Van Phnom Penh naar HCMC via de Mekong

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Marc1980

Van Phnom Penh naar HCMC via de Mekong

Bericht door Marc1980 »

Hallo,
We zitten op dit moment in Cambodja en willen volgende week van Phnom Penh naar HCMC via de Mekong. Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat zijn leuke tours en hoeveel dagen zijn ervoor nodig (we hebben de tijd)? En waar kun je deze tours het beste boeken?
Alvast bedankt!
Marc
Jenny
Reisexpert

Re: Van Phnom Penh naar HCMC via de Mekong

Bericht door Jenny »

Ik heb dit een aantal jaar geleden gedaan, en ik vond het leuk om te doen. Je hebt tours van verschillende lengtes, ik heb twee nachten in de Mekongdelta overnacht. Je bezoekt verschillende markten enzo.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

het stikt in PP van de tourbureautje's. gewoon 1 kiezen die je het meeste aanspreekt.
jan farang
Reiziger

Bericht door jan farang »

je kan gewoon de snelboot pakken naar Vietnam, plaats is dan Cow doc, grens passeer je halverwege en is gewoon op het water.
Vanaf cow doc pak je dan een minivan naar Ho Chi ming city
Marc1980

Bericht door Marc1980 »

Bedankt voor jullie reacties. Ik wilde jullie even laten weten hoe we nu gedaan hebben.

We hebben niet gekozen voor de kantoortjes in Phnom Penh, want die gaan met Delta. Die zijn weliswaar heel goedkoop (USD60), maar dat merk je ook aan de tour volgens de meeste verhalen op internet. Je krijgt weinig te zien, slechte hotels, slechte gids die bijna geen Engels spreekt. Als dit niet uitmaakt, is het een goede optie.

Maar wij hebben gekozen voor een prive tour via Sinhbalo. Je betaalt wel een stuk meer (USD190), maar je krijgt er ook meer luxe voor terug. Wij reizen met zijn drieen en hadden een chauffeur en Engels sprekende gids ter beschikking. Sinhbalo is ons zeer goed bevallen.
Plaats reactie