4 weken reizen!

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Ralph81

4 weken reizen!

Bericht door Ralph81 »

Hallo allemaal,
erg leuk om hier van alles en nog wat te lezen. Echter maakt het lezen van alle tips en info het er niet makkelijker op om te bepalen wat wel en niet te gaan zien.

Samen met mijn vriendin ga ik in juni 4 weken rondtrekken door Java en Bali en mogelijk nog de Gili's. We beginnen in Jakarta en eindigen in Denpassar.
Zijn er mensen met tips wat vooral wel en wat vooral niet te bezoeken. We willen graag de highlights zien maar liever ook weer niet tè toeristisch.
Tevens willen we een aantal dagen duiken en luieren op het strand. Heeft iemand tips waar we dit het beste kunnen doen?

Mochten er nog tips zijn voor leuke hotelletjes etc. die zijn uiteraard ook welkom.
We zijn vrij ervaren reizigers en gaan lekker op de bonnefooi die kant op. We zijn dus zeer flexibel en hebben ook een redelijk ruim budget. We zullen hostels afwisselen met de wat luxere hotels.

Ben benieuwd naar de tips en ervaringen!
Jenny
Reisexpert

Re: 4 weken reizen!

Bericht door Jenny »

De vraag wat je wel en niet kan doen in 3-4 weken Indonesie is al een aantal keer langsgekomen, heb je de oudere draadjes over dit onderwerp allemaal al gelezen?

Ik zou voor Jakarta, Bogor, Bandung, Pagandaran, Yogya, Wonosobo (Dieng), evt Blitar/Kediri, Malang, Bromo, Ijen Kawa gaan. Toevallig is dat ook de route die ik ongeveer tijdens mijn eerste bezoek aan Java heb gedaan ;) (http://www.ikreis.net/main.php?cid=19.) Er zitten plekken bij die redelijk touristisch zijn maar die je gewoon MOET zien (denk aan Yogya met de Borobudur en Prambanan), maar er zijn ook plekken waar je bijna geen tourist tegenkomt (Blitar/Kediri, Wonosobo). Je hebt de tijd, dus waarom niet?

Het enige ding wat ik niet zou bezoeken, althans niet te lang, is Jakarta. Een grote stad, het Nationaal Museum is erg leuk, maar verder vind ik er niet veel aan.

Duiken kan zowel op Bali als op Lombok./Gili's. Als je op Lombok gaat, dan kan ik Dreamdivers aanraden. Goede duikschool, ze zitten op Gili Trawangan, maar ze kunnen je ook vanaf de andere eilanden ophalen. Hun accomodatie ziet er ook mooi uit, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er nooit overnacht heb. (Ik reisde alleen, en vond de kamers voor 1 persoon net te duur.)

Als je op Bali gaat duiken, dan kun je op iedere straathoek wel een duikschool vinden, of beter, een plek waar duiken verkocht worden. Je zou dus evt in het zuiden kunnen verblijven, maar dan moet je verder reizen naar de duikstekken. Ik kan je aanraden om in het oosten te gaan zitten. Wil je absolute rust (naja, redelijke rust), dan is Tulamben een aanrader. Tulamben Wreck Divers is een goede duikschool. Wil je iets meer leven, dan kun je in Padangbai blijven. Persoonlijk vind ik Tulamben mooier om te duiken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
hondje25

Re: 4 weken reizen!

Bericht door hondje25 »

ik heb 7 weken door indo gereisd,en vond java super!!!
bali daarintegen vond ik niet zo leuk.
veeeelst te toeristisch

lees mn java reis maar als je tijd heb.t staat op mn site.

vergeet blitar niet aan te doen!!ook een leuk stadje.en niet toeristisch.

gr joyce
Plaats reactie