Zuid-Oost Azië ~ Zuid-Amerika

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
nsenada
Vakantieganger

Zuid-Oost Azië ~ Zuid-Amerika

Bericht door nsenada »

Hallo iedereen, ik ben Frank en ben van plan om in September naar Zuid-Oost Azië en Zuid-Amerika te trekken voor een jaartje. Nu is mijn vraag... wat zou het beste zijn? Om eerst naar ZOA te vliegen, daar rond te trekken en van daaruit naar ZA te vliegen of omgekeerd? En boek ik mijn ticket van het ene continent naar het andere best al in België of bv. in Bangkok of omgekeerd in Rio of dergelijke. Ik heb geen flauw idee wat het beste/goedkoopste is. Dank U wel.

Groetjes,

Frank
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Zuid-Oost Azië ~ Zuid-Amerika

Bericht door Tikva »

Het maakt niet zoveel uit waar je als eerste heen gaat. Ik zou het van het klimaat laten afhangen. Je zou dan denk ik het beste eerst naar zuid-oost azie gaan, je pakt dan nog iets van het regenseizoen mee maar als je daar als laatste naar toe gaat heb je meer regenseizoen. In zuid-Amerika is het weer meer door de hoogtebepaald, maar als je daar als laatste heen gaat heb je ook de beste maanden.

Vliegen van zuid-amerika naar azie is heel erg duur, waarschijnlijk zal het het goedkoopst zijn om weer terug te vliege naar Europa en vanaf daar naar Azie te gaan.

Normaal gesproken is het niet goedkoper als je het ticket ter plekke koopt, alles gaat nu eenmaal via internet. Ik zou dus nu al kijken naar de goedkoopste opties, als je er zoals verwacht achter komt dat een round the world ticket o.i.d. duurder is dan twee losse tickets dan zou je die naar Azie vast kunnen kopen en voor zuid-amerika moet je dan toch nog wachten omdat maatschappijen max 11 maanden vooruit kunnen boeken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
nsenada
Vakantieganger

Re: Zuid-Oost Azië ~ Zuid-Amerika

Bericht door nsenada »

Dank je wel Tikva. Ben zopas terug van het reisbureau en daar sprak men inderdaad over een RTW-ticket van 3150 €. Het is dus zonder twijfel goedkoper om 2 aparte tickets te kopen en weer te vertrekken uit België(of dergelijke) en zo ziet mijn familie mij ook nog even, 2 vliegen in één klap. Dank je wel voor de reactie!
Plaats reactie