rondreis ZO azie, 3 weken overlap met vriend

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Leonie89

rondreis ZO azie, 3 weken overlap met vriend

Bericht door Leonie89 »

Hallo allemaal,
Mijn vriend gaat vanaf mei tot augustus naar ZO Azië. Hij wil graag naar Indonesië en Vietnam.
Door hem ben ik ook geïnspireerd om te gaan reizen, alleen kan ik pas weg in augustus. We hebben nu afgesproken om in augustus nog 3 weken samen te gaan reizen en dat ik daarna in mijn eentje verder ga.
Nu zit ik alleen met het logistieke probleem, waar kunnen we elkaar ontmoeten en waar kunnen we heen die 3 weken??
Ikzelf wil graag naar Thailand, maar mijn vriend wil dat niet. Het leukste lijkt ons om dus naar Laos te gaan met zijn tweeën. Ik ben nu aan het kijken hoe ik dit aan kan pakken. Voor mijzelf: een retourtje Bangkok, daarna naar Laos zien te komen? Maar hoe precies?
Voor hem: naar Jakarta, na een (anderhalve)maand naar Vietnam (hanoi of ho chi mihn?) en in augustus naar Laos.
Het goedkoopste qua tickets wat ik kan vinden is een retour Bangkok, maar is dit voor mijn vriend ook voordeliger, aangezien Bangkok voor hem alleen maar een doorreisstation zal zijn...
Zouden jullie misschien wat tips kunnen geven over wat de beste route voor zowel hem als mij is? Hij moet dus na onze 3 weken samen weer terug naar Nederland.
Heel erg bedankt alvast!
Groetjes Leonie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: rondreis ZO azie, 3 weken overlap met vriend

Bericht door Tikva »

Als hij toch al in vietnam is dan is Laos of Cambodja wel een logische keuze.

Kies je voor cambodja dan kan hij in vietnam het beste bovenaan beginnen, omlaag reizen en dan in 1 dag naar Pnohm Phen. Jij kunt van bangkok in 1 dag naar Siem Reap en dan moet je alleen nog uitvechten of hij naar Siem Reap komt of jij naar Pnohm Phen. Andere optie is dat jij een air asia vlucht boekt naar Pnohm Phen.
Je zou dan samen Ankor, en pnohm phen en nog wat dingen in 1 a 1,5 week en dan eventueel nog 1,5 weken zuid-laos (wel visum regelen vooraf in PP) waarna hij vanaf vietianne of pakse weer naar bangkok kan.

Laos is lastiger als je echt maar 3 weken overlap hebt maar kan ook als jij gaat vliegen. Jij vliegt dan naar Luang Prabang, hij heeft vanaf noord vietnam 2 dagen reistijd naar Luang prabang.
Je zou dan samen 3 weken laos kunnen doen waarbij hij vanaf pakse weer naar bangkok en naar huis gaat.

Als je nog nooit in cambodja bent geweest zou ik voor de eerst optie kiezen, waarbij hij naar Siem Reap komt. Ankor is echt super mooi om samen te zien, en op de eilandjes in zuid-laos kan je heerlijk samen relaxen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Leonie89

Bericht door Leonie89 »

Bedankt! Hier kan ik echt wat mee. Ik zal even gaan overleggen wat we kunnen gaan doen.

Zal even goed de kaart erbij pakken om te kijken wat logisch is. Ook maar eens gaan verdiepen in wat allemaal waar is en wat we graag willen zien.
Leonie89

Bericht door Leonie89 »

Ik heb nu gekeken naar de mogelijkheden voor mij om naar Phnom Penh te gaan. Vanuit Bangkok is er een redelijk goedkoop ticket daar naar toe. Het liefst wil ik Bangkok alleen als tussenstop, maar het vliegtuig dat ik wil boeken komt om 13:15 aan in Bangkok en om 15:25 gaat het vliegtuig vanuit Bangkok weer naar Phnom Penh, het lijkt me nogal krap om dit te halen. Als je een beetje vertraging hebt, mis je het vliegtuig al.

Zouden jullie dit aanraden? Of misschien een dagje in Bangkok wachten en de vlucht van de volgende dag nemen naar Phnom Penh?
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Zo'n korte overstaptijd kun je beter niet gokken. Het vliegveld in Bangkok is gigantisch groot, en de gate van je volgende vlucht sluit waarschijnlijk een half uur voor vertrek.

Als er de volgende ochtend een vlucht is naar Cambodja zou het een optie kunnen zijn om in een hotel bij het vliegveld te overnachten
Plaats reactie