Vliegervaringen Air Canada
Gevlogen van Amsterdam naar Toronto. Prima maatschappij, en netjes op tijd en vriendelijk! Heeft helaas geen persoonlijk entertainment systeem op deze afstand. Het eten is redelijk oke. Er zijn betere, maar ook slechtere 

Vanaf Frankfurt naar Calgary gevlogen. Een lange vlucht van zo'n 10 uur maar ik heb me goed vermaakt. We hadden een persoonlijk entertainment systeem en daar kon je dus zelf films kiezen e.d. Omdat ik zo moe was, grotendeels van de vlucht kunnen slapen. Het eten viel tegen. We kregen al snel onze maaltijd en dat was een warme maaltijd met pasta maar niet echt lekker. En de snack tegen de landing viel ook tegen, was een of andere vage wrap die naar karton smaakte. Ijsje tussendoor was zeer welkom. Verder goed verzorgd qua drinken. Je kreeg hele blikjes en ze kwamen heel vaak langs! Dat was goede service.
Tussen Calgary en Los Angeles gevlogen met Air Canada. Wat mij positief heeft verbaasd is dat ook op deze vlucht we een gratis persoonlijk entertainment systeem aan boord hadden! Alleen de koptelefoontjes waren tegen betaling te verkrijgen dus niet gratis zoals op de intercontinentale vlucht wel was. Je krijgt 2x drinken, ook nu weer een heel blikje. Eten e.d. zul je moeten kopen.
Tussen Newark en Calgary gevlogen met Air Canada. De embraer was gloednieuw. Vliegtuig had 2-2 indeling en er zaten circa 30 mensen in. Lekkere rustige vlucht dus. Persoonlijk entertainment systeem. Films on demand. Alleen de koptelefoontjes waren tegen betaling te verkrijgen dus neem je eigen oortjes mee. Je krijgt 2x drinken. Eten e.d. zul je moeten kopen. Op een vlucht van 5 uur vind ik dat wel jammer maar het stond er van te voren bij. Dus dan weet je dat. Erg vriendelijk personeel. Prima vlucht.
Tip: Op Newark vertrekt Air Canada in Terminal A. De handbagage controle is chaotisch en kost tijd. Je moet werkelijk alles in de bakken leggen en schoenen verplicht uit. De band is kort dus je moet wat klungelen voordat alles er op ligt.
Tip: Op Newark vertrekt Air Canada in Terminal A. De handbagage controle is chaotisch en kost tijd. Je moet werkelijk alles in de bakken leggen en schoenen verplicht uit. De band is kort dus je moet wat klungelen voordat alles er op ligt.