Reis-blog bijhouden, waar?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Paul22

Reis-blog bijhouden, waar?

Bericht door Paul22 »

Binnenkort gaan mijn vriendin en ik zes maanden op reis en we willen uiteraard het thuisfront op de hoogte houden van onze avonturen. Maar welke blog-site raden jullie aan (behalve aroundtheglobe)? Wil er wel aardig wat filmpjes/foto's op kunnen zetten. Iemand advies?
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Wat zoek je precies in een weblog en wil je er wel of niet voor betalen?!
Er zijn namelijk tal van opties naast Around the Globe. Het lijkt mij dat ze bij around the globe ook niet al te lang meer achter kunnen blijven met filmpjes? Of wel!???
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Ik heb verschillende sites bekeken waar je een site kunt bij houden (oa aroundtheglobe en waarbenjijnu), maar geen van allen voldoen ze aan mijn wensen. Daarom heb ik besloten om zelf een site te gaan maken, en ga gebruik maken van:

wordpress, software om een weblog bij te houden
youtube, voor filmpjes
flicker zelfde idee als youtube, maar dan voor foto's

Via Youtube kun je eenvoudig korte filmpjes uploaden (max 10 minuten/100mb), en via een stukje code kun je deze in je reislog plaatsen.

Bij Flickr kun je je foto's uploaden. Voor 20,- kun je een jaar lang onbeperkt uploaden, onder andere door je foto's te mailen naar flickr, of via een klein programmatje wat de foto's ook automatisch verkleint. Via een Wordpress plugin worden ze in de eigen website opgenomen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zal niet voor mijn beurt spreken maar ik heb het vermoeden dat er aan filmpjes gewerkt word hier bij Aroundtheglobe......

ik kan alleen maar zeggen dat ik nu op reis ben en al een paar mensen heb horen mopperen over waarbenjij.nu
je moet daar betalen voor ruimte voor foto's. Ikzelf vind dat een enorm nadeel. En gister zat ik dus naast een stel dat betaalde ruimte kwijt was geraakt bij waarbenjij.nu
hoe het precies weet zit weet ik niet want ik heb me er maar niet mee bemoeit.
Maar betalen voor iets dat je minstens net zo goed ook gratis kunt krijgen vind ik onzin.
Volgens mijh krijg je bij waarbenjij.nu ook mailtjes met reclame 1 keer in de zoveel tijd. Dat heb je hier ook niet

dit is niet bedoeld als promotiepraatje of om waarbenjij.nu naar beneden te halen hoor, gewoon wat ik nu om me heen hoor en wat ik er persoonlijk van vind.

Voor mij is een weblog ook te beperkt. Ik heb dan ook mijn eigen website naast mijn weblog hier.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

bolletjeom schreef:ik zal niet voor mijn beurt spreken maar ik heb het vermoeden dat er aan filmpjes gewerkt word hier bij Aroundtheglobe......
Mag ik dan de hoop uitspreken dat ze het wiel niet opnieuw gaan uitvinden? Gewoon met youtube gaan werken dus, en dat je dan op een 'hyves'achtige manier de video kunt embedden als gadget?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoi Tijn,

Denk je niet dat als Around the Globe kiest voor het embedden van b.v. Youtube dat het erg onhandig is dat je voor alles wat je nodig hebt apart moet inloggen? Zelf vind ik dat wel en daarom zou ik er dus wel voor kiezen om de filmpjes binnen Around the Globe te houden. Maar een extra mogelijkheid om b.v. ook Youtube filmpjes te plaatsen is zeker geen slecht idee.

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een compleet nieuwe versie van de website. Alle opmerkingen welke sinds de vorige lancering zijn gedaan en te groots waren om toe te passen worden nu meegenomen.
Dus mochten mensen nog wensen hebben over bepaalde functionaliteiten dan hoor ik dat graag. Wat betreft de filmpjes... deze gaan er ook komen.

Wat ik je ook nog wil/kan aanbieden is om eventueel samen te werken. Stel dat je een eigen ontwerp wil, of functionaliteiten die je mogelijk zelf zou kunnen maken kunt toevoegen aan een around the globe weblog.

In het algemeen.... ik ben erg benieuwd naar jullie plus en minpunten van Around the Globe. Ik hoop dat we hier dan wat mee kunnen doen op korte termijn.
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Ha die Erik,

Hmm beide mogelijkheden zou helemaal goed zijn natuurlijk: zowel een eenvoudige around the globe interface, als het embedden van youtube filmpjes. Vergeet niet dat filmpjes erg groot in omvang zijn, en veel dataverkeer gebruiken. Filmpjes gaan around the globe dus (veel) geld kosten. Via youtube is het natuurlijk gratis te gebruiken, en (althans nu nog) reclame vrij.
evanerp schreef: In het algemeen.... ik ben erg benieuwd naar jullie plus en minpunten van Around the Globe. Ik hoop dat we hier dan wat mee kunnen doen op korte termijn.
Ik kan er niet veel over zeggen, omdat ik het log niet gebruik. Maar een paar van de redenen waarom ik besloten heb om verder te kijken waren met name dat er maar een beperkt aantal layouts beschikbaar zijn en onvoldoende ruimte voor informatieve teksten (voorbereidingen e.d.). 2 dingen die redelijk eenvoudig kunnen worden ingepast, de layouts kunnen zeker met hulp van gebruikers worden gemaakt.
thierry_henry
Vakantieganger

Re: Reis-blog bijhouden, waar?

Bericht door thierry_henry »

Ik was ook op zoek naar een goede reis-blog-site, en kwam de volgende site tegen:

http://www.reislogger.nl/about

Veel functies (vooral de routekaart is mooi) en onbeperkt foto's e.d.
Laatst gewijzigd door thierry_henry op 21 okt 2008 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Heb je een voorbeel van zo'n log Thierry Henry. Ik heb nl via hyves een keer een spamachtig mailtje gekregen van deze site, en heb de indruk het een nieuwe is. Wellicht kinderziektes enzo....eerst zien dan geloven ;-)
thierry_henry
Vakantieganger

Bericht door thierry_henry »

Ik heb inderdaad ook de indruk dat het een vrij nieuwe site is, maar ze hebben veel mogelijkheden.

Kijk voor voorbeelden gewoon op http://www.reislogger.nl/ en klik een willekeurige weblog aan..
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Wij gebruiken zelf www.blogspot.com je hebt ook www.waarbenjij.nu is makkelijk kwa gebruik en in Nederlands.
Met foto's en filmpjes kom je als snel bij een ander terecht waar je dan een link kan plaatsen in je weblog.

gr van Moira
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb ooit een waarbenjij.nu gehad, die staat nog steeds wel online maar alles heb ik inmiddels overgeplaatst naar http://www.blogspot.com dit omdat bij waarbenjij.nu nog steeds regelmatig spamberichten onder aan een geschreven tekst als reactie gezet worden, heb ik op blogspot.com gelukkig veel minder last van..
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Ik had gewoon een reisblog bij Blogse.nl, niet onwijs de handigste, maar had geen zin om het te veranderen tussendoor. Mijn foto's heb ik steeds op Facebook geupload en dan de link naar het album in mijn blog gezet. Dat was het makkelijkste uploaden en gratis en zoveel je wil.

Zou ik nu weer een blog moeten maken zou ik Travelpod gebruiken denk ik. Gratis video's en foto's, alleen vind ik de overzichtelijkheid niet de allerbeste, maar goed, het lijkt wel erg compleet.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

tja en dan ben ik toch nieuwsgierig, wat vinden jullie dan van Around the Globe om als weblog te gebruiken? :@
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik heb geen ervaring met around the globe als weblog omdat ik er nooit gebruik van heb gemaakt, en iedereen weet mijn blog nu te vinden dus is nu niet handig om nog verder over te stappen, en om alle verhalen nou dubbel te plaatsen is ook beetje onzin vind ik ;)
Plaats reactie