Open jaw ticket geweigerd bij check-in
Open jaw ticket geweigerd bij check-in
Eind vorige week werd op de luchthaven van Zaventem mijn open jaw ticket geweigerd. Aangezien veel mensen denken dat een open jaw voldoende is plaats ik dit bericht.
Ik had bij een Airstop een ticket België - Panama gekocht met een retour vanuit Colombia naar België met Delta Airlines. Voor hen was dit niet voldoende bewijs dat ik Panama zou verlaten en zonder een extra ticket om Panama te verlaten mocht ik niet inchecken. Airstop had mij hiervan niet op de hoogte gebracht en Delta hun reactie was dat ik diplomatie.be had moeten checken wat ik ook had gedaan maar hier staat voor Panama enkel dat een paspoort vereist is en bij Colombia naast de paspoort en visum info dat een retour of onward ticket nodig is. Heel veel tijd verloren hierdoor en uiteindelijk mijn vlucht gemist. Natuurlijk een enorme teleurstelling en om te voorkomen dat anderen dit ook tegengekomen wil ik waarschuwen dat sommige luchtvaartmaatschappijen heel strikt zijn.
Ik had bij een Airstop een ticket België - Panama gekocht met een retour vanuit Colombia naar België met Delta Airlines. Voor hen was dit niet voldoende bewijs dat ik Panama zou verlaten en zonder een extra ticket om Panama te verlaten mocht ik niet inchecken. Airstop had mij hiervan niet op de hoogte gebracht en Delta hun reactie was dat ik diplomatie.be had moeten checken wat ik ook had gedaan maar hier staat voor Panama enkel dat een paspoort vereist is en bij Colombia naast de paspoort en visum info dat een retour of onward ticket nodig is. Heel veel tijd verloren hierdoor en uiteindelijk mijn vlucht gemist. Natuurlijk een enorme teleurstelling en om te voorkomen dat anderen dit ook tegengekomen wil ik waarschuwen dat sommige luchtvaartmaatschappijen heel strikt zijn.
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Open jaw ticket geweigerd bij check-in
heel vervelend voor je!!!
Helaas is dit niet echt nieuws voor de vaste bezoekers van deze site maar goed dat je het nogmaals meld!
Met een openjaw moet je uitzoeken of je in aanmerking komt voor een eventueel visum on arival. Vaak is dit niet zo omdat je geen bewijs hebt dat je binnen.... Bijvoorbeeld...30 dagen het land verlaat.
Dan moet je voor vertrek een visum regelen.
Helaas is dit niet echt nieuws voor de vaste bezoekers van deze site maar goed dat je het nogmaals meld!
Met een openjaw moet je uitzoeken of je in aanmerking komt voor een eventueel visum on arival. Vaak is dit niet zo omdat je geen bewijs hebt dat je binnen.... Bijvoorbeeld...30 dagen het land verlaat.
Dan moet je voor vertrek een visum regelen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Een visum biedt toch ook geen garantie dat je wel degelijk het land zal verlaten.
Voor Panama had ik als Belg geen visum nodig. En een visum on arrival kan je toch enkel kopen na de landing? Ik werd tijdens mij vertrek in België tegengehouden en ik denk niet dat een visum of een visum on arrival een verschil hadden gemaakt.
De luchtvaartmaatschappij eiste een bijkomend ticket met vertrek vanuit Panama nr een andere bestemming.
Begrijp ik je uitleg verkeerd want ik vind het een beetje bizar. Ik ben van plan om mijn reis op een later tijdstip te laten doorgaan en ik wil dan deze keer ook beter voorbereid zijn
Voor Panama had ik als Belg geen visum nodig. En een visum on arrival kan je toch enkel kopen na de landing? Ik werd tijdens mij vertrek in België tegengehouden en ik denk niet dat een visum of een visum on arrival een verschil hadden gemaakt.
De luchtvaartmaatschappij eiste een bijkomend ticket met vertrek vanuit Panama nr een andere bestemming.
Begrijp ik je uitleg verkeerd want ik vind het een beetje bizar. Ik ben van plan om mijn reis op een later tijdstip te laten doorgaan en ik wil dan deze keer ook beter voorbereid zijn

Even nieuwsgierig maar hoe was je van plan van panama naar columbia te gaan?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik wou met de boot gaan en ter plekke een ticket kopen. Ik had de nodige info over het traject maar nergens een site gevonden waar ik al online tickets kon bestellen. Zelfs als het mogelijk was geweest had ik dat niet gedaan omdat ik mij niet bewust was dat ik een retour vanuit Panama nodig had en niet wou vastzitten aan een bepaalde vertrekdatum.
-
Begrijpelijk, want in veel landen kom je hier niet mee binnen. Internet zegt dit vaak niet tegen je als je boekt. Je krijgt geen pop up of iets dergelijks, dan is live communicatie met een reisagent of iets dergelijks toch prettiger.
Gelukkig is het wel opgelost!
Gelukkig is het wel opgelost!
Hoi allemaal,
Ik wil in juli naar Argentinië reizen, en eind september via Peru terug naar Brussel. Hoe kan ik voorkomen dat mijn open jaw ticket ook geweigerd wordt bij het inchecken?
Ik wil in juli naar Argentinië reizen, en eind september via Peru terug naar Brussel. Hoe kan ik voorkomen dat mijn open jaw ticket ook geweigerd wordt bij het inchecken?
Qreply
Ik ben, net als de persoon boven mij, om een open jaw ticket te kopen. In april heen naar Buenos aires en terug vanaf Panama, in augustus. Waaraan moet je voldoen om niet tegen gehouden te worden op het vliegveld? Moet je visa regelen? Hoe kan je bewijzen dat je van plan bent het land te verlaten?
Hebben jullie toevallig nog extra tips om een open jaw ticket te boeken?
Hebben jullie toevallig nog extra tips om een open jaw ticket te boeken?
Je kunt even bij de visum regels kijken wat de vereisten zijn. Op basis daarvan kun je dan kijken wat je moet doen.