat relatief snel, maar het vereist wel wat voorbereidingen en "ervaring". Koffer is sowieso sneller, maar die heeft weer andere problemen.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik heb ook geen extra hoesje. Maar een 'ingenieuze constructie' om hem op te bergen. Ik word er ook steeds handiger in om hem binnen een paar minuten weer om te vormen zodat in of op de backpack kan.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ik prop mijn flightback gewoon in mijn backpack als ik hem niet gebruik. ik heb nooit een hoesje gehad, en nooit gemist.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie