Van Chang Mai naar Viang Vieng
Van Chang Mai naar Viang Vieng
Goedemrogen,
Eind april wil van ik van Chang Mai naar Viang Vieng reizen.
Dit wil ik eigenlijk zo snel mogelijk doen met mogelijk maar 1 stop (overnachting)
Wie kan me hier wat meer over vertellen?
Eind april wil van ik van Chang Mai naar Viang Vieng reizen.
Dit wil ik eigenlijk zo snel mogelijk doen met mogelijk maar 1 stop (overnachting)
Wie kan me hier wat meer over vertellen?
Re: Van Chang Mai naar Viang Vieng
We kunnen je vertellen dat dit niet mogelijk is, tenzij je gaat vliegen en dan moet je nog heel veel mazzel hebben dat je vluchten aansluiten.
Van Chiang mai naar bangkok en van daar naar vietianne (daar overnachten) en dan bus naar Vieng Vang.
Wil je niet vliegen dan is het niet mogelijk je moet eerst de grens over. Daar de bus nemen naar Luang namtha, daar slapen, volgende dag bus naar Luang Prabang, daar slapen, volgende dag bus naar Vang Vieng.
Of de boot naar Luang Prabang een speedboot is dan nog de snelste optie maar ook dan moet je op minimaal 2 overnachtingen rekenen.
Van Chiang mai naar bangkok en van daar naar vietianne (daar overnachten) en dan bus naar Vieng Vang.
Wil je niet vliegen dan is het niet mogelijk je moet eerst de grens over. Daar de bus nemen naar Luang namtha, daar slapen, volgende dag bus naar Luang Prabang, daar slapen, volgende dag bus naar Vang Vieng.
Of de boot naar Luang Prabang een speedboot is dan nog de snelste optie maar ook dan moet je op minimaal 2 overnachtingen rekenen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Trein of bus naar Ventienne en vanuit daar naar Van vieng. Weet niet de preciese reisschemas maar als je sochtends uit Chang Mai vertrekt kan je savonds in Vientienne zijn en dan door reizen naar Van Vieng. Anders doe je er anderhalf a twee dagen over.
-
- Reiziger
ga gewoon anders om,. de meeste gaan vanaf nong kai, maar je kan ook anders om gaan
Dus eerst naar luang prabang, dan vang vieng en dan de hoofdstad vientieanne
Overigens is Luang prabang prachtig, zeker neit overslaan!
hoofdstad is ok best wel wat te zien, en te doen
vang vieng heeft een leuk riviertje, en mooie bergen, verder zit het er vol met "hippie wannabee's" flippend op de magic mushroom (kaalkopje psylloscobinne, das allemaal hetzelfde) als dat je ding is zit je daar zeker goed
vliegen naar luang prabang kan ook,denk ik en dan de kar pakken
Dus eerst naar luang prabang, dan vang vieng en dan de hoofdstad vientieanne
Overigens is Luang prabang prachtig, zeker neit overslaan!
hoofdstad is ok best wel wat te zien, en te doen
vang vieng heeft een leuk riviertje, en mooie bergen, verder zit het er vol met "hippie wannabee's" flippend op de magic mushroom (kaalkopje psylloscobinne, das allemaal hetzelfde) als dat je ding is zit je daar zeker goed

vliegen naar luang prabang kan ook,denk ik en dan de kar pakken

Thanks voor alle tips!
Ik trek als ik het zo lees wel wat langer uit voor Laos.
Zat zelf aan een week of 2 te weken, maar een je kan jezelf gemakkelijk een week of 4 vermaken of niet?
Ik trek als ik het zo lees wel wat langer uit voor Laos.
Zat zelf aan een week of 2 te weken, maar een je kan jezelf gemakkelijk een week of 4 vermaken of niet?
Je kan je absoluut zonder problemen een week of 4 vermaken in Laos. Als je de kans hebt, zou ik de maximale geldigheidsduur van je visum in Laos blijven.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik had het na drie weken ongeveer wel gezien.. Cambodja had ik daar en tegen wel meer tijd willen doorbrengen veel levendiger.
Wat jij wilt, is inderdaad niet mogelijk. Je bent minimaal 2 overnachtingen kwijt!
Ik kan je zeker aanraden om vanaf Chang Mai met een (mini)bus richting de grens met Laos te gaan en vanaf daar de slowboat te pakken. Twee dagen lang genieten van de mooiste omgeving, voordat je aankomt in Luang Prabang.
Daarnaast vond ik persoonlijk Nong Khiauw en Muang Ngoi twee prachtige dorpjes. Nog niet zo toeristisch en heel gemoedelijk!
Ik kan je zeker aanraden om vanaf Chang Mai met een (mini)bus richting de grens met Laos te gaan en vanaf daar de slowboat te pakken. Twee dagen lang genieten van de mooiste omgeving, voordat je aankomt in Luang Prabang.
Daarnaast vond ik persoonlijk Nong Khiauw en Muang Ngoi twee prachtige dorpjes. Nog niet zo toeristisch en heel gemoedelijk!