Alleen op reis naar Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Grace

Alleen op reis naar Thailand

Bericht door Grace »

Hello,

Ik wil in mei voor een ca 3 weken rondreizen in thailand en wilde zelf ook graag naar de fullmoon party gaan.

Is het voor mij wel te doen als vrouw alleen?
Erik
Site Admin

Re: Alleen op reis naar Thailand

Bericht door Erik »

Hey Grace, welkom op het forum! Het is erg veilig om te reizen door Thailand als vrouw alleen. Zie anders ook dit topic waar al veel mensen hun mening hebben gegeven: alleen-reizende-vrouw-don-thailand-t3066.html
jan farang
Reiziger

Bericht door jan farang »

Thailand is 1 van de veiligste landen waar je kan reizen als vrouw zijnde
Op de full moon party's, ik neem aan dat je ko pagnan bedoeld ( spel het ff verkeerd :) ) beetje je gezond verstand gebruiken!
Geen dope, weed of andere zooi, let op je spullen!
Niet zo zeer vanwege de thai, maar meer vanwege de toeristen zelf, veel drank en zo, en niet iedere vogel is ok :)
En nogmaals, ondanks dat iedereen er vaak blowt als een schoorsteen, niet doen daar!
Ik blow in holland ook wel vaak, maar in deze landen moet je dat gewoon niet doen, wat anderen ook tegen je mogen zeggen. Als je pech hebt en je komt een wout tegen die rommel bij je vind dan kost het je een aardige duit om het af te kopen, en als dat je niet lukt ga je sowieso de petoet in daar. 8)7
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Ja hoor, is zeker te doen, hanteer alleen de normale voorzichtigheid.

Kijk alleen op de full moon party enorm uit, erg veel diefstallen en ongevallen daar.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

als meisje alleen ben je wel kwetsbaarder als je ladderzat over het strand zwalkt en je hut niet kunt vinden. Pas dus op jezelf. Je vijanden zijn eerder hitsige mannelijke toeristen dan de thai.

Aan de andere kant ken ik ook het verhaal van een meisje dat niet tegen buckets kon. 2 jongens vonden haar letterlijk in de goot. Hebben haar naar haar hutje gebracht. Onder de douche gezet. Schone kleren aan getrokken en zijn op de varanda gaan slapen om in de gaten te houden of ze er niet in bleef.
Mensen die alleen reizen begrijpen dat je hulp nodig kan hebbe van compleet vreemden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De kans is groot dat je mensen leert kennen tijdens de reis en tijdens de party niet meer echt alleen bent. Echter, drank en drugs doen rare dingen met jou EN met anderen, dus daar moet je inderdaad op letten. Maar dat is iets wat natuurlijk niet alleen voor de full moon party geldt ;)

Zelf verschillende keren alleen door Thailand gereisd, en nooit problemen gehad.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Grace

Bericht door Grace »

Fijn al die reactie en adviezen. Ik ben zelf geen roker, drink matig en absoluut anti-drugs :Y . Was wel benieuwd of jullie een leuke hostel of bungalow weten op ko samui waar ik kan verblijven voor 4 dagen?
Qua veiligheid kan ik ervan uitgaan dat ze kluisjes hebben of moet ik steeds met mijn paspoort blijven rondlopen?

Groetjes
liu

Bericht door liu »

Hier heb je even kijkplezier !
In bijna alle hotels zijn kluisjes in de kamer.

http://www.booking.com/searchresults.ht ... egion=1501

je kan ook één maand op voorhand zoeken naar koopjes bij

http://www.latestays.com/thailand/

Succes
jan farang
Reiziger

liu schreef:Hier heb je even kijkplezier !
In bijna alle hotels zijn kluisjes in de kamer.

http://www.booking.com/searchresults.ht ... egion=1501

je kan ook één maand op voorhand zoeken naar koopjes bij

http://www.latestays.com/thailand/

Succes
Nou die kluisjes, uhm tja,,,,,, :)
Waar 1 sleutels is zijn er altijd twee, en die dingen met een code dan is er altijd een code die ze open krijgt (override)
Waarmee ik niet zeg dat ze niet zijn te vertrouwen, maar zelf vertrouw ik dan toch liever op mezelf :)

Wat de fullmoonparty's betreft, och je kan nu ook naar de half moon en quartermoon daar, stuk commercieler geworden die hele hap.
Gewoon je verstand gebruiken niet te veel zuipen, hand boven je glas nooit een glas laten staan en later weer pakken, geen sigaretten en drankjes van vreemden aannemen, gewoon je eigen ding doen en de kop er wat bijhouden.
Verkrachtingen en andere ellende is er in het verleden best wel voorgekomen, dus als je terug gaat naar je toko ff in een groepje gaan.
Verder is thailand veilger dan je eigen land so don't wory enjoy........
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je kluisjes en sleutels van anderen niet vertrouwd, kan je ook een slotje uit Nederland meenemen.

Zelf doe ik dat soms, maar in de praktijk gebruik ik het echt bijna nooit.... (En neem ik het vaak überhaupt niet meer mee....)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
liu

Bericht door liu »

Bankkluizen worden ook gekraakt !
Natuurlijk zijn ze te openen maar het geeft toch een veiliger gevoel , maar toen ik de eerst maal naar LOS ging heb ik in 7 hotels overnacht en heb mijn labtop en oplader steeds op het tafeltje laten staan en het is nooit verdwenen behalve de 20 bath die ik dagelijks op mijn hoofdkussen legde .... _O-
jan farang
Reiziger

liu schreef:Bankkluizen worden ook gekraakt !
Natuurlijk zijn ze te openen maar het geeft toch een veiliger gevoel , maar toen ik de eerst maal naar LOS ging heb ik in 7 hotels overnacht en heb mijn labtop en oplader steeds op het tafeltje laten staan en het is nooit verdwenen behalve de 20 bath die ik dagelijks op mijn hoofdkussen legde .... _O-
:) :) Dat hoor je mij ook niet zeggen :) :)
Tuurlijk laat ik mijn spullen achter in een hotel als ik dat eventueel gebruik, waar heb je anders een hotel voor?
Maar de vraag ging over kluisjes om daar je paspoorten en zo achter te laten neem ik aan?
Tja die hou ik liever bij me, en niet te veel poen op zak, dus waarom zou ik het daar achterlaten?
Die kluisjes, ach er gebeurd bijna (lees niet vaak) wat mee, toch zou ik het niet doen. Ik heb het wel gehad dat ik even on the move was en ineens controle,,, sta je daar zonder paspoort :N
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Ik laat mijn paspoort eigenlijk altijd in het hotel/hostel, maar neem wel altijd een kopie van men paspoort mee overdag.
liu

Bericht door liu »

Will schreef:Ik laat mijn paspoort eigenlijk altijd in het hotel/hostel, maar neem wel altijd een kopie van men paspoort mee overdag.
Ja ,doet mijn vrouw ook !!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Grace schreef:Fijn al die reactie en adviezen. Ik ben zelf geen roker, drink matig en absoluut anti-drugs :Y . Was wel benieuwd of jullie een leuke hostel of bungalow weten op ko samui waar ik kan verblijven voor 4 dagen?
Qua veiligheid kan ik ervan uitgaan dat ze kluisjes hebben of moet ik steeds met mijn paspoort blijven rondlopen?

Groetjes
Amity Bungalow op Koh Samui is echt fantastisch... heb daar tijdens mijn onderzoek verbleven, is net ten zuiden van lamai dichtbij de grandmother and grandfather rocks..personeel is zo onwijs leuk en het is goed betaalbaar!
Plaats reactie