Backpacken door Canada met openbaar vervoer is het mogelijk?

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Backpacken door Canada met openbaar vervoer is het mogelijk?

Bericht door Ilonka »

Hoi, hoi,

Ik zit er aan te denken om volgend jaar vier weken met mijn rugzak door Canada heen te trekken. Omdat ik alleen reis zie ik het niet zitten om een auto te huren. Heeft iemand ervaring met het reizen per openbaar vervoer en vliegtuig? Zijn de nationale parken dan bijvoorbeeld goed te bereiken?

Groetjes Ilonka
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Ze hebben hier in Canada helaas geen budget vliegers, dus goedkoop vliegen zit er niet in.
Meest gebruikte openbaarvervoer is de Greyhound. (www.greyhound.ca) Daar kun je misschien kijken waar je heen wilt en of ze daar ook stoppen.

Ik zou als ik jou was overwegen om een toer te boeken die langs wat punten gaat die je graag wil zien. Op die manier lukt het je om zonder auto te huren toch de dingen te zien die je wil zien in de 4 weken dat je hier bent.
Waar in Canada wil je ongeveer heen als ik vragen mag? Het westen ben ik nog niet geweest, over een paar weken ben ik daar, maar rond Ottawa ken ik ondertussen de weg wel een beetje.
Broaden your minds
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Ik ben door Canada getrokken met een huur auto en vond het erg moeilijk om er te "backpacken". De kosten voor een motel (want hostels e.d. hebben we niet kunnen vinden) zijn behoorlijk hoog. Zo'n 40 of 50 dollar. Ook qua vervoer en internet is het minder ingesteld dan sommige low budget reislanden waar je jezelf afvraagt of ze er uberhaupt internet hebben.

Ook zag ik op deze site een stukje over auto huren in canada staan en dat klopt wel aardig.
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Ilonka »

Hoi, hoi,

Omdat ik alleen reis, maar niet graag altijd alleen ben huur ik niet graag een auto. Ik weet ook nog niet precies welk gedeelte van Canada ik wil zien. Ik had gehoord dat het erg mooi is. Maar omdat ik ook gehoord had dat het niet echt een Backpackersland is heb ik hier eerst mijn vraag maar eens gelanceerd voordat ik me erin verdiep.
Het lijkt erop dat ik met Canada bezoeken nog moet wachten totdat ik reisgezel heb.

In ieder geval bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes Ilonka
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Er zijn veel mensen die in Canada een working holiday visum aanvragen en op die manier backpacken, net als in Australie.
Ook voor het werken op farms met organizaties als Wooff of helpx.net zijn er genoeg mogelijkheden.
Maar het is een onwijs groot land, afstanden zijn gewoon groot en het backpacken is er minder bekend dan in Australie.. maar dan betekent helemaal niet dat het niet goed kan!
En er zijn wel degelijk hostels, tourtjes, en goedkoop vervoer te vinden. En ook het eten hoeft niet duur te zijn. (Marco, ik ben benieuwd waar jij geen hostel kon vinden!?)

En ja, een auto is handig. Maar er is ook busvervoer en dat is prima te doen. (met een ISIC card of HI card krijg je flinke korting!)

Ik persoonlijk wil nog graag een keer naar de Rockies in Canada, veel verhalen gehoord en mooie foto's gezien van vrienden. Dus die kant van Canada zou ik je aanraden! Maar goed, de oostkust moet ook erg mooi zijn. En Montreal is ook een superleuke stad... En de Niagara Falls zijn dan wel lekker toeristisch, maar ook weer niet voor niks zo populair!!

Ik zou gewoon gaan als ik jou was!
Broaden your minds
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Tessa schreef:(Marco, ik ben benieuwd waar jij geen hostel kon vinden!?)
Nou bijvoorbeeld in London en Kingston. Wij zijn van Toronto eerst naar beneden gereden en vervolgens naar Ottoawa. Helaas was het voor een niet al te lange vakantie maar die omgeving hebben we redelijk wat gezien. Hier ook voornamelijk geslapen in motels.

In Toronto verbleven wij in het Homewood Inn wat trouwens een prima plek is om te overnachten :)

Tessa ik zou je ook zeker niet afraden om er niet te gaan backpacken, het is een erg mooi lang met zijn eigen unieke dingen maar persoonlijk vond ik het voor de korte tijd die ik had een minder gemakkelijk land om rond te trekken dan b.v. Asië of Australië.
Plaats reactie