Oude of nieuwe LP

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
menasil
Reisexpert

Oude of nieuwe LP

Bericht door menasil »

In een ander topic over goedkope LP zag ik een berichtje over dat de East European LP pas sept 2011 weer nieuw uitkomt en toen ben ik eens gaan kijken naar een LP voor mijn reis..

Ik zag dat er een nieuwe Polen LP uitkomt in mei 2011, dat zou voor mij nog handig zijn aangezien ik half juni weer vertrek naar Polen. Maar nu heb ik de huidige versie al in mijn bezit. Deze komt uit 2008 en er zat achterhaalde informatie in (onderweg soms niet handig maar afijn je weet dat ie ouder is en dat dat kan gebeuren ;) maar kan er verder prima mee uit de voeten...aan de ene kant vind ik het prettig een geupdate versie te hebben (misschien nieuwe ideeën, nieuwe inspiratie), aan de andere kant ook zonde van m'n geld.... bovendien wilde ik in die ik nu heb gaan kleuren/aantekeningen gaan maken maar als ik dat bijv nu al doe, kan ik in m'n nieuwe opnieuw beginnen... ;)

Ik denk dat ik in mei eens ga kijken naar de nieuwe versie en of ik hem echt zo'n aanwinst vind i.v.m. die ik nu heb (denk het niet ;))

Goed, nu de vraag.... wat doen jullie in zo'n geval? :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Oude of nieuwe LP

Bericht door Tikva »

Oude en nieuwe LP lijken heel veel op elkaar. Attracties blijven natuurlijk gewoon hetzelfde. Voor geupdate informatie over hostels en reistijden is het wel handig. Voor een land als Polen kan je die informatie echter ook makkelijk genoeg op andere manieren vinden.

Ik zou het dus gewoon bij de oude houden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik weeg ook altijd af hoeveel er nieuw is bij een nieuwere versie
ik heb een NY lp liggen van 2007. de bezienswaardigheden blijven gelijk en een hostel en hoe het werkt met openbaarvervoer kan ik zelf wel uitvinden. ik ga dus geen nieuwe halen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Klopt Tikva, ik gebruik het internet best veel voor research en ik zal een kleine laptop meenemen dus kan ter plekke ook het eea uitzoeken.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

heb ook geen problemen met een oudere versie van lp, je bent er snel genoeg achter hoeveel je bij de prijzen op moet tellen die in die lp staan genoemd en hostels vind ik vaak door advies van andere reizigers of internet. openbaar vervoer de gegevens kloppen of niet en ja dat is gewoon rond vragen dan weet je het snel genoeg. dus als ik een oudere versie heb ga ik niet de nieuwe aanschaffen mede omdat er vaak veel info instaat waar ik niks mee doe en het dus zonde geld vind.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik gebruik een LP vooral voor info over de bezienswaardigheden en waar in de stad ongeveer de restaurantjes en hostels liggen.. heb volgens mij nog maar 1 keer een slaapadres echt uit de LP gehaald.... vervoer gebruik ik alleen om te kijken welke verbindingen mogelijk zijn want de tijd veranderen te vaak en op moment dat de LP in de winkel ligt is dit soms alweer achterhaald! Ik zou dus gewoon je LP gebruiken die je hebt en daar lekker aantekeningen in maken!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Er staat een lijst met aanvullingen op de huidige lonely planet op de site van lonely planet *O* Dat zijn suggesties van mensen die met die versie van de Lonely Planet gereisd hebben.

Het rare vind ik, ik heb vorig jaar diverse suggesties gestuurd (ook van zaken die niet kloppen) en een bedank mail gehad maar deze zijn er dan weer niet in opgenomen...terwijl hij bijgewerkt is tot eind 2010 volgens de update datum. Afijn, ik blijf suggesties sturen ;)

http://www.lonelyplanet.com/thorntree/t ... ID=1621253
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

waar heb je dat gelezen? op de LP site stond dat de nieuwe Polen gids in april 2012 uitkomt. Daarom heb ik nog de oude gekocht namelijk.

http://shop.lonelyplanet.com/poland/pol ... -shoplinks
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Kuess schreef:waar heb je dat gelezen? op de LP site stond dat de nieuwe Polen gids in april 2012 uitkomt. Daarom heb ik nog de oude gekocht namelijk.

http://shop.lonelyplanet.com/poland/pol ... -shoplinks
Die datum is verplaatst denk ik want begin dit jaar stond hij nog op de planning voor dit jaar.
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Ahzo, ja dat kan. Misschien gaan ze toch al jou suggesties er nog in verwerken ;)
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Misschien goed om te weten:
De informatie t.a.v. Royal castle in Warschau klopt niet. Dat ondervond ik vorig jaar ;) Kijk even op de site voor actuele openingstijden en prijzen.

En denk dat ze up to date willen zijn voor het EK 2012 ;)
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Vorige zomer heb ik met m'n zoontje (van toen 6) door het schiereiland van Maleisie en Bali getrokken. We reizen zo vaak als mogelijk is. Om de kosten voor vliegtickets te drukken, reizen we zonder ingecheckte bagage. Van Bali had ik meerdere LP's liggen. Ik vond het eigenlijk best jammer van het geld om steeds weer nieuwen te kopen en daarom heb ik toen 2 LP's van de bibliotheek geleend (de nieuwste versies). Aanstaande zomer gaan we weer naar Maleisie en naar Brunei en het lenen van LP's is me zo goed bevallen, dat ik dat straks zeker weer ga doen. Ik woon in Denemarken en bij ons kun je voor langere tijd lenen als je op vakantie gaat, maar ik neem aan dat zoiets ook bij jullie in NL mogelijk is.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Om de kosten voor vliegtickets te drukken, reizen we zonder ingecheckte bagage
Met welke maatschappijen vlieg je dan naar andere continenten waarbij je meer betaald voor je bagage??

In nederland kan je bij de bieb ook lenen voor langer. Ik leen vaak eerst om te kijken of ik wil kopen ( soms is de reis nog niet definitief)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Naar andere continenten heb ik nog nooit met een low cost carrier gevlogen. Wel met Easyjet en Norwegian binnen Europa. De laatste heeft trouwens ook vluchten naar Dubai, maar dat is vanaf Kopenhagen...
Vorige zomer had ik een aantal binnenlandse vluchten en een retourtje van LCCT naar Bali met Airasia en voor de komende zomer heb ik ook al weer 10 vluchten geboekt. Ik zal ze misschien niet allemaal gebruiken, maar ze waren zo goedkoop, dat dat dan ook niet uitmaakt. Op dezelfde manier heb ik op meerdere plekken voor 1 of 2 nachten van de aanbiedingen van Tune Hotels gebruik gemaakt. De kamertjes met fan en wc/douche zijn perfect voor ons, omdat we geen grote packs bij ons hebben. Het bevalt mij uitstekend om alleen met handbagage te reizen. :Y
Plaats reactie